Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony całoroczne bieżnikowane


Jimm

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Żadnych bieżnikowanych ani chińczyków

A wiesz, że np. Michelin ma fabryki w Chinach? ;) Co do prawdziwych chińczyków, to myślę, że to jest dynamiczna kwestia. Np. moim zdaniem imperial czy goodride nie są złe, ale oczywiście znajdziesz też sporo negatywnych opinii na ich temat. Dość ciekawe są opony z Korei, np. Nexen czy Kumho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości obejrzałem dzisiaj oponki na autach na moim osiedlu i powiem że ok 20% to były opony łyse prawie bez bieżnika. Ok połowa to opony z bieżnikiem co najmniej w połowie zużytym. W takiej sytuacji nie można mówić o bezpieczeństwie. Opona bieżnikowana na pewno zapewni lepsze właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam to z rozbawieniem, bo jeżdżę jeżdżę już od ponad 40 lat, a gdzieś od 20 lat na bieżnikowanych i ja osobiście nigdy nie miałem z nimi problemów. Wcześniej nie przywiązywałem specjalnej uwagi do wieku opony, patrzyłem na wysokość bieżnika - odnosi się to do opon oryginalnych i tych bieżnikowanych. Było tak do pewnej sytuacji, wcześniej nie miałem nigdy możliwości bezpośredniej takiej konfrontacji - porównanie zachowania się oryginalnych opon, tej samej marki, z tym samym bieżnikiem, ale różnych wiekowo.

Opiszę ją. Zimą wracaliśmy z córką do domu po świętach w dwa samochody, na dokładnie takich samych oponach, ale różnych wiekowo. Ja corollą na oponach 5-cio letnich z bieżnikiem 6 mm, córka meganką na oponach 10-cio letnich z bieżnikiem 5 mm. Warunki były bardzo ciężkie i zdziwiło mnie to, że córka, która zawsze lubiła kozaczyć, wlecze się jak dziad za pogrzebem. Ja mogłem poganiać do 90 km/h, a ona nie przekraczała 60 km/h, co chwilę na nią czekałem, więc w jak zatrzymaliśmy się na parkingu, to zapytałem córkę czemu się tak wlecze i odpowiedź - nie mogę jechać szybciej, bo samochód zaczyna nosić. Po powrocie w megance zaraz była zmiana opon, oczywiście na bieżnikowane. Teraz corolla i megana jeżdżą na oponach bieżnikowanych i zmieniam je co 3 lata, niezależnie od wysokości bieżnika, bo uważam, że opony bardziej zabija czas niż przejechane kilometry. Z tego też powodu większe zaufanie mam do opon bieżnikowanych znanych firm, niż do wiekowych markowych używek.

Takie jest moje podejście do tego, nikomy tego nie narzucam, jedynie informuję, a każdy z Was musi sam podjąć decyzję którą uważa za słuszną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 16.10.2017 o 15:59, pbet napisał:

Ja bym się nie odważył na tak (pozorną) oszczędność na jednej z najważniejszych rzeczy odpowiedzialnych w samochodzie za bezpieczeństwo.

Dla porównania odpowiedz mi proszę czy wolisz wyroby mięsne z dużej firmy.....(bez nazw) czy załóżmy z lokalnej masarni. Płacić wolisz za chemię i reklamy czy za jakość ? W celu przypomnienia bo może wielu nie pamięta ileset tyś opon Brigstone wypuścił w USA i ile osób zginęło w wypadkach ok 10lat temu.

Żonie założyłem te opony o których mowa ,,całoroczne" i przyznam że rewelacja jak do Megi, nie hałasują, pierwsze wyważenie kół jak w bajce, 5l gwarancji i co jeszcze potrzeba. Osobiście jeżdżę niestety na markowych wartości połowy Megi bo mam bardzo nietypowy rozmiar i jak i masę pojazdu. To na tyle w tym temacie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, tomgrandtour napisał:

Świetne porównanie, też wole opony które Pan ktoś zrobił w garażu z odpadów w limitowanej wersji..

Proponuję zaczerpnąć dużo wiedzy. Bieżnik to jest nowa guma nalewania na starą konstrukcję oryginalnej opony(atesty ma spełnione) w porównaniu z chińskimi droższymi, jeżeli Ori nie waliła w krawężniki i japy co wyjdzie przy pierwszym wyważeniu to nalewka do tych prędkości, które Megane osiągaja jest jak najbardziej rozsądna. Zaznaczam, że nie reklamuję żadnej firmy, pomimo iż ok 15l temu sprzedawałem opony bieżnikowane ,,firma z wlkp" to teraz technologia jest całkiem inna patrząc na tamte czasy średnio co dziesiąta sztuka reklamowana

Edytowane przez Dandiego82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A są jakieś stare zużyte opony które nie waliły w krawężniki i japy? , bo z nowych to się chyba bieżników nie robi.

