Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony całoroczne bieżnikowane


Jimm

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Żadnych bieżnikowanych ani chińczyków

A wiesz, że np. Michelin ma fabryki w Chinach? ;) Co do prawdziwych chińczyków, to myślę, że to jest dynamiczna kwestia. Np. moim zdaniem imperial czy goodride nie są złe, ale oczywiście znajdziesz też sporo negatywnych opinii na ich temat. Dość ciekawe są opony z Korei, np. Nexen czy Kumho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości obejrzałem dzisiaj oponki na autach na moim osiedlu i powiem że ok 20% to były opony łyse prawie bez bieżnika. Ok połowa to opony z bieżnikiem co najmniej w połowie zużytym. W takiej sytuacji nie można mówić o bezpieczeństwie. Opona bieżnikowana na pewno zapewni lepsze właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam to z rozbawieniem, bo jeżdżę jeżdżę już od ponad 40 lat, a gdzieś od 20 lat na bieżnikowanych i ja osobiście nigdy nie miałem z nimi problemów. Wcześniej nie przywiązywałem specjalnej uwagi do wieku opony, patrzyłem na wysokość bieżnika - odnosi się to do opon oryginalnych i tych bieżnikowanych. Było tak do pewnej sytuacji, wcześniej nie miałem nigdy możliwości bezpośredniej takiej konfrontacji - porównanie zachowania się oryginalnych opon, tej samej marki, z tym samym bieżnikiem, ale różnych wiekowo.

Opiszę ją. Zimą wracaliśmy z córką do domu po świętach w dwa samochody, na dokładnie takich samych oponach, ale różnych wiekowo. Ja corollą na oponach 5-cio letnich z bieżnikiem 6 mm, córka meganką na oponach 10-cio letnich z bieżnikiem 5 mm. Warunki były bardzo ciężkie i zdziwiło mnie to, że córka, która zawsze lubiła kozaczyć, wlecze się jak dziad za pogrzebem. Ja mogłem poganiać do 90 km/h, a ona nie przekraczała 60 km/h, co chwilę na nią czekałem, więc w jak zatrzymaliśmy się na parkingu, to zapytałem córkę czemu się tak wlecze i odpowiedź - nie mogę jechać szybciej, bo samochód zaczyna nosić. Po powrocie w megance zaraz była zmiana opon, oczywiście na bieżnikowane. Teraz corolla i megana jeżdżą na oponach bieżnikowanych i zmieniam je co 3 lata, niezależnie od wysokości bieżnika, bo uważam, że opony bardziej zabija czas niż przejechane kilometry. Z tego też powodu większe zaufanie mam do opon bieżnikowanych znanych firm, niż do wiekowych markowych używek.

Takie jest moje podejście do tego, nikomy tego nie narzucam, jedynie informuję, a każdy z Was musi sam podjąć decyzję którą uważa za słuszną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 16.10.2017 o 15:59, pbet napisał:

Ja bym się nie odważył na tak (pozorną) oszczędność na jednej z najważniejszych rzeczy odpowiedzialnych w samochodzie za bezpieczeństwo.

Dla porównania odpowiedz mi proszę czy wolisz wyroby mięsne z dużej firmy.....(bez nazw) czy załóżmy z lokalnej masarni. Płacić wolisz za chemię i reklamy czy za jakość ? W celu przypomnienia bo może wielu nie pamięta ileset tyś opon Brigstone wypuścił w USA i ile osób zginęło w wypadkach ok 10lat temu.

Żonie założyłem te opony o których mowa ,,całoroczne" i przyznam że rewelacja jak do Megi, nie hałasują, pierwsze wyważenie kół jak w bajce, 5l gwarancji i co jeszcze potrzeba. Osobiście jeżdżę niestety na markowych wartości połowy Megi bo mam bardzo nietypowy rozmiar i jak i masę pojazdu. To na tyle w tym temacie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, tomgrandtour napisał:

Świetne porównanie, też wole opony które Pan ktoś zrobił w garażu z odpadów w limitowanej wersji..

Proponuję zaczerpnąć dużo wiedzy. Bieżnik to jest nowa guma nalewania na starą konstrukcję oryginalnej opony(atesty ma spełnione) w porównaniu z chińskimi droższymi, jeżeli Ori nie waliła w krawężniki i japy co wyjdzie przy pierwszym wyważeniu to nalewka do tych prędkości, które Megane osiągaja jest jak najbardziej rozsądna. Zaznaczam, że nie reklamuję żadnej firmy, pomimo iż ok 15l temu sprzedawałem opony bieżnikowane ,,firma z wlkp" to teraz technologia jest całkiem inna patrząc na tamte czasy średnio co dziesiąta sztuka reklamowana

Edytowane przez Dandiego82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A są jakieś stare zużyte opony które nie waliły w krawężniki i japy? , bo z nowych to się chyba bieżników nie robi.

