Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fotorelacja wymiany poduszek Mcphersona


Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam doświadczenia w SKF ja bym Ci raczej polecił ten: PODUSZKA AMORTYZATORA SACHS 802 546 Siedlce - Allegro.pl no ale co, kupiłeś montuj. Tym kątem się nie przejmuj, na pewno SKF jakiegoś totalnego bubla nie wypuścił. Niestety, nie wiem jaki jest prawidłowy numer SACHS tej części.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanowiłbym się na wymianą całych kolumn na nowe. Przy przebiegu 200 tyś., amortyzatory dawno powiedziały pa pa. Sprężyny już są bardziej elastyczne, łatwiej wpadają w drgania nadwyrężając już nie nowe amortyzatory. Wiem, przegląd przechodzi, procenty wychodzą, ale różnica w prowadzeniu i zachowaniu auta na drodze kolosalna. Rok temu zrobiłem taką akcję w MII, razem z wahaczami, końcówkami, drążkami. Imprezę zakończyłem po 11 h z wymianą oleju w skrzyni. Kolumny miałem wcześniej złożone. We wrześniu wymieniłem komplet z tyłu. Jak nowe auto. Ceny zamienników są już na dobrym poziomie. Ceny amortyzatorów oryginalnych na znanym portalu są w dobrej cenie - takie kupiłem. Sprężyny odradzam KYB - są zbyt twarde, auto wyżej stoi. Polecam Lesjofors - markowy zamiennik.

W MIII, demontaż kolumn nie powinien powodować większych trudności - mocowanie kolumny do zwrotnicy na dwie śruby. W MII trzeba zbić amortyzator ze zwrotnicy - jak było to wcześniej nie robione to trochę zajmuje czasu. Poduszka na kolumnie może być już zużyta, gwinty śrub mogą być skorodowane. Po całej operacji warto ustawić zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność I tak będę robić bo mam kierownicę lekko w lewo, partactwo stacji kontroli. Nie chciało już mi się w to bawić. Moja Meganka jest twarda jak beton na dołkach. Sprężyny i amortyzatory mam na przeglądzie perfekt. Możliwe, że szwab coś robił zanim sprzedał. Stoi nawet trochę wyżej niż inne. Dzisiaj stałem obok takiej samej tylko tCe. Boję się, że jak zacznę robić to coś zepsuje. Mam ściągacze, mam podnośniki, zestaw kluczy, młotek :D itd. boję się demontażu podszybia, i tego, że jak ściągnę już kolumnę to jej nie wloze z powrotem na miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szwagier24a napisał:

Po całej operacji warto ustawić zbieżność.

Jak było dobrze to nie warto, bo elementów za to odpowiedzialnych nie ruszasz.

 

1 godzinę temu, Renia08 napisał:

Zbieżność I tak będę robić bo mam kierownicę lekko w lewo, partactwo stacji kontroli.

Jeśli zbierzność jest ustawiona dobrze, a nie przypilnowali tylko ustawienia koła kierownicy to można łatwo to skorygować wkręcając prawą końcówkę np. o 1obr. a lewą o tyle samo wykręcając, żeby było dokładnie to najlepiej przed odkręceniem kontry zrobić znak wzdłuż drążka i końcówki.Oczywiście jak masz to w ramach reklamacji to ciśnij ich niech poprawiają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak pierwszy raz w życiu wywalałem i rozbierałem te kolumny (w Megane I) też byłem pełen obaw, ale ogólnie nic strasznego, jak masz dobre klucze do ruszenia śrub i trochę cierpliwości. Najbardziej stresujący jest moment, w którym trzeba użyć ściągacza do sprężyn. Z tyłu głowy wiecznie obawa, czy nie strzeli, poza tym luz.

@szwagier24a wiesz jak prawidłowo dobrać sprężyny do Megane II? Widziałem, że mam na nich jakieś kolorowe kropki, one coś znaczą i można jakoś po nich dobierać? Czytałem nie raz, że ludzie wymieniali, a potem auto dziwnie wysoko stało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzychu73 napisał:

Jeśli zbierzność jest ustawiona dobrze, a nie przypilnowali tylko ustawienia koła kierownicy to można łatwo to skorygować wkręcając prawą końcówkę np. o 1obr. a lewą o tyle samo wykręcając, żeby było dokładnie to najlepiej przed odkręceniem kontry zrobić znak wzdłuż drążka i końcówki.Oczywiście jak masz to w ramach reklamacji to ciśnij ich niech poprawiają.

 

Próbowałem już tak zrobić w innym aucie. Wyszło na to, że skończyło się na SKP :D

Nie mam swojego garażu, ale w razie czego może w nim stać jak coś zepsuje, a mechanika mam 300metrow dalej haha gdyby coś.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, droopy napisał:

Ja jak pierwszy raz w życiu wywalałem i rozbierałem te kolumny (w Megane I) też byłem pełen obaw, ale ogólnie nic strasznego, jak masz dobre klucze do ruszenia śrub i trochę cierpliwości. Najbardziej stresujący jest moment, w którym trzeba użyć ściągacza do sprężyn. Z tyłu głowy wiecznie obawa, czy nie strzeli, poza tym luz.

@szwagier24a wiesz jak prawidłowo dobrać sprężyny do Megane II? Widziałem, że mam na nich jakieś kolorowe kropki, one coś znaczą i można jakoś po nich dobierać? Czytałem nie raz, że ludzie wymieniali, a potem auto dziwnie wysoko stało...

Dobór metodą prób i błędów. Ja zrobiłem ten błąd z Kyb, ale teraz te podwyższone auta w modzie.

Po kolorach kropek nie znajdziesz sprężyn bo w zamienniku produkowana jest tylko jedna do benzyn, druga do zupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!