Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów,

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

sielanka się skończyła. Przy przebiegu prawie 6k km w moim GC zaczęło coś ewidentnie stukać w zawieszeniu przy najeżdżaniu nie tyle na dziury, co na nierówności, które powodują, że samochód lekko się wznosi do góry po czym opada na dół. Stuk jest dość solidny i nie podejrzewam by coś miało się dziać przy zawieszeniu przy tak śmiesznie niskim przebiegu. Wizyta w serwisie, przejażdżka i zdiagnozowanie czy wymyślam czy nie :mellow: Na szczęście pan słyszał to co ja, więc pojechał na kanał. Rozpoczął się proces bujania budą i szukanie przyczyny. Po czasie okazało się, że po wpisaniu do systemu mojego numeru nadwozia jest jakaś akcja (nie serwisowa, jakaś inna nazwa) i w tym przypadku trzeba zrobić to i to. "To i to" oznaczało dokręcenie śrub z układu kierowniczego. No dobra, trochę się zdziwiłem muszę przyznać, bo dźwięk ewidentnie niesie się z tyłu przy belce z prawej strony. No ale nic, dokręcone, można jechać. Od razu umówiłem się na wymianę śrub i podkładek (tak zaleca producent). Samo dokręcenie nic nie dało, bo pierwszy wybój za serwisem i już stuka.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dramat dla mnie, bo poprzednie moje samochody nigdy nie miały problemu z zawieszeniem i to przy przebiegach dobijających do 100k km, a tutaj ledwo 6 i coś stuka.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ma ktoś GC i spotkał się z czymś takim?

 

Dodano: 23 cze 2017 - 09:34

Aktualizacja:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wczoraj (na podstawie akcji o nazwie ACTIS - tak to się nazywa) wymieniony nakładki drążka kierowniczego oraz zastosowano opaskę uciskową na tylną belkę. Efekt? Stuka nawet mocniej niż wcześniej :lol:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

W przyszły czwartek kolejna wizyta w ASO - będą szukać głębiej przyczyny jako, że rozwiązanie proponowane przez producenta nie przyniosło zamierzonego efektu. Trochę mnie już to drażni, bo to pierwszy mój samochód, który przy tak niewielkim przebiegu ma problem z zawieszeniem.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Megance IV w ogóle coś jest nie tak z tą tylną belką - moja właśnie dzisiaj pojechała na wymianę elementów tylnej belki (jak dla mnie to poduszki belki) - bo skrzypiała na nierównościach jak stara Syrena.

Nie było stuków tylko tak przeraźliwe skrzypienie, że nawet przy podgłoszonym radiu po wjechaniu na nierówności (tak żeby belka zaczęła pracować) było słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę kiepsko to wygląda, bo najwidoczniej jest jakaś wada konstrukcyjna tylnej belki. Kiepsko dlatego, że nie uśmiecha mi się co ~6 tyś wymieniać elementów belki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo skrzypiała na nierównościach jak stara Syrena.

Nie było stuków tylko tak przeraźliwe skrzypienie, że nawet przy podgłoszonym radiu po wjechaniu na nierówności (tak żeby belka zaczęła pracować) było słychać.

 

Ostatnio byłem na zakupach i koło mnie przejeżdżało Megane IV Grandtour i na takiej "równej" kostce na parkingu pod marketem okrutnie skrzypiało także coś jest na rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Geble - ja miałem podobny problem z moim Capturem , też przy pokonywaniu nierówności z zawieszenia przenosiły się różne odgłosy nie było żadnej reguły (tory tramwajowe ,dziury ,progi zwalniające ,ruszanie ze świateł )powód nieprawidłowa praca przedniego amortyzatora .Teraz bezcenna cisza.( Praca i odgłosy stukania wyglądały tak jakby stukało coś z przodu i z tyłu podwozia ,przebieg samochodu ok.12000km.)Na szrpakach tego nie sprawdzisz ,gdyż nie było nigdzie w zawieszeniu luzów dopiero demontaż amora ukazał cały problem ,brak tłumienia w końcowej części ruchu tłoczyska przy rozciąganiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to powiem tylko, że w Megane 3 od początku walczyliśmy ze sprzypiącą belką, wielokrotnie byłem w ASO (nawet belkę wymieniano) i skończyło się na wpuszczeniu pianki do wnętrza belki. Nie wiem jakie to miało zadanie, ale faktycznie skrzypienie trochę przycichło a teraz już nic nie słychać. Czyli w MIV problem powraca :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

jaką piankę masz na myśli?????

lapka2.gif

 

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kompletnie pojęcia. Wszystko było w ASO robione. Na początku się śmiałem z tego, no ale jakąś skuteczność to miało. Tylko, że problemy w Megane IV mogą wynikać z zupełnie innej przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po zabiegu pacjent działa jak powinien - nic nie skrzypi (sprawdzane i na drodze pod domem/krawężniki i wczoraj na polnej drodze).

Na razie błoga cisza.

Co robili nie wiem - gość z ASO mówił właśnie o jakichś piankach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:

 

Samochód oddany do ASO w czwartek wieczorem, w piątek wieczorem telefon, że gotowe i nie stuka. Nauczony doświadczeniem od razu pojechałem na "hopki" obok salonu i faktycznie, błoga cisza <ok>

Diagnoza dla potomnych: Przedni prawy amortyzator (jako jedyny z czterech) nie miał opaski przy trzpieniu i uderzał cały czas w nadkole od środka. Wniosek jest taki, że musiało to tak zjechać z linii produkcyjnej, a do kabiny zaczęło dochodzić po ~5 tys. km.

