Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przód haczy o niskie krawężniki


Rekomendowane odpowiedzi

Mnie zdarzyło się (phIII) zawadzić o krawężnik tym miękkim elementem, niemalowanym, co jest pod zderzakiem. Przez to, że jest miękki nie ma śladów ani nic się nie stało, aczkolwiek zahaczyłem delikatnie i na razie tylko raz. No cóż, trzeba mieć świadomość, że przód jest nisko - jak auto koledze pokazywałem, to stwierdził, że bardzo nisko.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli tak ma być i trzeba uważać żeby zatrzymać się przed krawężnikiem. Zdażyło mi się dwa razy usłyszeć to przeraźliwe chrobotanie plastiku :-) Ostatnio przy baaardzo niskim krawężniku dlatego się zdziwiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jak książka pisze. 2.3 przód 2.0 tył. Jeździsz na innym ciśnieniu?

Nie zmienia to faktu, że jak ostatnio "zaryłem" o ten niski krawężnik to po trasie i w upale +30 stopni gdy czujniki wskazywały po 2,5 na przodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomqu86 napisał:

A w PhII/III nie ma takich "ograniczników" jak w Ph I ?

Oczywiście są. Tylko, że wydaje mi się, iż to nie tym haczy tylko trochę bliżej.

image.png.cb67a7c8fffb3ba8c075abdcab247615.png

Aż z ciekawości pomierzyłem. Dane przy ciśnieniu 2,3 bar.

Odległość od ziemi do czoła zderzaka - 17 cm

Odległość od ziemi do "ogranicznika" przed kołem - 14,5 cm

@deku jeśli masz większe ciśnienie w kołach możesz zmierzyć te dwa parametry u siebie?

Według katalogu prześwit pojazdu obciążonego powinien wynosić 12 cm, czyli teoretycznie chyba tak ma być.

 

Z ciekawości poszperałem i kto by pomyślał, że wysokość krawężników jest określona w prawie:

§ 231 Wysokość krawężników

Dz.U.2000.63.735 - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie

1. Krawężnik powinien wystawać ponad poziom nawierzchni jezdni:
1) jeśli między jezdnią a chodnikiem dla pieszych lub obsługi bądź ścieżką rowerową:
a) nie ma bariery - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m,
b) jest bariera - nie mniej niż 0,08 m i nie więcej niż 0,14 m,
2) jeśli umieszczony jest przy barierze zamocowanej na skraju obiektu - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m.
2. Górna krawędź krawężników powinna być dostosowana do pochylenia niwelety jezdni.
3. Krawężnik powinien mieć ścięcie od strony jezdni, powyżej poziomu nawierzchni, o pochyleniu nie większym niż 2,5 : 1 i nie mniejszym niż 4 :1.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie raz wjechałem sobie przodem tak i już nie mam tego czegoś wystającego pod samochodem :-D A co do tego czarnego plastiku na samym spodzie zderzaka (hokejki czy jakoś tak) to trzeba i tak uważać bo też parę razy podarło mi o krawężnik, czego efektem jest poszarpana struktura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII tego nie było i przez 5 lat nie zdarzyło mi się o nic zawadzić zderzakiem od spodu. Tutaj to chyba pełni rolę bezpiecznika. I poszarpane zawsze można wymienić :-) Zdarzyło mi się za to przyciorać te takie małe chlapacze z przodu, przed kołem - w MIII chyba tego nie ma, przynajmniej nie kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MII było wyższe. Nigdy tam niczym nie zahaczyłem, a zdażało się wjeżdżać na dość wysokie krawężniki. Nie dam sobie głowy uciąć ale wydaje mi się, że tam też był ten ogranicznik (listwa) przed kołami. Nie przypominam siebie natomiast małych chlapaczy. Muszę poprzeglądać archiwalne zdjęcia :-)

image.thumb.png.5f2a0ee39816775c432aa41c407258d1.png

Może nie dokładnie ale widać, że ogranicznik jest. tzn. był :-)

W MIII aż strach pomyśleć jak tu zaparkować wjeżdżając np. na chodnik przez krawężnik.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pbet napisał:

Nie dam sobie głowy uciąć ale wydaje mi się, że tam też był ten ogranicznik (listwa) przed kołami.

O to mi własnie chodzi :-) Nazewnictwo nienajszczęśliwsze. No ja jeszcze nie próbowałem wjeżdżać na krawężnik MIII, co robiłem notorycznie MII :-D

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowsze auto się bardziej szanuje i chyba z tego to wynika :-) Widać trzeba nauczyć się z tym żyć. Nie ulega jednak wątpliwości,  że dzięki tak nisko zawieszonemu czołu auta wygląda ono "rasowo" i ma prawo się podobać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, pbet napisał:

(...) dzięki tak nisko zawieszonemu czołu auta wygląda ono "rasowo" i ma prawo się podobać :-)

Dokładnie. Samochód jest ciekawy z przodu, przez ostatni lift nie odstaje od stylistyki marki. Wg mojej żony jest też twardszy niż MII, które katowane po krakowskich fatalnych ulicach zużywało się w obszarze końcówek drążków, sworzni itp. Ciekawy jestem jak będzie tutaj.

 

Taka dygresja: wjeżdżam codziennie do garażu podziemnego i tam, już w tymże garażu, jeszcze zjeżdżam na niższy poziom (ok. 1 m niżej) i na tym zjeździe/pochylni np. VW Passat B6 lekko pocierał tym elementem, jn.:

14 godzin temu, blake napisał:

(...) tego czarnego plastiku na samym spodzie zderzaka (hokejki czy jakoś tak) (...)

Meganem III nie zdarzyło mi się - może efekt krótszych zwisów, może zawieszenie, prześwit... W każdym razie nie licząc krawężników, nie stanowi to problemu.

 

Pozdrowienia

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!