Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabiutkie basy


Rekomendowane odpowiedzi

@Silverek byś widział ten karton... nawet koszyk musiałem zwinąć do kabiny gdzie mam gaśnicę, płyn, itd. A jak jedziemy na wakacje, czy nad jeziorko w 4 osoby to tetris level master, szpilki nie wciśniesz :) A w kabinie to ma być wygodnie i bez zbędnych rzeczy pod nogami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Renia08 napisał:

Kto ma ochotę zostawić głośniki tylko na przodzie i ewentualnie SUB w bagażnik niech zostawi sobie takie rady dla siebie i najlepiej tylne boczki założy z blachy tylko zostawi otwór na przycisk do szyb. Zdecydowana większość ludzi chce mieć jakąś scenę muzyczną. Nie po to producent montuje 4-6-8 a Nawet 10 głośników żeby później jakiś jełop wydarł wszystko i zostawil sam przód ;)...

Nie wiem czy wiesz, ale system audio w naszych autach to stare poczciwe stereo. Jest to system dwukanałowy, aby odtworzyć jak to nazwałeś "scenę muzyczną" potrzeba dwa źródła dźwięku, kanał lewy i prawy. Każde inne źródło dźwięku, a szczególnie te za plecami słuchającego zakłóca tę iluzję. W pewnym stopniu nie dotyczy to źródła dźwięku subniskotonowego. Te częstotliwości nie rozchodzą się kierunkowo, bardziej na zasadzie sprężenia pneumatycznego. Pneumatyczny bas nie korzysta z rezonansowego uwypuklenia tak jak wyższe częstotliwości, dlatego umiejscowienie tego źródła dźwięku jest niemalże dowolne- w aucie bagażnik lub pod fotelem ze względu na ergonomię.

To nie jest system dźwięku przestrzennego wielokanałowego, coś pomyliłeś, albo mocno rozpędziłeś. Więc sam widzisz, "jełop" mógł wiedzieć co robi.

Kabina samochodu, to bardzo trudny temat. Ja lubię, bardzo wysoką jakość dźwięku (dla każdego znaczy to coś zupełnie innego, należy to uszanować), taki mój konik, auto odpuściłem,  z  rozsądku. I tak nie uzyskam, takiego efektu o jakim myślę. Wolę posłuchać w domu, w spokoju i relaksie.

Jak gra Bose?  Płasko, typowy plastikowy bas, ale wielu się podoba. Mam coupe w tej wersji. Ktoś kiedyś spytał mnie,  czy jest bum bum :), jest. Ale to nie jest dźwięk dobrej jakości.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie jest to najlepsze rozwiązanie ale w cenie do 1000 poprawia granie o 10 klas. 

https://www.oleole.pl/glosniki-samochodowe/pioneer-ts-wx130ea.bhtml

 

Bose gra ok, mniej więcej jak canton w octavii 3, może ciut ciszej. Nie jest to oczywiście Burmistrz;) z Mercedesa ale ten kosztuje tyle co połowa megane.

ja lubię posłuchać muzyki w aucie i bose dla mnie jest ok. Problemem w samochodach są odbicia. Ciężko zrobić scenę. Potrzebne jest super dsp. Kiedyś bawiłem się w audio i dopiero wpakowanie 7 tysięcy w stare BMW powodowało uśmiech na twarzy. 

W samochodzie niech sobie gra co jest. W domu inna bajka ;) tylko potrzebna wyrozumiała żona i dużo prądu. Słychać każde kopnięcie w bęben.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krzysiuu Daj mi człowieku spokój. Naczytaleś się paru artykułów z różnych forum i grasz Kozaka. Szkoda mi na to czasu. Byś posłuchał mojego standardowego zestawu audio w Mondeo, które mialo 4 głośniki to byś zamknął jadaczke, że głośniki na przód robią robotę. Przy 4 głośnikach czujesz dzwiek z przodu z tylu itd. Byłem w Lublinie w dwóch punktach z nagłośnieniem w samochodzie, każdy mi proponował zestaw 4 głośników albo 6 głośników. Trzeci zestaw składał się z 4 głośników i Suba na tyle. Słuchałem zestawy z głośnikami na przodzie i zestawy przód i na tyle. I nic mnie i wielu innych nie przekona do założenia zestawu odseparowanego na przód. Meganka jest zrobiona z andrutów i fakt, ze wygłuszenie dużo daje, ale do cholery jasnej, nawet w Volkswagenie Polk które jest mniejsze, głośniki na przód grają FATALNIE. Zrobił byś zestaw głośników:

Przód zestaw odseparowany

Tył zestaw odesparowany 

Radio klasy "średniej" 

Wygłuszenie drzwi 

I w tedy każdy przeciętny "kowalski" byłby w niebie. Jak ktoś jest audiofilem to nie ma prawa odzywać się w tym temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2019 o 20:25, pbet napisał:

Nie ma nikogo na forum kto wymienił tylko standardowe głośniki na jakieś lepsze przy tych samych wymiarach żeby się podzielić doświadczeniami? 

ej, przecież cały dłuuuuuugi temat o tym napisałem. Mam streścić tutaj krótko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam teraz pytanie do specjalistów. Jak ściągnę tylne boczki i podłącze się oryginalnymi tweeterami pod głośniki to bedzie śmigać? Bo mam plan wmontować je w boczki albo elegancko umieścić na słupkach B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy które oryginalne tweetery. Są różne wersje. Takie które chcesz równolegle podłączyć do głośników średnio-tonowych muszą mieć separację przynajmniej przez kondensator. Profesjonalnie by było puścić głośnik i tweeter przez prawdziwą zwrotnicę - ale dla tyłu raczej nie warto.

A nie da się dostać oryginalnego boczka z miejscem na tweeter?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylne mają miejsce na tweeter a przód o ile pamiętam nie ma. Najlepiej przez zwrotnice. A jak masz standardowe głośniki to w sumie się nie opłaca - bo w miejscu na podszybiu masz wypuszczone kable bezpośrednio na tweetery - zawsze jakaś standardowa rozdziałka może jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne tweetery maja już w sobie to całe okablowanie. 

Na przód i tak podłączyłem z Laguny II tak jak radzili na forum dlatego, że są np: wieksze, cięższe i mocniejsze. I takie same chce podłączyć na tył. Osoby jadace z tyłu czasem mówią, że brakuje wysokich tonów a w tak marnym audio jak brak czegokolwiek przynajmniej dźwięk będzie wyraźniejszy :)

maxresdefault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!