Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grandtour SCE115 (2017) - warto?


tokon4

Rekomendowane odpowiedzi

W 2019 mają wejść do sprzedaży silniki 1330 ccm3 będą dostepne w mocach do 155KM, może wtedy warto będzie się przesiąść. Jeżdziłem wersją GT i to zdecydowanie by mi bardziej odpowiadało ale cena już mniej jak za megane, dodatkowo żona nie akceptuje tych foteli z gt + do wielu rzeczy jak bose i tak trzeba doplacac. Takie 155KM załatwi temat i wtedy będzie mogło konkurować np z Leonem, który w podobnym wyposażeniu i tak jest droższy i przede wszystkim brzydszy niż Megane :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezwarunkowo na Twoim miejscu odbyłbym jazdę próbną. Silnik wolnossący może być ok jeśli juz nim jeździsz, wymaga jednak zupełnie innego stylu jazdy. Jeśli przesiadasz się z czegoś uturbionego (nawet o mniejszej mocy) może to być problem, nieważne że np. sprint do setki wypada lepiej.

Ja ostatnio miałem okazję przejechać się wolnossącym ceed'em 1.6 135KM - miałem wrażenie ze to auto ma realnie 80-90 KM...

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomgrandtour napisał:

Akurat z tym Clio to nie przesadzaj, siostra miała na tydzień zastępczy, obecny model i potestowałem.

W porównaniu do mojej 115 to lekki dramat, to nie jedzie a jeszcze ten dźwięk spod maski masakra jakaś,  jak odkurzacz.

Nie ma sensu nawet, tego do siebie porównywać.

Ja w przypadku Clio miałem na myśli wersję 1.2 TCe, 120 konną, a nie 1. 2SCe 75 koni bo to jest tragedia nawet w Clio. Co do dźwięku spod maski to się zgadza, ale ogólnie Clio jest kiepsko wyciszone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po jeździe próbnej z Sce115 w wersji grandcoupe. Wrażenia? Hmm... Przesiadka z 1.5 dci 90KM może być trudna. Jednak diesel już ciągnie od niskich obrotów i czuje się, że pedał gazu reaguje na każde depniecie. Tu jednak trzeba mocniej kręcić. Pytanie czy benzyna w moim przypadku będzie wystarczająca. Sam nie wiem...muszę się przespać z tematem. Z drugiej strony nie mam zamiaru udowadniać innym siły "odejścia"  na światłach. Już mnie to nie bawi, wydoroślałem:-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, tokon4 napisał:

Jestem po jeździe próbnej z Sce115 w wersji grandcoupe. Wrażenia? Hmm... Przesiadka z 1.5 dci 90KM może być trudna. Jednak diesel już ciągnie od niskich obrotów i czuje się, że pedał gazu reaguje na każde depniecie.

Tak samo miałem przesiadając się z 1.5 101KM (ON) do 1.6 110KM (PB). Podobnie mam cały czas gdy po tygodniu jazdy dieslem 1.6 112KM od Toyoty przesiadam się na weekend do benzyny 1.6 110 KM od Renault. Dynamika nie do porównania aczkolwiek domyślam się, że 1.6 Sce będzie dynamiczniejsze od mojego K4M.

Cytat

Tu jednak trzeba mocniej kręcić. Pytanie czy benzyna w moim przypadku będzie wystarczająca. Sam nie wiem...muszę się przespać z tematem.

Wszystko zależy w jaki sposób będziesz użytkować głównie auto. Jeśli kilka lat, czyli krótko to o diesla nie ma się co martwić. Jeśli dłużej i w taki sposób jak opisałeś w pierwszym poście to wg mnie Sce115 będzie dobrym wyborem. Diesel będzie miał mniejszy apetyt na paliwo ale ma też jeden dość ważny wg mnie minus. Jest droższy od benzyny w salonie, a tańszy na rynku wtórnym.

Cytat

Z drugiej strony nie mam zamiaru udowadniać innym siły "odejścia"  na światłach. Już mnie to nie bawi, wydoroślałem:-) 

Wychodzę z tego samego założenia aczkolwiek i tak są wolniejsi :-)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem trochę tymi autami (pracuję w Renault) i wszyscy (pracownicy i klienci) twierdzą, że jeżeli mieliby wybór między SCe 115 a TCe 100, braliby (i biorą) ten drugi. Kultura pracy, przyspieszenie, elastyczność. A swoją drogą dopłata aż taka wielka do tego silnika nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎10‎-‎28 o 23:17, tokon4 napisał:

