Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - Nawiew/Klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

No ja jestem wyznawca tej drugiej teorii, więc Ci nie pomogę. Dodam tylko, że te bakterie i grzyby jak to nazwałeś są bezwonne i nie powodują żadnych dolegliwości u użytkowników, natomiast Twoja czysta klima brzydko pachnie. Coś tu jest nie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że do czasu, ale nie moją rolą jest edukować Cię jakie skutki może mieć zaoszczędzenie przez Ciebie 30 zł raz do roku:-)

https://www.o2.pl/artykul/jakie-choroby-moze-wywolac-klimatyzacja-lista-jest-bardzo-dluga-6153041988446337a

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się z Tobą kłócić, ale nie interesują mnie linki do takich śmiesznych pudelkowych portali, gdzie piszą pierdoły, że aż strach czytać. Nie wiem czy wiesz, ale przypuszczalnie w kołdrze i pod łóżkiem albo za szafą masz więcej bakterii niż w takich samochodach z "nieczyszczoną klimatyzacją". póki co myślę, ze masz problem z jakimiś grzybami w samochodzie co jest przyczyną przykrego zapachu, więc powinieneś złożyć reklamację specowi, który wykonywał Ci to "czyszczenie za 30 zł". Pozdrawiam :)

Edytowane przez doesnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że Ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem, bo ozonowanie nie było przyczyną zapachu, lecz jego skutkiem. Żeby pomóc Ci zrozumieć napiszę prościej - najpierw był zapach, potem ozon. A stwierdzenia, że ozon jest przyczyną przykrych zapachów nawet nie skomentuję:D wkleiłem Ci pierwszy z brzegu link, jaki znalazłem, jeśli jest dla Ciebie za bardzo pudelkowy, to jest od cholery innych, bardziej fachowych, ale to już sobie sam szukaj jeśli chcesz.

9 lat bez czyszczenia klimatyzacji, ładny masz tam "mikroklimat":D koniec tematu z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz, to zapewnienie odpływu że skraplacza. Jeśli tego nie ma to przy upałach pomoże na dwa tygodnie.

Właśnie to przerabiałem. Przy prawidłowości działania wystarcza raz w roku ozonować lub zlikwidować np pianą( przy wymianie filtra kabinowego.

U mnie cały rok klima włączona na automacie.

Jeśli nie ma drożności odpływu to zimą szyby zamarzają od środka, pomimo, że nie czujemy stęchlizny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpływ drożny, bo:

1. Pod autem jest kałuża wody

2. Jak w Megane II miałem zatkany, to zalewało mi podłogę

3. Auto ma rok, więc trochę za wcześnie na zatkany odpływ:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doesnt to jak ty nic nie robiłeś z klimą przez 9 lat (poza wymianą filtra pyłkowego) to bym nie chciał w tym samochodzie jeździć.

Tam jest na wymienniku cała mikroflora i fauna świata.

 

Nie wiem skąd Ty masz takie teorie - ja mam lekarzy znajomych (w tym alergologów) i podstawą jest coroczny serwis klimy z jej czyszczeniem (właśnie z grzybów i bakterii), w Radomiu na Złotej najstarszy i najlepszy serwis klimatyzacji - mówią dokładnie to samo.

Nie musisz być zaraz chory - ale swoje odczujesz prędzej czy później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Właśnie odebrałem auto z ASO przegląd roczny gdzie zgłosiłem że nie działają nawiewy na przód i szybę, jakby były zablokowane, powietrze szumi głośno bo szuka jakiegokolwiek ujścia. Jedną z teorii ze przez wylot coś wpadło i blokuje.

Do brzegu. Panowie nic nie zrobili bo stwierdzili, że jest deska do zrzucenia, a to już grubsza sprawa i nie tania. Panowie jest ktoś kto jest w stanie w rozsądnych pieniądzach odblokować udrożnić naprawić mi te nawiewy w Wawie i okolicach ?

 

Szukam fachowca co udrożni nawiewy na szybę i przód  Wawa i okolice nie jak ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie mam kilka pytań.

1. Przede wszystkim zauważyłem, że przy obecnych upałach ciężko schłodzić samochód (wersja Grandtour) w ogóle pasażerowie z tyłu narzekają, że ze środkowego tunelu praktycznie nic nie wieje (ustawienie na 8 biegu i główne kratki) 

2. W ogóle nawiew inaczej chodzi np na 6 biegu w opcji AUTO a inaczej na 6 biegu w opcji MANUALNEJ. Też tak macie?

3. Czy jak auto jest na gwarancji to słabe schładzanie będzie w ogóle podstawą do ubiegania się o jakiś serwis, sprawdzenie klimatyzacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 14.07.2021 o 20:09, bartasKRK napisał(a):

Panowie mam kilka pytań.

1. Przede wszystkim zauważyłem, że przy obecnych upałach ciężko schłodzić samochód (wersja Grandtour) w ogóle pasażerowie z tyłu narzekają, że ze środkowego tunelu praktycznie nic nie wieje (ustawienie na 8 biegu i główne kratki)

Witam, czy udało się to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!