Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 110KM - klekot przy przyspieszaniu


niebianskaskurwoala

Rekomendowane odpowiedzi

Renault w swojej instrukcji serwisowej dla wtryskiwaczy siemensa dopuszcza odchyłkę od -0,7 do +0,9 od wartości wzorcowej 1. Widać, że korekty swobodnie mieszczą się w tolerancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm a w serwisie mi gość powiedział (po Twoim poście jeszcze do niego zadzwoniłem się upewnić), że zakres to od -1 do +1 (idealnie to przecież 0, a nie 1 jak podajesz) i wtryskiwacz 1 i 4 są do wymiany z tego powodu.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zależy od rodzaju sterownika wtrysku, ja mam podane, że wzorcowe jest 1. W moim silniku korekty mam 1,18, 0,92, 1,02, 0,89. Nie zauważyłem by silnik pracował niewłaściwie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zależy od oprogramowania? Bo facet co to sprawdzał nie miał serwisówki renault, tylko jakiś sprzęt delphi.

Dodatkowo jest kilka błędów: 05642928, DTC008923, DTC0089F6, DTC00871C.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie napisałeś o pracy silnika oprócz tego że klekocze " traktorowaty klekot przy obciążeniu (przy przyspieszaniu)"

Kolega pawlos napisał; Nieprzyjemne metaliczne stuki na zimnym silniku. Na ciepłym silniku wszystko gra. Auto jest ciche i ma moc. Spalanie w trasie rewelacja.

Proponuje ;

-abyś kilka razy przegonił ( dał po garach ) auto na dystansie ok.200 km i ocenił czy auto ( silnik ) lepiej chodzi,

-odłącz każdy po kolei wtrysk na chodzącym silniku i określ czy stukot ustępuje czy nie,

-wymień podkładki pod wtryski na grubsze i zobaczyć efekt,

-jak to nie da efektu, podepnij pod clipa, określ korekty wtrysków, zanotuj błędy i je usuń,

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-abyś kilka razy przegonił ( dał po garach ) auto na dystansie ok.200 km i ocenił czy auto ( silnik ) lepiej chodzi,

auto przegonione - bez rezultatu

-odłącz każdy po kolei wtrysk na chodzącym silniku i określ czy stukot ustępuje czy nie,

problem występuje tylko podczas jazdy (przy mocniejszym przyspieszaniu), na biegu jałowym pracuje niemal idealnie (są jakieś nieregularne drgania, ale do przeżycia)

-wymień podkładki pod wtryski na grubsze i zobaczyć efekt,

tego jeszcze nie próbowałem

-jak to nie da efektu, podepnij pod clipa, określ korekty wtrysków, zanotuj błędy i je usuń,

błędy i korekty podane w poscie wyżej.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebianskaskurwoala, masz tak zawsze, czy tylko jak mocniej wciśniesz gaz? Jak go muskasz delikatniej to chodzi cicho, czy też wyraźnie stuka? Może byś nagrał ten dźwięk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno najbardziej słychać to na nienagrzanym silniku (choć temperatury mamy teraz i tak nienajniższe). Na pewno jest przy mocniejszym wciśnięciu gazu i na pewno w zakresie pracy turbo. Czy wystarczy musnąć.. myślę że tak. Nie wiem czy nagranie mi się uda, bo takie nagrywanie zazwyczaj nie oddaje prawdziwego dźwięku, no ale to takie typowe 'traktorowe klekotanie'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że to standard w dieslach, miałem podobnie w 1,9. To może być wina gęstego oleju (bo zimny) i hydraulika w głowicy daje taki efekt. U mnie to przechodziło jak się silnik rozgrzał, a słychać to było tylko przy zimnym silniku, gdy mocniej cisnąłem gaz. Przy spokojnej jeździe (z zimnym silnikiem) ten objaw nie występował.

Przy okazji wymiany oleju spróbowałbym wlać coś lepszego niż np elf. Np Liqui Moly, Valvoline, Millers. Jak nie pomoże to będzie trzeba się z tym pogodzić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nawet przy spokojnej jeździe jest ten klekot, a po rozgrzaniu on dalej występuje, tylko bardziej miękko. Olej 5w30 jest dość płynny, szczególnie że mówimy o temperaturach +20-25 stopni, a nie -15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma moc, nawet niezłą (porównywalną spokojnie z 1.6 dci gdzie mam 120Nm więcej), ale zużycie paliwa jest moim zdaniem nieco za duże choć tutaj też muszę zaznaczyć, że opieram się raczej na danych technicznych i doświadczeniu z innymi silnikami (dla przykładu identyczna trasa [80% to trasa z prędkością 70-80km/h bez zatrzymywania się] i styl [delikatny/płynny, ale pindowaty] jazdy w megane 1,6 dci to 4.7-4.9l/100km, a w 1,5 dci to 6.0-6.2l/100km). Błędów nie kasowałem (opis miały "nieciągły" więc to chyba nie aktualne błędy), bo chciałem zostawić furtkę na inny serwis - nie chcę się zabierać za wymianę wtrychów za 3k zł po ocenie jednego warsztatu. Szczególnie, że mam pewne wątpliwości bo pomiar odbywał się na b. jałowym, gdzie silnik chodzi bardzo ładnie, a nie w trakcie przyspieszania (pan gazował, ale to nie to samo bo wtedy klekot także nie występuje).

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że lepszy byłby 5w40. Jedną wymianę możesz zrobić na trochę gęstszy, nie powinno zaszkodzić.

Wtryski zostaw w spokoju, chyba że masz 300tys km, a nie 30 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh najpierw piszesz, że olej jest za gęsty (jak rozumiem chodzi Ci o płynność), a teraz proponujesz jeszcze mniej płynny? ;) To właśnie olej zmienia się jak z silnika już leci na potęgę, czyli przy 300-500k km ;) To, że klekot pochodzi z układu zasilania jest jakby bezsporne, tylko właśnie kwestia tego co powoduje ten problem. To co wiem o tym aucie, to że miał dwóch właścicieli w ciągu tych 30k km (ja jestem trzeci), a pomiędzy mną a poprzednim była przerwa aż ~9 miesięcy. W tym czasie auto prawie nic nie przejechało, więc ja stawiam na to, że było mało letniego paliwa, wytrąciła się woda/parafina i coś zasyfiło wtryskiwacze. Możliwe, że ilość właścicieli w tak krótkim czasie + fakt, że przez 9 miesięcy auto się nie sprzedało nie są przypadkowe i wynika to np. z jakiejś wady fabrycznej (tylko czemu nikt jej nie usunął na gwarancji?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że olej jest gęsty bo jeszcze zimny. Wydaje mi się, że 5w30 może być zbyt rzadki i dlatego słyszysz klekotanie cały czas. Ja nigdy nie lałem 5w30 do diesli, dla mnie 5w40 to minimum.

30tys km to żaden przebieg, układ zasilania powinien być w idealnym stanie, chyba że ktoś z premedytacją lał syf. Można spróbować rozruszać wtryski preparatem Liqui Moly Diesel Spulung, czasami pomaga.

Ja jednak przy przebiegu 30tys nie szukałbym problemu we wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!