Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fotorelacja wymiany poduszek Mcphersona


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów

 

Jest to moja pierwsza w życiu foto prezentacja i przepraszam za wszelkie błędy i nie dociągnięcia. Chciałbym przedstawić samodzielną wymianę poduszek Macphersona w Megane III phI.

Powodem wymiany było głuche stukanie na nierównościach z prawej strony, jak to można sprawdzić czy na pewno to. Widać to na moim filmiku

tutaj na zdjęciu zaznaczyłem miejsce zerwania

post-57393-0-45911100-1498410856_thumb.jpg

Narzędzia jakie potrzebujemy:

 

młotek

komplety ściągaczy do sprężyn 380mm oraz 260mm

klucze oczkowe 10,13,15,18,20,21

klucze imbusowe

śrubokręt płaski i trochę chęci.

 

Zaczynamy od podniesienia samochodu i ściągnięcia koła oraz spryskanie śrub mocowania amortyzatora z piasta oraz śrubę górną łącznika stabilizatora WD40 lub innym preparatem

post-57393-0-96411400-1498411037_thumb.jpg

Teraz możemy się brać za odczepienie wężyka hamulcowego i kabla od czujnika ABS. Możemy teraz odkręcić łącznik stabilizatora poprzez podniesienie drugim lewarkiem piasty żeby łącznik można było swobodnie wyjąć oraz śruby mocujące amortyzator z piasta, po odkręceniu nakrętek trzeba wybić śruby młotkiem. i odchylić piastę na bok albo czymś podeprzeć żeby nie wisiała. Następnie podnosimy trochę podszybie tak aby był dostęp do śruby mocującej amortyzator, odkręcamy pozostałe 2 śruby kluczem 13 i wyciągamy całą kolumnę Macphersona

post-57393-0-11908600-1498411055_thumb.jpg   post-57393-0-70303000-1498411113_thumb.jpg

Bierzemy ściągacze i łapiemy sprężynę z każdej strony po równo i ściągamy tak aby po odkręceniu śruby trzymającej poduszkę był widoczny gwint, żeby założyć nową i skręcić z powrotem

post-57393-0-46081600-1498411200_thumb.jpg

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności poza podszybiem, żeby wziąć się za druga stronę auta. Gdy już opuścimy auto z lewarka dobrze jest dokręcić śrubę mocującą poduszkę z amortyzatorem wtedy ciężar auta dociska jeszcze sprężynę.

Tak wyglądała poduszka stara zerwana

post-57393-0-50829800-1498411219_thumb.jpg

Nowe poduszki wraz z łożyskami i śrubami założyłem firmy KYB nawet numery się zgadzały z tymi starymi poduszkami

post-57393-0-43859900-1498411084_thumb.jpg   post-57393-0-14408600-1498411141_thumb.jpg

 

Pozdrawiam Adrian

post-57393-0-94856500-1498410889_thumb.jpg    post-57393-0-62171300-1498411014_thumb.jpg   post-57393-0-82999200-1498414170_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Ja dziś wymieniałem i wystarczyły 380 choc mysle ze ciut mniejsze tez by daly rade .Tu fajnie gość pokazuje krok po kroku demontaż ,ale że demontowałem raz wycieraczki, przed demontażem wycieraczek proponuje zaznaczy sobie jakoś jak są ustawione, bo przy montażu powrotnym może być potem problem ze uderzają o blachę   .

 

 

Edytowane przez snowday
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak mam głuche stukanie na dołkach, i słychać grzechotanie na postoju kręcąc kierownicą to muszę wymieniać same łożyska, czy całe gumy mocujące i łożyska do tego? Efekt jakby sprezyna przeskakiwała, chce dopytać czy cały komplet, żeby się nie okazało, że jak rozbiorę kolumnę to mam do wymiany wszystko. I w ogóle jak to sprawdzić czy same łożyska czy całe mocowanie z łożyskami? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem takie głuche stukanie jak do wymiany miałem łożyska i poduszki przy amortyzatorach ( na górze). Wymieniłem komplet bo oddzielnie więcej roboty a koszt niewiele mniejszy. Do dziś święty spokój a minął rok i 30kkm prawie

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/oferta/skf-2x-mocowanie-amortyzatora-megane-iii-scenic-3-9397952407?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Znalazłem taki zestaw. Powiem, że cena nawet atrakcyjna. Nie uśmiecha mi się płacić 150zl za jedną stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam jeszcze pytanie, ten zestaw co zakupiłem to jest oczywiście zamiennik. Numery zamiennika zgadzają się z oryginalnymi, sprawa polega na tym, że łożyska mają kąt prosty, nie mają takiego łuku. Nie będzie jaj jak zacznę montować? 

Screenshot_20210112-115740_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!