Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabiutkie basy


Rekomendowane odpowiedzi

Tak głośniki z BOSE są kolejną półkę jakościową wyżej. Dodatkowo za schowkiem pasażera jest wzmacniacz plus subwoofer pod siedzeniem pasażera. A radio aby obsłużyć wzmacniacz ma przestawiony tryb wyjścia, z High na Low, czyli pomija swój własny wbudowany wzmacniacz. Jeszcze pewnie gdzieś tam są zwrotnice aby dobrze odseparować tweetery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam przykład z mojego byłego Forda Mondeo. Tam były 5x7 głośniki. Już nie chodzi mi o sam rozmiar ale o wykonanie. Podstawowe miały taka samą budowę materiałową co Meganka. Nawet pseudo tweeter byl na środku głośnika. Skusiłem się na głośniki również "fordowkie" tylko, ze byly sygnowane marką Sony ale miały wykonanie z tworzywa i resor z pianki. Pod samym radiem czy to oryginalnym czy nie to była gigantyczna różnica. Dźwięk był po prostu czystszy, bardziej "aksamitny" i niższe tony może nie były wyraźnie większe ale po prostu było ich więcej. Więc myślę, że warto kupić głośniki od wersji Bose które nie da papierowe. Rodzi się tylko inny problem. Nie ma na nich tweeterow, z przodu to nie problem bo są w podszybiu, gorzej z tyłem tam pasażerowie mogą mieć lekko niedosyt. No chyba, że się dołoży fabryczne tweetery nawet jak nie ma na nie miejsca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak tuba nie potrzebna. Już nie ten wiek i nie te czasy.

Szkoda, że nie da się tak zrobić żeby zlecić robotę z "gwarancją" poprawy wrażeń, a jak się nie uda to zwrot kasy. Jednak wizja inwestycji rzędy 1000 zł, gdy jest prawdopodobne, że nic albo niewiele da trochę mnie odstrasza.

Nie ma nikogo na forum kto wymienił tylko standardowe głośniki na jakieś lepsze przy tych samych wymiarach żeby się podzielić doświadczeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam ze swojego doświadczenia, że najważniejszy jest sprzęt grający oraz przedwzmacniacz i wzmacniacz a dopiero potem głośniki. Tutaj (https://megane.com.pl/topic/78308-radio-android-80/) pisałem o wymianie radia na radio z androidem. Kolega @unkas chciał się przekonać na własne uszy czy wymiana radia ma sens, więc spotkał się ze mną osobiście i pierwsze pytanie jakie mi zadał to czy wymieniałem głośniki. Był zdziwiony faktem jak może być tak dobry bass na zwykłych głośnikach z wersji "Limited".

Edytowane przez tomrud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto ma ochotę zostawić głośniki tylko na przodzie i ewentualnie SUB w bagażnik niech zostawi sobie takie rady dla siebie i najlepiej tylne boczki założy z blachy tylko zostawi otwór na przycisk do szyb. Zdecydowana większość ludzi chce mieć jakąś scenę muzyczną. Nie po to producent montuje 4-6-8 a Nawet 10 głośników żeby później jakiś jełop wydarł wszystko i zostawil sam przód ;)

W Fordzie radio fabryczne najuboższe + głośniki fabryczne z lepszego zestawu grają genialnie. Też jestem ciekaw jak grają głośniki z Bose przy standardowym radiu. Chociaż analizując to radio to raczej nie będzie żadnej różnicy. Ja bym się chciał dowiedzieć gdzie jest kabel do automatycznego podglaszania względem prędkości.  Chce to fizycznie usunąć. Jadąc 140 z ustawieniami na 0 wydobywają się z głośników dziwne dźwięki, jakby drgania A nie muzyka. Przy ustawieniach na 5 mam ochotę przy 140 wyskoczyć za drzwi. Ktoś wie który to kabel od tyłka strony radia?

  • Zmieszany 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Renia08 napisał:

Nie po to producent montuje 4-6-8 a Nawet 10 głośników żeby później jakiś jełop wydarł wszystko i zostawil sam przód ;)

Po cholerę obrażasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej określenie "typu" człowieka a nie obraza :) w dodatku nie powiedziałem to do konkretnej osoby. 

