Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony całoroczne bieżnikowane


Jimm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pewnie zaczniecie na mnie wieszać psy, ale postanowiłem zakupić do mojej megane opony całoroczne bieżnikowane Targumy Seasoner, mam pytanie czy użytkował ktoś całorocznych bieżników?Dlaczego wpadłem na taki pomysł w ubiegłym sezonie zimowym używałem na ośce dwóch Bargumów bieżników z których byłem całkiem zadowolony więc postanowiłem w tym roku pójść krok dalej i wypróbować wzór całoroczny.Spotkałem się z negatywnymi oponami nawet na temat nowych całosezonowych opon, jednak pamiętam kiedyś kilka sezonów temu prowadziłem kilka razy w ciągu zimy bmw e46 na całorocznych pirelli(nie pamiętam modelu)i samochód w trudnych warunkach prowadził się bdb.Ciekaw jestem waszych opinii nt opon bieżnikowanych z Targumu głównie chodzi mi o model całoroczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś zimowe z Tar Gumy.  W pierwszym roku jedna dostała pęcherz z boku. Do reklamacji musiała być faktura z montażu. Miałem z dobrego warsztatu. W drugim roku druga tuż po gwarancji. Już wymiany nie było.

Były trudne do wyważenia, ale jeździło się lepiej niż na wieloletnich z dobrym bieżnikiem.

Po trzech latach oddałem znajomemu i eksploatowal jeszcze kolejne 3 zimy.

Był zadowolony z darowizny.

Jak dostaniesz 3 lata gwarancji na pecherze to można się zastanowić nad zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też rozważam taki zakup, czytam po forach i oglądam filmy na YouTube na ten temat. Technologia się ponoć bardzo zmieniła, a firmy muszą posiadać pozwolenie z Ministerstwa i spełniać konkretne wymagania. Firmy dają kilkuletnią gwarancję. Ponoć na zachodzie duży aut jeździ na bieżnikowanych a w Skandynawii nawet ok 70% to bieżniki. Czytam po komentarzach osób które kupiły takie opony z allegro i ok 100% ludzi to zadowoleni klienci. Gdzieś czytałem informacje że bieżnikowane są lepsze niż w 50% zużyte opony klasy premium. Daj znać jak już założysz jakie masz odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od paru lat użytkuję całoroczne i jestem zadowolomy, szczególnie  że w Szczecinie mamy klimat taki, że dni ze śniegiem to może 2 tyg. w roku :-) Byłbym jednak ostrożny co do bieżnikowanych, bo guma w oponie całorocznej musi być jednak "progresywna" (nie zużywać się latem, nie ślizgać zimą), to nie jest kwestia tylko samego kształtu bieżnika. A jednak takie firmy jak fulda, kleber czy continental (tych marek używam) ma "ciut" większe doświadczenie niż ci co bieżnikują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdajesz sobie sprawę, że na bieżnikach to max 120/h?, kordy się odrywają i to są fakty, zależy na co trafisz, skupują stare gumy i bieżnikują, loteria.

Znajomemu wyrwało parę lat temu w omedze, na szczęście z tyłu i już wolno jechał.

Adrenalina gwarantowana:-).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do indeksu prędkości to wg homologacji 190 km/h na tych całorocznych bieżnikach, co mnie nie dotyczy gdyż moje 1.4 16v w grandtourze w mojej eksploatacji nie przekracza 140 km/h i to rzadko dosyć:)Generalnie samochodem turlamy się wokół komina ja do pracy, żona na uczelnię krótkie odcinki, więc zdecydowałem się zamówić Tergum Seasoner, jutro powinny dojść chciałbym je zamontować jak najszybciej więc postaram się dać wam odpowiedź jak się wyważają i jak sprawują w obecnych warunkach, opony zamówiłem na plusgum.pl i dostałem 5 lat gwarancji.Alternatywą dla nich były rosyjskie wielosezony nowe kama w cenie 580 zł komplet jednak nie mam przekonania do producenta nota bene nic o nim nie wiem a dwa chęć sprawdzenia obecnie produkowanych opon bieżnikowanych.

