Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fault injection bez utraty mocy


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu podczas gwałtowniejszego przyśpieszenia licznik pikał i zapalał błąd fault injection. Nie skutkowało to utratą mocy w moim odczuciu. Dzisiaj podłączyłem komputer i mam 4 błędy z czego 3 są o tym samym kodzie

 

DF025 - Sporadyczny - Połączenie jednostki diagnostycznej podgrzewania wstępnego

DF053 - Sporadyczny - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie - Na poziomie maksimum

DF053 - Sporadyczny - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie - Wysoki przepływ prądu powyżej maksymalnego

DF053 - Sporadyczny - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie - Na poziomie minimum

 

 

Co do błędu DF025 to świece żarowe się kończą? A ten DF053 co to jest? Czego mam szukać? Pozdrawiam

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości? Przebieg masz ładny.

DF053-Funkcja regulacji ciśnienia w rampie. Może być problem ; 

-z wydajnością samej pompy wtryskowej lub dostarczeniem paliwa pod niskim ciśnieniem przez pompę wstępną,

-z paliwem o dużej ilości wody, benzyny, syfu w zbiorniku ,

-pęcherzy powietrza w paliwie, nie szczelne zaworki gruszki paliwowej, przecieki,

-przez lejące na przelewach zaworki (test przelewowy wtryskiwaczy, bardzo wiele powie, na You Tube masz wiele filmików jak to zrobić)

-uszkodzone końcówki wtrysków , 

-uszkodzony regulator ciśnienia paliwa (sprawdzić; siateczkę, oring, wtyczka )

Ciśnienie na wolnych obrotach powinno być ok. 250 atm ; 

-czy filtr paliwa właściwy ( oryginał, mann, purflux ), kiedy zmieniany?? i czy właściwie założony?

-czy nie ma opiłków metali , Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

-czy kostka nie poluzowała się przy czujniku ciśnienia paliwa,

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, właścicielem auta jestem bodajże trzecim. Przebieg jest nie wiadomą niewiadomą, z takim przebiegiem kupiłem. W najbliższym czasie postaram się zrobić próbę przelewową i posprawdzać resztę rzeczy. Czy maxiecu da radę sprawdzić ciśnienie na wolnych obrotach?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie przestudiuj temat z opiłkami. Jak ich nie ma w paliwie, to za kwotę ok.800 zł możesz wykonać regenerację pompy wtryskowej i użytkować auto przez następne ok.200.000 km. Najbardziej miarodajnym urządzeniem jest clip.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu komputera w zakładce „Ustawienie ciśnienia w rampie" mam wartość stałą na 230 Bar na wolnych obrotach tzn ~880 obr/min.

Podam teraz wartości zanotowane przez komputer ciśnienia paliwa, preferowane ustawienie ciśnienia w rampie przy odpowiednich obrotach silnika, ostatnia wartość to jest czujnika ciśnienia w rampie [V]

I bieg

878 obr - 230 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 227,6 Bar - 1,06 V

1252 obr - 534,2 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 524,2 Bar - 1,78 V

1897 obr - 627 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 627,5 Bar - 1,82 V

2660 obr - 688,8 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 680,2 Bar - 2,01 V

3602 obr - 891 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 825,2 Bar - 2,74 V

4335 obr - 1235 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 1159,2 Bar - 3,38 V

II bieg

2839 obr - 781,6 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 697,8 Bar - 2,25 V

3285 obr - 1033,7 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 827,4 Bar - 3,16 V

3655 obr - 1347,8 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 1251,5 Bar - 3,16 V

3973 obr - 1400 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 1370,2 Bar - 3,64 V

4311 obr - 1395,7 Bar preferowane - ciśnienie obecne w rampie 1436,1 Bar - 3,7 V

 

 

Jest ktoś w stanie podpowiedzieć czy tutaj będzie winny czujnik (chyba pracuje prawidłowo) lub sam rozdzielacz? Da się w jakiś sposób zwiększyć dawkę ciśnienia na wolnych obrotach do tych 250 Bar? Przez weekend spróbuje zrobić próbę przelewową wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się w jakiś sposób zwiększyć dawkę ciśnienia na wolnych obrotach do tych 250 Bar? Przez weekend spróbuje zrobić próbę przelewową wtrysków

A po co? 230 bar to jest jak najbardziej prawidłowa wartość. Co Ci przyszło do głowy z tym 250 bar?