Jeszcze do ciężarówek, koparek czy autobusów miejskich to jest zrozumiałe i ekonomiczne rozwiązanie.

Piszemy o segmencie aut osobowych, a więc mega konkurencja oponiarska i walka z kosztami produkcji sprawia, że opony osobowe produkowane są z minimalnym koniecznym marginesem dodatkowej trwałości, te dzisiejsze po kilku sezonach same się rozpadają.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Dnia 4.01.2020 o 13:44, Dandiego82 napisał:

Dla porównania odpowiedz mi proszę czy wolisz wyroby mięsne z dużej firmy.....(bez nazw) czy załóżmy z lokalnej masarni. Płacić wolisz za chemię i reklamy czy za jakość ?

Kiepski przykład dałeś bo jestem bardzo świadomym konsumentem. Współpracuję też z wieloma firmami produkcyjnymi z różnych branż. W temacie żywności. Nie producent jest ważny, a skład produktu. Zarówno mały lokalny (niby swojski) jak i duży (lider rynku) potrafią zrobić zarówno g.wno do jedzenia jak i coś dobrego. Ja czytam etykiety, świadomie kupuję i wiem co jem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pbet napisał:

Kiepski przykład dałeś bo jestem bardzo świadomym konsumentem. Współpracuję też z wieloma firmami produkcyjnymi z różnych branż. W temacie żywności. Nie producent jest ważny, a skład produktu. Zarówno mały lokalny (niby swojski) jak i duży (lider rynku) potrafią zrobić zarówno g.wno do jedzenia jak i coś dobrego. Ja czytam etykiety, świadomie kupuję i wiem co jem.

Na etykiecie czesci, której nie masz co wyczytasz ? Inna bajka z kartą specyfikacji np. oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dandiego82pisałeś o żywności więc o żywności Ci odpowiedziałem :) W dalszą dyskusję z Tobą nie mam ochoty wchodzić. Już napisałem co uważam, a Ty masz prawo mieć odmienne zdanie. Tak samo jak i ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz mi się zdarzyło kupić zimowe, bieżnikowane opony i też długo szukałem informacji, czy to bezpieczne i opłacalne, bo wszędzie w internetach pojawia się podobna dyskusja jak tutaj, czyli połowa jest na tak, druga połowa na nie. Finalnie kupiłem opony od polecanego producenta, ale nikomu bym ich nie polecił, bo ledwo dało się je wyważyć, głośne były jak opony do terenówki i co prawda na śniegu spisywały się bosko, to na suchej albo mokrej nawierzchni dość kiepsko.

Drugą rzeczą jest to co ktoś napisał wcześniej. Opony bieżnikowane, to nowa guma na starej oponie, a widząc co musi przeżyć opona zanim trafi do firmy bieżnikującej, to zakładam, że ma już solidnie nadwyrężoną konstrukcje i daleko takiej oponie do bezpieczeństwa jakie zapewniają budżetowe, nowe opony.

Edytowane przez MichalVTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowo zajmuje się oponami. Bieżnikowane tak, ale tylko dla pojazdów ciężarowych oraz specjalnych. Osobówka to bezsens, nie ma szans na znalezienie 4 tak samo zużytych (zmęczonych) opon osobowych. Wiec jak dobrać komplet ?
 

osobowe, tylko nowe, jak ktoś jeździ mało to całoroczna klasy premium będzie ok na nasz klimat, jak ktoś jeździ dużo to 2 komplety. Najlepiej klasy premium. Wystarczy spojrzeć w niezależne testy - często różnica w drodze hamowania Na suchym pomiędzy oponami budżetowymi i chińskimi a klasa premium to ponad 5 metrów z tej samej prędkości - a to już więcej niż długość naszego samochodu. Nie wspominam o wynikach na wodzie i śniegu bo tutaj jest przepaść. 
na oponie nie oszczędzamy - pamietajmy że tylko poprzez tą powierzchnie mamy styk z drogą, a jest ona nie większa niż powierzchnia naszej dłoni x4 :)

 

Na rynku pojawia się coraz więcej porządnych opon klasy quality, Osiągi prawie jak premium przy trochę gorszych przebiegach. Np opony Dunlop, Uniroyal, Semperit i tym podobne marki. Jest z czego wybierać. 
 

ja od lat jeżdżę na Conti i są to moje najlepsze gumy. Obecnie ts860w na zimę i sportcontact 6 na lato. Opony są rewelacyjne. 

Natomiast Do jazdy typowo sportowej kupowałem Michelin lub Pirelli albo semislicki federala. Ale to twarde opony które pozbawiają samochodu komfortu ze względu na bardzo sztywna ścianę boczna. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!