 

:lapka:

Regulamin: pkt.   5.7

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie lepiej już było dołożyć całe 20 zł i kupić zimowe imperiale? Pewnie nawet latem takie chińskie zimówki będą lepsze od jakiś wynalazków (w przypadku takich niskich prędkości na pewno lepiej poruszać się latem na zimówkach niż zimą na letnich). Podziwiam, ja bywam oszczędny ale czegoś takiego bym w życiu nie odwalił.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mocno się z Tobą nie zgadzam.Myślę że lepiej po prostu używane ale przyzwoitej marki.  Miałem kiedyś Imperial Snowdragon 2. Latem każde mocniejsze hamowanie na lekko mokrej nawierzchni np. na pomarańczowym świetle to był spory stres. Nie było wiadomo jak auto się zachowa - zdarzało się wyjechać na środek skrzyżowania. Jakiś rok później, po sytuacji gdy samochód postawiło mi bokiem w zakręcie , wyciągnąłem z piwnicy stare letnie opony Kleber i to była przepaść jakościowa. Większa latem, ale ogólnie czułem się bezpieczniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za bardzo nie zrozumiałeś wątku ;) Wiadomo, że latem jakakolwiek (nawet używana, tak do powiedzmy 3mm bieżnika) opona letnia będzie lepsza od każdej (nawet nowej i nieważne czy chińskiej czy markowej) zimowej. Tutaj mówimy jednak o budżecie na poziomie 600 zł na kilka lat. A chyba jednak zimą markowa używka letnia będzie jednak gorsza od nowej chińskiej zimówki ;) Twierdzę tylko, że latem zimowy chińczyk może być lepszy od bieżnikowanego wielosezonowca (choć to tylko moje zdanie wyrażone na podstawie przypuszczeń, nie mam na to żadnych dowodów, bo nigdy się nie odważyłem i raczej nie odważę na oponę bieżnikowaną).

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, pbet napisał:

Ja bym się nie odważył na tak (pozorną) oszczędność na jednej z najważniejszych rzeczy odpowiedzialnych w samochodzie za bezpieczeństwo.

20 minut temu, niebianskaskurwoala napisał:

(...) nigdy się nie odważyłem i raczej nie odważę na oponę bieżnikowaną

 

Podzielam powyższe opinie. Postanowiłem dopisać swoją, bo im ich więcej, tym może ktoś się 3x zastanowi, nim kupi takie opony. Ja też kiedyś szukałem budżetowych opon wielosezonowych do 13-letniego samochodu segmentu A, jeżdżonego głównie po mieście (Opel Agila 1.2, potencjalnie prędkość max 155 km/h). Autem jeździła żona, czasem woziła córkę - po krótkim rekonesansie wybrałem Nexen'y N'priz 4S. W rozmiarze 155/65/R14 z indeksem 75T na pewno były tańsze niż takie same do Megana, ale wg mnie nie na wszystkim da się oszczędzać i ogólnie taka oszczędność po prostu może się finalnie nie opłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że guma w oponach budżetowych szybciej traci właściwości niż choćby w oponach średniej klasy. Przerabiałem to na różnych oponach w różnych wozach. A na cóż liczyć w bieżnikowanych, skoro są jeszcze tańsze. Czy zatem można się łudzić, że bieżnikowana opona będzie tak samo się zachowywać po choćby dwóch latach jak zaraz po zakupie ? Bardzo wątpię. A stare boki opony ? To już nie ta elastyczność .  Uważam, że oszczędność na oponach bieżnikowanych nie jest aż tak duża aby je stosować we własnym osobowym aucie.  Nawet jak ktoś jeździ wokół komina, to przecież w razie potrzeby raz na jakiś czas wyjedzie na autostradę czy ekspresówkę i lepiej mieć przyzwoite buty wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych bieżnikowanych ani chińczyków - takie minimum bezpieczeństwa to dębica ,barumy czy hancocki które nie są wiele droższe ,a według mnie bardziej opłacalne w zakupie niż

używki firm premium po składach opon - co innego jak się komuś zostaną po zmianie auta np.po 1 sezonie, takie można odkupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!