Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd "sprawdź wtrysk" przy prędkości 90km/h


Marciin

Rekomendowane odpowiedzi

  Witam od tygodnika wyskakuje mi błąd sprawdź wtrysk gdy osiągnę 90km/h. Wtedy zmniejsza sie przyspieszanie oraz wzrasta spalanie. Na początku błąd wyskoczyl przy odpalaniu. Byłem u jednego elektromechanika, podłączył samochód pod komputer. Wyskoczył błąd obwód czujnika ciśnienia.

 Został wymieniony teraz pojawia się przy prędkości 90km/h i na drugim komputerze pokazuje obwód czujnika temperatury przed turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.10.2017 o 17:10, Andrzej-2010 napisał:

Nie papuguj.

Błąd turbiny

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

problemem jest zawalona turbina, katalizator z powodu zbyt dużej ilości jazd po mieście.

 

Dnia 20.10.2017 o 07:23, Andrzej-2010 napisał:

prawdopodobnie kierownice zapieczone 

 

Nie znasz nawet numeru błędu a już masz diagnozę. Wklej jeszcze któryś ze swoich linków. Zapieczone kierownice wywalają błąd zbyt wysokiego lub niskiego ciśnienia doładowania, a nie temperatury.

@Marciin, niech Ci elektryk poda dokładny numer błędu, a nie tylko opis.

 

 

 

Edytowane przez Jottar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jottar numer błędu  DF652

@Andrzej-2010 zamiast katalizatora mam dpf.  Wyskoczył mi owy błąd na komputerze pokładowym, a odłączyłem elektrozawór i zniknął błąd. Czy to wina elektrozaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Marciin napisał:

Numer błędu DF652

Zamiast katalizatora mam dpf.  Wyskoczył mi owy błąd na komputerze pokładowym, a odłączyłem elektrozawór i zniknął błąd.

Czy to wina elektrozaworu?

1/Katalizator jest w każdym dieslu od momentu wprowadzenia norm EURO.

2/Filtr cząstek stałych, jest dodatkowo dla aut spełniających normy Euro 4 i wyżej.

3/Elektrozawór turbiny steruje wydajnością turbiny i jego działanie u Ciebie może być reperkusją błędu DF652.

4/Sprawdź końcówkę rury wydechowej.Jeżeli jest ;

a/ czysta w środku, to FAP jest, działa, jest sprawny filtr i silnik ,

b/.czarna w środku,to FAP nie działa, jest dziurawy, uszkodzony albo go w ogóle nie ma.

5/ Spaliny najpierw przechodzą przez katalizator, potem przez filtr Fap oraz sondę lambda.

a/ Przy jazdach krótkich i po mieście ilość wytwarzanej sadzy jest duża i na dodatek niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie.

b/ Fap nie lubi niepotrzebnego nadmiaru paliwa i spalin. Dodawanie gazu na postoju, mocne przyspieszanie od niskich obrotów, mocne wciskanie gazu zawsze emituje większą ilość sadzy niż płynna, przemyślana jazda.

c/Szczególnie ryzykowna jest eksploatacja auta z FAP-em i niesprawnymi świecami żarowymi. Fap napełni się szybciej poprzez większą emisję sadzy, ale także nie wypali się skutecznie lub w ogóle.

6/Stopień wypełnienia filtra sadzą, komputer ocenia na podstawie odczytu z sondy lambda, czujników temperatury spalin oraz czujników ciśnień. Uszkodzenie każdego z tych urządzeń może spowodować przejście silnika w tryb awaryjny.

7/Przed wymianą czujnika temperatury przed turbiną warto sprawdzić stopień zapełnienia Fap-a, gdyż bardzo rzadko ten czujnik pada, jest trochę drogi, dobierany po nr VIN. Jeżeli jest możliwość to trzeba solidnie przeganiać auto na wysokich obrotach oraz ograniczyć ilość jazd po mieście i na krótkich odcinkach. Poczytaj ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Dynamiczny kierunkowskaz led - przód
      Witam, zamontowałem pasek led wewnątrz oryginalnego klosza na kierunkowskaz, wygląda dużo lepiej, jedyny problem jaki mam do rozwiązania to przerywnik, na awaryjnych działa normalnie natomiast przy używaniu jednego kierunku mruga szybko jakby była spalona żarówka, nie wiem czy bawić się w oporniki czy da się coś ustawić w ddt4all ?
       
       
      • 13 odpowiedzi
    • Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?
      Pomysł zapożyczyłem z innego forum i wydaje mi się, że nie jest głupi
      Więc ja zacznę: zamówiłem 2 żarówki h4 Philips X-treme 8-)
        • +1
      • 5805 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!