Faktem jest to, że drażni mnie jak i wielu innych narzucanie takich sposobów. Na każdym forum się znajdzie taki ekspert od CarAudio. To tak jakby mi pasowało mieszanie łyżką herbaty w prawo i każdy miałby tak robić. A co różni mnie od innych? Potrafię powiedzieć co mi nie pasuje :) słowa obraźliwe nie padły. 

Dlatego jest tyle tematów o tym wszystkim bo każdy wałkuje w kółko to samo. I nie ma konkretnych odpowiedzi. A podobno mamy tutaj asów jeśli chodzi o marke Renault. 

Znowu się robi offtop. Przepraszam Admin jak się to wnerwi. 

A co do tematu. Ja po założeniu tweeterow odczułem różnicę w ten sposób, że tweety tak jakby zredukowały moc radia i głośniki mniej "pierdzą" co skutkuje trochę lepszym Bassem. Takie odnoszę wrażenie.

15 watowe kanały w radiu w zupełności wystarczą do napędzenia głośnika o trochę lepszych parametrach niż te co mamy i z lepszych materiałów.

 

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Renia08 napisał:

Ja bym się chciał dowiedzieć gdzie jest kabel do automatycznego podglaszania względem prędkości.  Chce to fizycznie usunąć. Jadąc 140 z ustawieniami na 0 wydobywają się z głośników dziwne dźwięki, jakby drgania A nie muzyka. Przy ustawieniach na 5 mam ochotę przy 140 wyskoczyć za drzwi. Ktoś wie który to kabel od tyłka strony radia?

Nie sądzę aby to było robione specjalnym kablem. Raczej po CANie leci informacja o aktualnej prędkości i radio na to odpowiednio reaguje. Na pewno większą wiedzę na ten temat ma użytkownik: @cinas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet już Ci wałkowałem ten temat kilka razy na facebooku i powtórzę kolejny raz. Zamontuj sobie subwoofer blaupunkta taki jak mam ja. Naprawdę nie zajmuje on dużo miejsca, jest kompaktowy. Przy okazji unikniesz swoich dwóch największych obaw:

- nie wydasz ponad tysiąca złotych, tylko 400-500zł z podłączeniem

- nie będziesz rozczarowany ponieważ ten sub naprawdę dobrze gra. Meganka nie jest dużym samochodem i fajnie to wszystko się po nim niesie.

 

16 godzin temu, pbet napisał:

Już nie ten wiek i nie te czasy.

Nie myl dzieciarni w BMW, którzy montują "tuby" i jeżdżą z otwartymi szybami od osób, które lubią posłuchać przyzwoitej jakości dźwięku w swoim samochodzie.

 

Także koniec marudzenia! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Krzysiuu napisał:

u mnie nawet tył nie gra bo ma grać przód i tył subwoofer

18 godzin temu, Renia08 napisał:

Nie po to producent montuje 4-6-8 a Nawet 10 głośników żeby później jakiś jełop wydarł wszystko i zostawil sam przód ;)

18 godzin temu, Renia08 napisał:

To raczej określenie "typu" człowieka a nie obraza :) w dodatku nie powiedziałem to do konkretnej osoby.  

.... słowa obraźliwe nie padły. 

Serio?

3 godziny temu, Silverek napisał:

już Ci wałkowałem ten temat kilka razy na facebooku i powtórzę kolejny raz. Zamontuj sobie subwoofer blaupunkta taki jak mam ja. Naprawdę nie zajmuje on dużo miejsca, jest kompaktowy.

Adam a ja Ci powtórzę kolejny raz, że nie chcę suba, tylko żeby głośniki (bez żadnych modyfikacji i dodatków) wsadzone w fabryczne miejsca lepiej grały i na to szukam "patentu" jak już. Także żadnego SUBa. Poza tym zdarza mi się kilka razy w roku załadować bagażnik na full, a nawet brakuje. Także miejsce doceniam :) Ostatnio wiozłem fotel biurowy w kartonie. Zajął cały bagażnik ale mogłem zasunąć roletę. Co bym zrobił z tym SUBem? Dał któremuś z pasażerów pod nogi? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!