Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana fabrycznych głośników na Focal 8.1 - Grandcoupe


Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda temat stary ale jakby ktoś na dzień dzisiejszy chciał założyć Focala do Megane IV to może zapomnieć. Brak dostępności każdej wersji , zamówiony Focal 8.1 w sierpniu tego roku z Francji do dziś nie dotarł. Jedynie w kilku aso na półce znalazłem jakieś pozostałości Focal Drive 2.0

 

Jak ktoś ostatnio zakładał to niech podzieli się informacją gdzie to robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem głośniki z przodu i z tyłu na focal drive 2.0 jakiś rok temu. Zarówno moim jak i panów z serwisu zdaniem różnica jest bardzo znaczna w porównaniu do oryginalnego słabego nagłośnienia. Podejmowałem temat Focal 8.1 uprednio ale panowie przynajmniej w moim serwisie mówili że to trudna operacja..... trzeba dokładać kable, zmieniać kostki zdejmować oprócz boczków też wykładziny. Sami nigdy tego nie robili i też się trochę bali. Stwierdziłem że nie będę rozbierał "pół" nowego samochodu i temat zarzuciłem, zmieniłem na focal 2.0 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Focal 8.1 to zestaw subwofer oraz 8 głośników to ja taki montowałem. Głośniki seryjne w stosunku do tego zestawu to przepaść w brzmieniu. Generalnie głośniki seryjne w MIV to bardzo tanie głośniki.

Co do samego montażu to fakt sporo potrzeba demontować (boczki, elementy konsoli centralnej, obudowa w rejonie h.ręcznego). Dostępne są instrukcje jak to zrobić (mogę podesłać na PRIV).

Ja osobiście robiłem to w warsztacie CARAUDIO i zeszło im około 8h (w folderach Renault jest gdzieś info o czasie montażu około 3h - ha ciekawe jak). W ASO sami mi powiedzieli, że nigdy nie montowali i lepiej bym zrobił to w serwisie zewnętrznym. 

Nie jestem pewien czy w każdej wersji, ale w mojej nie było kabli fabrycznych w miejscu głośników wysoko-tonowych na froncie (mam zwykłe radio z wyświetlaczem mono wersja ZEN).  W warsztacie nie mieli z dołożeniem ich żadnego  problemu. Poza zestawem od FOCAL (który zawiera właściwie komplet potrzebnych elementów montażowych i kabli oraz przejściówek) musiałem w ASO dokupić kilka spinek do boczków drzwi bo pękły przy demontażu.

Tym którzy by się zdecydowali na montaż głośników, a mają auto po gwarancji polecam przy okazji wyciszenie drzwi. To dodatkowo poprawi jakość dźwięku.

U mnie od montażu minęło już 1,5 roku i wszytko OK, żadne plastiki nie trzeszczą, wszystko działa. Inną sprawą jest to, że w MIV samo radio nie jest z najwyższej półki i dobra jakość dźwięku osiągalna jest tylko z USB lub np. po bluetooth ze smartfona. Radio FM gra co najwyżej przeciętnie. Może w nowszych autach z audio DAB jakość jest lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie tylko ja jestem niezadowolony z nagłośnienia w megankach, mam wersję intense z francji i chyba są głośniki no name, bo brzmi to tragicznie nie da się tego ustawić żeby dało się słuchać - tragedia. Mam jeszcze trochę już starą Lagunę III i tam również jest zwykłe nagłośnienie (nie cabasse i nie bose), ale brzmi to o niebo lepiej. Ogólnie nowa meganka to cięcie kosztów, wszystko jest słabej jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być 8 sztuk wraz z wygłuszeniem w drzwiach. Na Polskę na ogół montowano głośniki "Renault". Aczkolwiek czasami trafiały się modele Arkamys - sam tak miałem ;).

Edytowane przez arcean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi konkretnie o grand coupe wersja intens z pakietem multimediów. Moja radio gra całkiem dobrze jakościowo ale nie jest mega głośne. Ogólnie zastanawiam się czy wszędzie gdzie mam maskownice to mam głośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co spinać, tak naprawde to te zestawy nie mają w sobie niczego odmiennego od standardowych głośników innych firm z wyjątkiem tego, że zestawy mają dedykowane dystanse i prawdopodobnie odpowiednie złącza. Innymi słowy do M IV  można wsadzić każde głośniki. Co do utraty gwarancji, przy takich zabiegach nie ma możliwości jej utraty. Robiłem już kilka samochodów, które były na gwarancji i przy odpowiednio wykonanej robocie ASO się nie zorientuje, że coś było robione to raz. Dwa, można zapytać w ASO jak oni to widzą. Ja klientom wystawiałem zaświadczenie z opisem instalacji i sposobie montażu ze schematem i nikt nie miał nigdy z tego tytułu problemu.

Edytowane przez wadowskimichael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam GC, nie pamiętam też jak tam tył wygląda. Ale powinno być tak jak w innych wersjach nadwoziowych - po głośniku w drzwiach przednich, 2 głośniki pod szybą frontową przy słupkach i po 2 głośniki w drzwiach tylnych. Razem wychodzi 8 sztuk na całe wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!