Czujnik działa prawidłowo, rozdzielacz nie ma nic do ciśnienia.

Zrób w wolnej chwili tylko test przelewowy, on powie najwięcej o szczelności zaworków sterujących wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wyczytałem że powinno być bliżej 250 bar. Dzisiaj również zaobserwowałem ze w wężach paliwowych od filtra mam paliwo z małymi bąbelkami powietrza. To jeszcze może filtr paliwa? Z tego co pamiętam to na pewno był wymieniony przeze mnie pod koniec zeszłego roku i wtyczki były dobrze dopięte. Producenta niestety nie pamiętam na chwilę obecną :/ Na obecnym filtrze nie przejechałem na pewno więcej niż 8tyś km

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić na filtr paliwa właściwy ( oryginał, mann, purflux )

Zaworki w tzw.gruszce przepuszczają; albo wymiana tych zaworków, wymiana gruszki albo zaworek jednokierunkowy pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam dokładnie ten sam problem.
Pamiętasz może w czym był problem?
Dodam od siebie, że u mnie problem występuje "falami" tzn. potrafi mi rzucać tym błędem praktycznie co chwilę przez tydzień po czym przez miesiąc nie pojawi się ani razu.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sznaf W moim przypadku problemem był cały układ paliwowy. Jako początkujący z silnikiem 1.5 dCi próbowaliśmy montować sprawne wtryskiwacze do już łuszczącej się pompy wtryskowej (nie wiedząc na początku o tym). Auto chwilę pojeździło, aż objawy wracały z powrotem. Jedynym sensownym rozwiązaniem problemu z opiłkami, jest regeneracja 4 wtryskiwaczy, pompy wtryskowej, wymiany przewodów paliwa oraz zmiany zbiornika paliwa najlepiej na taki od auto benzynowego. W moim przypadku auto dostało cały silnik 1.9 dCi 120KM. Problem w moim przypadku się rozwiązał, gdyż wymieniliśmy przy okazji zmiany silnika dodatkowo przewody paliwa oraz zbiornik z dawcy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, nie napawa mnie optymizmem ale zobaczymy :)
@Andrzej-2010 pewnie, że przeczytane od początku, jakbym nie przeczytał to bym nie zadał tego pytania ;) Samochód rocznik 2004 82KM, więc nieszczęsne delphi.
A co do twojej listy to myślę, że filtr paliwa (ostatnio wymieniany, problem występuje raczej niezależnie od niego) i lejące zaworki(jakieś 2 miesiące temu robiłem próbę i wyszła ok) mogę wykluczyć, pęcherzy powietrza też nie uświadczyłem .
Zastanawiające jest, że tak jak napisałem wcześniej problem występuje okresowo, ostatnio ustał po tym jak zmieniałem filtr powietrza.
Podejrzenie przez to padło u mnie na komputer wtrysków,  jak wiadomo znajduje się on obok filtra więc powiązałem fakt, że trochę nim poruszałem przy zmianie i ustało ale równie dobrze może to być przypadek. Dodatkowo błąd który odczytuje to DF053 - Sporadyczny - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie - Wysoki przepływ prądu powyżej maksymalnego więc nie wiem czy słusznie ale też częściowo zasugerowałem się, że może mieć to związek elektroniką. 
Zauważyłem także, że błąd najczęściej wywala przy dodaniu gazu po spadku obrotów.
Najbardziej zastanawiające jest ta okresowość pojawianie się tych błędów.
Ogólnie poza tym autko chodzi dobrze, nie dymi, odpala zawsze na dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!