Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 czy 1.9?


maciejmacku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Który silnik wedle Waszych opinii mniej awaryjny? Nie chodzi mi już o spalanie i dynamikę. Przeczytałem gdzieś, że FAP w 1.5dci samoistnie się wypala i nadaje się nawet do ruchu miejskiego, to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy po mieście  lub  na  krótkich  odcinkach, najlepiej używać silniki benzynowe.  Coraz  więcej  użytkowników  diesli  z  Fap-em, z  konkretnymi  przebiegami,  skarży  się  na  wyskakujące  komunikaty  " sprawdź  wtrysk'',  mulenie,  spadek  mocy,  coraz  częściej  zachodzące wypalanie  Fap-a ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników ;  Lekko przydławiony motor 1.5 dCi ,  czy   też   na   zapychanie   katalizatorów,   co  w  efekcie  prowadzi  do  awarii  turbiny  i  konieczności  wymiany katalizatorów . Wymagania  norm  euro  są  coraz  b.rygorystyczne  a  jazda  po mieście  i  na  krótkich  dystansach  bardzo  szkodzą  tym  urządzeniom 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, tomqu86 napisał:

1.9dci wydaje się być mniej awaryjny , Fapy są takie same w tych silnikach.

A jakie awarie są w 1,5 dCi 110 KM bo za 6 lat eksploatacji wymieniono tylko siłownik klapki wlewu paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Megane III faza I, to nie musi być tylko 110KM, może być 106KM, może być Energy. Pytanie wydaje się zbyt generalne. Faza I to lata 2008-2011 (zdaje się), w tym czasie trochę się też zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek - nie napisałęm że awarie w 1.5dci  są jakieś konktretne tylko że wydaje mi się żę w 1.9dci jest ich mniej w Megane III , wejdz na dział 1.9dci i popatrz ile jest tematów z Megane III.

- w każdym z nich może się zepsuć turbo, wtryski, dwumasa, dpf czt panewki. kupując kilkuletniego diesla trzeba patrzyć na stan auta i podzespołów i najlepiej na udukomentowany przebieg.
Jak autorowi nie zależy na mocy to niech szuka dobrego egzemplarza a nie silnika, 1.5dci na pewno pali mniej ale jest wolniejszy.  
To co pisze Andrzej-2010  to też trochę mit , jeżdzę rok po krakowie w korkach 8km do pracy i zero problemów z autem czy DPFem  ,
 jak ktoś chociaż czasami się przejedzie szybciej poza miastem to wystarcza  Poza tym autor nie napisał że jeździ tylko po mieście.


 

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tomqu86 napisał:

To co pisze Andrzej-2010  to też trochę mit , jeżdzę rok po krakowie w korkach 8km do pracy i zero problemów z autem

Potwierdzam ww. na swoim przykładzie jeszcze z Megane II (1.5). 13-15 km do pracy. Kraków, korki. To samo zamierzam robić z Megane III (1.5).

3 minuty temu, tomqu86 napisał:

jak ktoś chociaż czasami się przejedzie szybciej poza miastem to wystarcza.

Też tak uważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

z  konkretnymi  przebiegami,

Niestety  nie  wystarczy .   " Jak  ktoś  chociaż  czasami  się  przejedzie  szybciej  poza  miastem  to  wystarcza ".  Kłopoty  dotyczą tych użytkowników,  których  przebiegi  są  w  okolicy 200.000 km lub więcej.  Fakty  mierzalne  przez  clipa   asedio  nie  kłamią . Proszę  czytać  uważnie. Problem  będzie  się nasilał,  bo  przebiegi  tych aut  są  coraz  większe.  Większość  tych  wspaniałych  wynalazków  przewidziana  jest  na  ok. 200.000 km   +  ( 50.000 - 70.000 )  km ,  licząc  średnio , przy  dużym  udziale jazdy po mieście czy na krótkich dystansach 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy "przejechać się szybciej poza miasto"? Bo ja to rozumiem, jako osiągnięcie wyższych prędkości przez auto, przegonienie łożysk czy usunięcie kurzu.

 No bo chyba nie chodzi o obroty silnika, obciążenie turbo, tzw. "przedmuchanie" bo to spokojnie w mieście można zrobić.

Przed chwilą, Andrzej-2010 napisał:

 Większość  tych  wspaniałych  wynalazków  przewidziana  jest  na  ok. 200.000 km   +   ( 50.000 - 70.000 )  km ,  licząc  średnio .

To jakaś chora bzdura 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 tak kolega asedio   potwierdza bardzo twoją teorie :-D ma przejechane prawie 300tyś FAP działa dalej a olej zmienia co 30tyś. Jazda krótka jak po miescie odcinki po 23km do pracy i z pracy.
- to przeczy wszystkiemu co piszesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, poczytaj  uważnie  uwagi  asedio  i  innych  użytkowników  w  temacie  " Wypalanie  Fap-a , uwagi  użytkowników " a  wszystko Tobie się  wyjaśni . Proszę  o  merytoryczne  uwagi  w  temacie  o  wypalaniu  fapa , nie  będę  ponownie  wszystkiego tu przytaczał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane III nie ma się co bać diesli, są w miarę bezproblemowe. Ja bym wziął 1.9 ze względu na dynamikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!