Samochód wypucowany, wygląda jakby właśnie wyjechał z salonu :applause: Także do trzech razy sztuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie słyszę coś takiego jak np jadę po parkingu i w momencie pruby hamowania słyszę jakby takie rozprężenie w zawieszeniu i takie tykniecie ma ktoś coś podobnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:

 

Samochód oddany do ASO w czwartek wieczorem, w piątek wieczorem telefon, że gotowe i nie stuka. Nauczony doświadczeniem od razu pojechałem na "hopki" obok salonu i faktycznie, błoga cisza <ok>

Diagnoza dla potomnych: Przedni prawy amortyzator (jako jedyny z czterech) nie miał opaski przy trzpieniu i uderzał cały czas w nadkole od środka. Wniosek jest taki, że musiało to tak zjechać z linii produkcyjnej, a do kabiny zaczęło dochodzić po ~5 tys. km.

Samochód wypucowany, wygląda jakby właśnie wyjechał z salonu :applause: Także do trzech razy sztuka.

 

Geble na początku napisałeś ze niesie się dźwięk z prawego tylu a okazało się, że to prawy przedni amorek? Dobrze rozumiem? Mam to samo niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, okazało się ostatecznie, że przedni prawy amor uderzał o przednie prawe nadkole i niosło się aż na tylną belkę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej MIV po 8 tyś pojawiły się stuki w przednim zawieszeniu - co się okazało. Do wymiany łącznik stabilizatora - prawy. Wymieniony w ASO w ramach gwarancji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoją miałem też ten problem przy 9 tyś w ASO czekałem 2 tygodnie na łącznik bo brakowało go w magazynach polskich jak i francuskich

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem w ASO w Warszawie i tak: Pan powiedział, że problem znają i zrobią w ramach gwarancji, niestety jak pojechałem nie mieli części. Umówiony jestem na 2.08 zabiorą auto na 2 dni i mają zrobić. Co? U mnie powiedzieli, że wpuszczą piankę wygłuszającą ?do belki? czy gdzieś tam w jej okolice i powinno być cicho. Zapytam się ich tylko czy tuszowanie skutków usterki jakim jest jakiś problem w zawieszeniu jest dobre, czy nie powinno się rozwiązać problemu:bash:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie też zaczęło skrzypieć z tyłu na nierównościach, szczególnie jak auto się buja z lewej do prawej.

Macie jakieś pomysły?

Dzisiaj odebrałem auto po wymianie zderzaka tylnego i myślałem że to ten problem, ale żona twierdzi że zaczęło skrzypieć przed zderzakiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

byq84 no to ja mam dokładnie to samo. Wpuścili mi piankę wygłuszającą do belki z tyłu i pomogło na skrzypienie więc możesz to powiedzieć im w ASO. Ja mam natomiast kolejny problem, mianowicie jak zamykam drzwi czy bagażnik to auto tak piszczy. Wg mnie to jakieś gumy w zawieszeniu...muszę znowu jechać i im to powiedzieć. Jak wpuszczali piankę to mówili, że na ten problem z piszczeniem też to pomoże a tu lipa...nawet wydaje mi się, że to piszczenie jest jeszcze głośniejsze niż przedtem :bash:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, zaatakuje ASO po weekendzie i dam znać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem . 11 tys km i skrzypi jak stara wersalka podczas jazdy po bruku .. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym słowem Megane IV jest najbardziej niedopracowanym autem w całej serii i testuje na klientach z oszczędności jak widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 12 tys problem wrócił. Teraz nie wystarcza mała nierówność, musi być jakiś solidny uskok na drodze, czy większa nierówność i znowu niesie się na belkę z tyłu :41_pensive: 

Co to jest za mierne zawieszenie :43_slight_frown:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Aso i dopiero za 2 tygodnie mam termin ... Do tego wymienia oświetlanie ambietne które też jest wadliwe :-) Dobrze ze testuje to auto na taxi i wszystko wyjdzie :-) Baa.. Zapomniałem napisać ze za tydzień jestem umówiony na blacharni na wymianę spojlera tylnego.. W fabryce złe dopasowali elementy i jest nie równo z linia świateł .. Regulacja nic nie dała :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam linię świateł nierówną, jak będę miał więcej czasu to się umówię kiedyś na wymianę. Z tym oświetleniem ambientowym podobno wzywają, ale oczywiście mnie nikt nie wzywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej załatw to szybciej niż później .. Bo to nie jest takie proste.. Musiałem stracić pół dnia żeby w końcu zapadła decyzja o wymianie .. Co więcej osoba powiedziała ze auta przyjeżdżają z wypadków i też tak maja ale właściciele nic nie mówią to oni tego nie robią .. po prostu kpina .. Do tego wszystkiego pokazali mi auto które maja jako zastępcze i tam jest tak samo jak u mnie... Taki produkt podobno ... :-) No ale nie .. nie dałem za wygraną , podszedłem do salonu i znalazłem taką która ma idealnie równo i argumenty sie skończyły.. Czas oczekiwania na tylni spojler to ponad miesiąc czasu bo jest taki "nietypowy " w Grandcoupe.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...