Jeszcze do ciężarówek, koparek czy autobusów miejskich to jest zrozumiałe i ekonomiczne rozwiązanie.

Piszemy o segmencie aut osobowych, a więc mega konkurencja oponiarska i walka z kosztami produkcji sprawia, że opony osobowe produkowane są z minimalnym koniecznym marginesem dodatkowej trwałości, te dzisiejsze po kilku sezonach same się rozpadają.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Dnia 4.01.2020 o 13:44, Dandiego82 napisał:

Dla porównania odpowiedz mi proszę czy wolisz wyroby mięsne z dużej firmy.....(bez nazw) czy załóżmy z lokalnej masarni. Płacić wolisz za chemię i reklamy czy za jakość ?

Kiepski przykład dałeś bo jestem bardzo świadomym konsumentem. Współpracuję też z wieloma firmami produkcyjnymi z różnych branż. W temacie żywności. Nie producent jest ważny, a skład produktu. Zarówno mały lokalny (niby swojski) jak i duży (lider rynku) potrafią zrobić zarówno g.wno do jedzenia jak i coś dobrego. Ja czytam etykiety, świadomie kupuję i wiem co jem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pbet napisał:

Kiepski przykład dałeś bo jestem bardzo świadomym konsumentem. Współpracuję też z wieloma firmami produkcyjnymi z różnych branż. W temacie żywności. Nie producent jest ważny, a skład produktu. Zarówno mały lokalny (niby swojski) jak i duży (lider rynku) potrafią zrobić zarówno g.wno do jedzenia jak i coś dobrego. Ja czytam etykiety, świadomie kupuję i wiem co jem.

Na etykiecie czesci, której nie masz co wyczytasz ? Inna bajka z kartą specyfikacji np. oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dandiego82pisałeś o żywności więc o żywności Ci odpowiedziałem :) W dalszą dyskusję z Tobą nie mam ochoty wchodzić. Już napisałem co uważam, a Ty masz prawo mieć odmienne zdanie. Tak samo jak i ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz mi się zdarzyło kupić zimowe, bieżnikowane opony i też długo szukałem informacji, czy to bezpieczne i opłacalne, bo wszędzie w internetach pojawia się podobna dyskusja jak tutaj, czyli połowa jest na tak, druga połowa na nie. Finalnie kupiłem opony od polecanego producenta, ale nikomu bym ich nie polecił, bo ledwo dało się je wyważyć, głośne były jak opony do terenówki i co prawda na śniegu spisywały się bosko, to na suchej albo mokrej nawierzchni dość kiepsko.

Drugą rzeczą jest to co ktoś napisał wcześniej. Opony bieżnikowane, to nowa guma na starej oponie, a widząc co musi przeżyć opona zanim trafi do firmy bieżnikującej, to zakładam, że ma już solidnie nadwyrężoną konstrukcje i daleko takiej oponie do bezpieczeństwa jakie zapewniają budżetowe, nowe opony.

Edytowane przez MichalVTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowo zajmuje się oponami. Bieżnikowane tak, ale tylko dla pojazdów ciężarowych oraz specjalnych. Osobówka to bezsens, nie ma szans na znalezienie 4 tak samo zużytych (zmęczonych) opon osobowych. Wiec jak dobrać komplet ?
 

osobowe, tylko nowe, jak ktoś jeździ mało to całoroczna klasy premium będzie ok na nasz klimat, jak ktoś jeździ dużo to 2 komplety. Najlepiej klasy premium. Wystarczy spojrzeć w niezależne testy - często różnica w drodze hamowania Na suchym pomiędzy oponami budżetowymi i chińskimi a klasa premium to ponad 5 metrów z tej samej prędkości - a to już więcej niż długość naszego samochodu. Nie wspominam o wynikach na wodzie i śniegu bo tutaj jest przepaść. 
na oponie nie oszczędzamy - pamietajmy że tylko poprzez tą powierzchnie mamy styk z drogą, a jest ona nie większa niż powierzchnia naszej dłoni x4 :)

 

Na rynku pojawia się coraz więcej porządnych opon klasy quality, Osiągi prawie jak premium przy trochę gorszych przebiegach. Np opony Dunlop, Uniroyal, Semperit i tym podobne marki. Jest z czego wybierać. 
 

ja od lat jeżdżę na Conti i są to moje najlepsze gumy. Obecnie ts860w na zimę i sportcontact 6 na lato. Opony są rewelacyjne. 

Natomiast Do jazdy typowo sportowej kupowałem Michelin lub Pirelli albo semislicki federala. Ale to twarde opony które pozbawiają samochodu komfortu ze względu na bardzo sztywna ścianę boczna. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!