Jestem po jeździe próbnej z Sce115 w wersji grandcoupe. Wrażenia? Hmm... Przesiadka z 1.5 dci 90KM może być trudna. Jednak diesel już ciągnie od niskich obrotów i czuje się, że pedał gazu reaguje na każde depniecie. Tu jednak trzeba mocniej kręcić. Pytanie czy benzyna w moim przypadku będzie wystarczająca. Sam nie wiem...muszę się przespać z tematem. Z drugiej strony nie mam zamiaru udowadniać innym siły "odejścia"  na światłach. Już mnie to nie bawi, wydoroślałem:-) 

 

No niestety taki urok wolnossącego, trzeba się przestawić. Jeżeli brakuje Ci tego "startu" od niskich obrotów to nie ma się co zmuszać i zostaje 1.2TCe (ma podobna ilość Nm to Twojego 1.5 dci i ciągnie od dołu) lub kolejny diesel. Sam na co dzień jeżdżę w pracy dieslami, wcześniej też miałem diesla i na początku musiałem się lekko przestawić, a teraz już jest ok.

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem największym mankamentem w tej wersji jest skrzynia biegów, ale nie wiem jak ona wypada na tle pozostałych. Co do reszty - zgadzam się z przedmówcami. Na trasie daje radę, natomiast żeby był zrywny przy ruszaniu to trzeba go podkręcić do 4-5tys. obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem na szybko porównanie MIV 1.6SCe i 1.2 TCe, oraz MII 1.6 100KM (skrzynia 5 bieg.) i 1.6 110KM (skrzynia 6 bieg.):

 

1) W pierwszej tabeli, prędkości przy 3000 obrotów dla każdego biegu.

2) W drugiej tabeli, liczbę obrotów przy konkretnych prędkościach (największy dostępny bieg danej skrzyni)

 

Megane III dorzuciłem w celu zobrazowania teorii, która pojawiła się w tym temacie, że 6 biegowa skrzynia jest lepsza - to jest przypadek, że nie zawsze (w tym konkretnym przypadku powoduje jedynie konieczność częstszego machania wajchą). 

 

Fakt, że Renault "odrobiło lekcje" i w przypadku 1.2 TCe przełożenia są naprawdę sensowne. W MIII i silniku 1.4TCe tak nie było - przełożenia zbliżone do 1.6 110KM ze skrzynią 6 biegową.

 

 

sk.png

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwro - dzięki za tabelę. Przyda się. 

 

Odwiedziłem dzisiaj inny salon w celu zobaczenia na żywo Grandtour'a (wcześniej widziałem tylko zdjęcia i filmy w necie + auta mijane na ulicach) Przyznaję, że stylistykę ma naprawdę piękną. Moim zdaniem chyba najładniejsze komib w tej klasie (Astra, Auris, Ceed daleko w tyle). O dziwo sprzedawca w salonie powiedział mi, że te Sce115 też się sprzedają i to nie gorzej niż Tce. Stary, sprawdzony silnik - i nie jest jakimś strasznym mułem. Tak jak już wielu z Was mówiło: wszystko zależy od tego jak będzie się jeździć. Myślę, że mój styl jazdy, oczekiwania i charakterystyka Sce115 chyba idą w parze. Cóż...wydaje mi się, że chyba będzie to (tym bardziej, że fajny stosunek ceny do wyposażenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tokon4: Jak wygladaja Twoje wrazenia po ogladaniu Grandtour'a ?

Ja po tym, jak zobaczylem bagaznik i ta mega gruba klape bagaznika, to odpuscilem sobie ta wersje.

Niby kombi, a bagaznik ledwo wiekszy od hatchbacka - waski i krotki (co oni wsadzili do tej klapy bagaznika ???)

Zdecydowanie wiekszy bagaznik ma Grandcoupe... jak nie masz zamiaru wozic jakis wielkich gabarytow, to GC bedzie swietna alternatywa.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anonymous999: wrażenia jak najbardziej OK. Grandcoupe na 100% odpada, bo po prostu nie podoba mi się ta sylwetka. A o gustach podobno się nie dyskutuje :-) Grandtour to w pełni świadomy wybór, nie szukam auta którym będę przewoził nie wiadomo jak duże gabaryty. Owszem słyszałem już kilka opini, że Grandtour to taki trochę przedłużony HB. Mnie to w zupełności nie przeszkadza, bo znam swoje potrzeby i dla mnie będzie odpowiedni. Decyzja zapadła, w tym tygodniu odbiór...Podzielę się wrażeniami - już nie mogę się doczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje! :-) Dobry rozsądny wybór. Sedan niestety ma swoje ograniczenia przewozowe, mimo dużej katalogowej pojemności bagażnika (piszę to jako posiadacz Fluence'a).

Co do samego silnika 1.6 114KM - o szybsze bicie serca nie przyprawia, ale sumiennie wykonuje swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!