Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana części - zamienniki czy oryginały


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj kupiłem używaną Megane II z 2006 roku 1.6 16V benzyna. Przed zakupem byłem sprawdzić jeszcze w ASO i ogólnie jest ok. Na już muszę wymienić klocki i tarcze (przód i tył), pękniętą osłonę amortyzatora z lewej strony (guma) oraz zweryfikować problem z czujnikiem wałku rozrządu oraz z kołem zmiennych faz rozrządu. Na później mam do wymiany osłona dolna silnika, pęknięte i już wyrobione tuleje belki z tyłu, wymiana przepalonych żarówek, brak zaślepki w nadkolu lewy przód, zweryfikowanie wycieku oleju z silnika (trzeba umyć najpierw). Jest podejrzenie wycieku spod pokrywy wałków rozrządu. Do nabicia i sprawdzenia klimatyzacja. W najgorszym przypadku całkowity koszt naprawy w aso na oryginalnych częściach wyniesie około 5,5 tysiąca zł. Serwis radził mi, żeby te tuleje wymienić na oryginalne. I przy okazji z estetyki w przyszłości chciałbym wymienić antenę od radia, bo jest uszkodzona, ale odbiera, literkę M z Megane na klapie bagażnika, bo brak pierwszej kreski oraz zauważyłem też kawałek rozprutej tapicerki na przednim siedzenie z brzegu (widać gąbkę).

Teraz pytania. Które części zrobić na oryginałach, a w których mogę użyć zamienników, żeby też nie przepłacać?

Jeszcze szukam polskiej instrukcji do tego modelu.

Edit: Rozrząd był robiony 3 lata temu. Aktualny przebieg około 180 tysięcy km. Więc myślę, że na start bym jeszcze wymienił rozrząd, różne płyny i filtry. Co polecacie?

Pozdrawiam

Edytowane przez Adrian77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adrian77 napisał:

koszt naprawy w aso na oryginalnych częściach wyniesie około 5,5 tysiąca zł.

Jeżeli oryginalne części kupisz w sieci u sprawdzonych sprzedawców, to zejdziesz na częściach z 30% niżej niż w ASO (może i więcej).

Tarcze tylne osobiście kupuje oryginalne (ze względu na ich budowę łacznie z łożyskiem i pierścieniem ABS), ale klocki TRW, ATE, Ferodo. Przednie tarcze to różnie. Czujnik wałka rozrządu tylko oryginał (najlepiej nowy, ale jak za drogi to poszukaj używki). Koło faz kupisz tylko oryginał (oczywiście nowy). Osłona silnika używka, nowa jest droga i nie ma sensu przepłacać za ten element. Tuleje belki bym wziął tylko oryginał. Zaślepka nadkola używka - niestety lewą trudniej tanio dostać i jest droższa od prawej (można nową oryginalną, ale po co przepłacać i tak używana wg. mnie jest za droga jak na taki kawałek plastiku). Jeżeli klimę masz niesprawną to jak jest padnięta sprężarka no to koszty wzrosną - na forum znajdziesz wypowiedzi czy wtedy brać używkę, regenerowaną czy nową. Wszystko zależy co z klimą będzie nie tak. Siedzenie to bym oczywiście poszukał używane, można też kupić same obicie fotela. Jeżeli myślisz o kole zmiennych faz to od razu za jedną robotą wymień rozrząd i koniecznie pompę wody (jak nie wiesz kiedy była robiona). Ja polecam oryginały kupione w sieci (ja kupuje na allegro u sprawdzonych sprzedawców), ale np. dla renault paski rozrządu robi Gates, rolki np: INA, TRW, pompy Aisin... Na forum znajdziesz informacje jakiej firmy wybrać poszczególny element.

Instrukcje samochodu i instrukcje serwisowe znajdziesz w dziale PLIKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Czytałem teraz właśnie, że są 2 układy różnych producentów. Znalazłem na tył tarcze 240 mm oraz 280 mm. Da radę po numerze VIN zidentyfikować, które mam wybrać? Na razie się skupię na hamulcach i jednej przepalonej żarówce od świateł pozycyjnych, bo przegląd się kończy w następnym tygodniu. Przy okazji wymiany hamulców, to bym od razu wymienił płyn hamulcowy. Czytałem, że ma być chyba DOT4. Obojętnie jaki? Poza tym jaki olej silnikowy polecacie? W instrukcji znalazłem LDX 5W40, SXR 5W40, SXR 5W30, ST 10W40. Do skrzyni biegów znalazłem TRJ 75W80.

Edytowane przez Adrian77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób opisany przez @krzychu73 eliminuje możliwość pomyłki przy zakupie tarcz w 100%. Co do płynu hamulcowego to DOT4 będzie ok (ja lałem dedykowanego Elfa) lub jeśli masz ESP to raczej DOT4+. Możesz zadzwonić do serwisu, podać VIN i podadzą Ci jaki płyn hamulcowy i olej w skrzyni powinieneś mieć. Możliwe, że sprawdzą przy okazji jakie powinny być tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wyjaśniło się. Z przodu 280 mm. Z tyłu 240 mm. Płyn hamulcowy DOT4. Olej silnikowy 5w40 syntentyczny. Obecnie mam chyba 5w30. Tylne tarcze zamówiłem oryginalne. Przednie tarcze i komplet klocków TRW. Przy okazji wymiany hamulców wymienię płyn hamulcowy. Zrobię przegląd i oddam na zrobienie rozrządu z pompą. Przy okazji rozrządu warto wymienić koło zmiennych faz rozrządu, czy jeśli koło jest ok, to nie ruszać? A przy okazji rozrządu, to od razu osłony, filtry, olej silnikowy i płyn chłodniczy. Części rozrządu lepiej osobno kupować, czy od razu kompletny? A co do oleju w skrzyni, to w aso powiedział, ze na razie nie ma co ruszać. Nie mam pojęcia czy ma rację. Auto ogólnie ma 11 lat, a przebieg 181 tysięcy. A czy był kiedyś olej wymieniany to nie mam pojęcia.

Edytowane przez Adrian77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup elementów rozrządu zleć tam gdzie będziesz go wymieniał żeby mieć gwarancję na robociznę i części w jednym miejscu. Rozważ przy okazji wymianę paska akcesoriów.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.09.2017 o 08:45, Adrian77 napisał:

XXX

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!