Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w wyborze


maciejmacku

Rekomendowane odpowiedzi

To ja podam przykład, a co :-) Wjechał mi w d... autobus MPK; w efekcie ASO wymieniło klapę i listwę na zderzaku, całego zderzaka i szyby nie. W m/czasie klapa zaczęła korodować, tak ją pięknie spieprzył serwis blacharski ASO z Zabierzowa, więc dokonałem naprawy blacharsko-lakierniczej. Jakiś czas później samochód obtarł prawym tylnym błotnikiem o betonowy filar - konieczna była szpachla i malowanie, czyli kolejna naprawa blacharsko-lakiernicza. Jako, że samochód ma 8 lat, to jeszcze ma "barankiem" pociągnięte progi od dołu, bo też coś tam zaczęło się dziać. Ale wracając do tematu - czy mój samochód jest bezwypadkowy? Wg mnie tak (i mam nadzieję, że tak zostanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólny sens stwierdzenia "bezwypadkowy" dla 99% ludzi szukających samochodu oznacza również to, że nie brał on udziału w żadnej kolizji, nie mówiąc już o poważniejszych zdarzeniach. Oczywiście jeśli ktoś uczciwie informuje kupującego przeszłości blacharsko-lakierniczej tak jak zrobiłeś to przed chwilą to wszystko jest ok i sprawa postawiona jasno ale wg mnie nie powinno się zaznaczać tej opcji, a nawet jeśli to w ogłoszeniu napisać, że coś było. To teraz ja dam przykład z życia wzięty. 

FB_IMG_1508529365083.thumb.jpg.0343b2e11ac2e0f8b60807c4fa004a12.jpg

Naprawa wyniosła w ASO prawie 20 tysi. Nikt nie ucierpiał więc była to kolizja. No i co? Gdyby to było moje auto i bym je sprzedawał to mogę zaznaczyć bezwypadkowy w ogłoszeniu? Przecież to nie był wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-) No dobrze, czyli porównujemy skasowany samochód z samochodem z wgiętą klapą bagażnika; @pbet niestety mnie nie przekonałeś - ten ze zdjęcia brał udział w wypadku, mój chyba jednak nie. Ale jakby wracając do meritum - mnie chodziło o to, jak rozumieć naprawę blacharsko-lakierniczą, która z wypadkiem wcale nie musi mieć nic wspólnego. Obcierka o betonowy filar to tym bardziej nie jest wypadek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil nie odbieraj tego osobiście :-) Nie porównujemy. Chciałem tylko pokazać, że stłuczka może mieć różną skalę, a tak nawiasem mówiąc to auto było naprawione z OC sprawcy i po naprawie jeździło jak nowe z salonu. Także nie wszystko co tak wygląda jest z góry skreślone ale o wszystkim ogłoszeniodawcy powinni sami informować potencjalnego klienta, a nie czekać z myślą "Zapyta, czy nie zapyta. Powiedzieć, czy nie powiedzieć.". O to mi chodziło. Jasna sprawa, że obcierka np. parkingowa to nawet nie kolizja. A wracając do mojego zdjęcia. W takim przypadku sprzedawca może powiedzieć, że była lekka stłuczka. Maska, zderzak, błotniki wymienione w ASO na nowe. Każdy z nas wyobrazi sobie to auto inaczej. Nic nie zastąpi drobiazgowej kontroli przedzakupowej ponieważ stwierdzenie naprawa klapy może oznaczać równie dobrze delikatne puknięcie w coś lub obcierkę, tak samo jak to, że TIR wjechał komuś w tyłek. No chyba, że ktoś dysponuje zdjęciami ze zdarzenia to zawsze łatwiej można ocenić.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widzę te naprawę z ASO przez wykwalifikowaną kadrę chłopaczków świeżo po szkole :-D:-D:-D  Widziałem już kiedyś taką naprawdę po zderzeniu nowej octavii rs

z dzikiem, skasowali bodajże 40k z AC... no ja bym tam rodziny swojej nie wsadził w trasę. Tylko to sprzedać i liczyć, że jelonek wierzący w magię ASO to łyknie (na szczęście sporo jest takich ludzi ;) ).

 

A na serio - każdy widzi to inaczej. Dla mnie wypadek = wystrzelone poduchy. Dla mnie nie jest istotne czy ktoś to auto naprawiał sam, czy robił to handlarz a nawet dzieciaki z ASO. Jeśli poduchy wystrzeliły, to samochód nigdy nie będzie już tak bezpieczny, jak po wyjeździe z fabryki nawet jeśli mówimy o różnicy w poziomach bezpieczeństwa 100% vs 99,999%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu co dziwne żadna z poduszek nie wystrzeliła. Nie wiem co teraz się dzieje z tym autem ale jeździło bez problemów przez wiele lat po naprawie. Nie były naruszone żadne elementy konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Ja osobiście jakbym widział takie zdjęcie auta to nie chciałbym go kupić. Z drugiej strony wiem, że to nie była mega katastrofa choć wygląda groźnie i po naprawie bez oszczędzania wszystko było ok. Niemniej jednak chodziło mi o to by pokazać jak może wyglądać kolizja i sprowokować dyskusję na temat bardzo luźno traktowanego w ogłoszeniach określenia "bezwypadkowy". Wg mnie powinny dojść takie opcje jak "bezkolizyjny" i "oryginalna powłoka lakiernicza". Wtedy nie byłoby miejsca na luźne definicje wypadkowości samochodów. Oszukiwanie dalej by było ale jak wszyscy wiemy kłamstwo ma krótkie nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to najuczciwsze postawienie sprawy jest, gdy sprzedawca posiada zdjęcia z uszkodzenia z przed naprawy auta. Trudno jest dziś kupić autko kilkuletnie z nielakierowanym elementem, a jak takie jest to cena jest odpowiednia. Mój Scenic też maił już wymieniane i malowane drzwi, ale trzymam wszelką dokumentację oraz fotki i niezamierzaniem tego ukrywać przy sprzedaży, a nawet pokarzę to publicznie. A Szczeniaka na razie nie sprzedaję jakby kto pytał ;-)

 

 

drzwi.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w końcu pojawiło się coś sensownego?

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-benzyna-gaz-110km-klimatronik-navi-pdc-przod-tyl-visio-system-ID6zeet7.html

 

Edit.

Sprzedaje osoba prywatna, dzwonie i pytam: dzwonie w sprawie samochodu? Odp. którego samochodu?

Samochód po kolizji, prawa strona malowana.

Szukam dalej...

Edytowane przez kede86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coupe były i są w cenie, wersje GTline jeszcze bardziej poszukiwane, a przy tym przebiegu cena 29kzł nie jest wcale wygórowana, jeśli wszystko jest z blachami i lakierem w porządku to może być ciekawa oferta, xenony były przeważnie w dobrze wyproszonych wersjach, masz linka do oferty ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma xenonów i nigdy ich nie było w zderzaku nie ma spryskiwaczy xenonów, a w środku ręczna regulacja wysokości świateł, wiec to zwykłe lampy H7, nie jest wcale tak dobrze wyposażone to raczej zwykła wersja. Sprawdzić dywanik przy pedale gazu jeśli jest w nim dziura lub mocne miejscowe przetarcie to kobitka jeździła w szpilkach i tarcza sprzęgła może być nieźle wyjechania mimo tak niskiego przebiegu .

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!