Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu - Megane III ph 1 K4M 1.6


sagemini

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

W mojej Megi przyszedł czas  na wymianę rozrządu. Auto z polskiego salonu, pierwsza rejestracja - grudzień 2011, 95 tyś przebiegu zrobionego głównie po trasach na dojazdy do pracy. W niespełna 4 lata auto zrobiło 86 tyś. km i wtedy trafiło do mnie gdzie eksploatowane jest sporadycznie. Z racji tego, że 6 lat eksploatacji paska w zasadzie już wybiło uznałem, że przyszedł czas na jego wymianę.

Podpowiedzcie proszę co kupić i czy powinienem przy takim przebiegu wymienić również KZFR i pompe wody?. Co do KZFR to poklepie przez 2 -3 sekundy przy odpalaniu na zimno i to wszystko. Nie odczuwam spadku mocy, nie mam problemów z samym odpalaniem. Jeśli to nie jest to konieczne to wolałbym oszczędzić tych kilka złotych i KZFR oraz pompe wody zostawić póki co w spokoju.

 

Co do rozrządu to zastanawiam się nad kompletem z SKF ewentualnie Contitech lub INA. Wszystkie trzy mogę mieć po rabacie w lokalnej hurtowni za ok. 350 zł (bez KZFR i pompy wody).

Za ok. 400 zł można też dostać w Internecie komplety uchodzące za oryginalne, w fabrycznych opakowaniach z logiem Renault. Nie mam z nimi jednak żadnego doświadczenia więc nie wiem co powinienem wybrać.

 

Na koniec - decyzja o wymianie została podjęta, więc nie zrozumcie mnie źle ale chciałem zapytać czy Waszym zdaniem jeśli auto eksploatowane było przez większość swojego życia na trasach te 95 tyś przegiegu które ma obecnie jest wartością absolutnie krytyczną i dalsze poruszanie się tym samochodem grozi zerwaniem paska?. Wymiany chcę dokonać w ciągu 2 moze 3 tygodni, ale w tym czasie auto wykręci zapewne jeszcze z 300 - 400km. Jeśli ryzyko miałoby być zbyt duże to wole chodzić piechotą :rolleyes:

 

PS. Czy któryś z szanowych forumowiczów może polecić jakiś sprawdzony warsztat w Częstochowie?. Te z którymi miałem do czynienia wolałbym omijać szerowkim łukiem. Zawsze pozostaje ASO ale tam za wymianę z materiałem życzą sobie 1400 zł przy czym jest to już cena wraz z kompletem rolek i paskiem osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to komplet części to koszt ok.1000PLN (rozrząd - oryginał, pasek osprzętu, pompa wody i KZFR) plus wymiana ok.400PLN.

Ja części kupowałem w małym sklepiku z częściami do "francuzów", co prawda W-wa ale mają sklep internetowy. Części sprzedają "od zawsze" więc maja doświadczenie. (Wajbex)

Edytowane przez m_dyszk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki przykład aczkolwiek ja przestałem kupować takie rzeczy przez internet po przygodzie z wymianą rozrządu w MII Link i już nigdy więcej rozrządu przez internet nie kupię tylko w warsztacie, któremu zlecę wymianę i który da mi gwarancję na części i robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo warsztat nie udziela gwarancji na części tylko producent.

Nawet jak coś się sypnie z winy części to i tak warsztat obciąży Cię kosztami robocizny, bo niby dlaczego mają odpowiadać za wadę części.

Dopiero w procesie reklamacji jak wyjdzie że zepsuło się, bo warsztat coś źle zamontował możesz dochodzić zwrotu robocizny za naprawę.

Z drugiej strony jeżeli części kupił warsztat to on dostanie notę reklamacyjną i ma szerokie pole do robienia Cie w jajo.

Tak więc uczciwy warsztat to podstawa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za bardzo uprosciłem ale sens jest wiadomy. Uczciwość to podstawa. Chodziło mi o to, że lepiej zgłaszać roszczenie w jednym miejscu niż w dwóch osobnych. Mi się udało, silnik przetrwał, pieniądze za wadliwy komplet odzyskałem ale poniosłem też dodatkowe koszty. Mój mechanik od poprzednich aut zawsze mówił, że gwarancja jest u niego i bierze odpowiedzialność za to co (jeśli on załatwia) i jak montuje. Ja rozrząd będę robił na 99% w ASO właśnie dlatego, że tam gwarancja na części i robociznę jest na jednym podmiocie. Może trochę drożej niż w punktach nieautoryzowanych ale w końcu nie robi się tego co roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiosnę wymieniłem w tym silniku kompletny rozrząd, bez KZFR, w jednym z ASO. Dodatkowo został wymieniony uszczelniacz wałka rozrządu bo przeciekał.  Koszt takiej operacji to 2100 zł.  Dużo ale mam spokojną głowę, że zrobione zgodnie z zaleceniami producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd bez KZFR to koszt 300zł, pompa 200, czyli 1600 za wymianę??? Szok i niedowierzanie. I jakaś pi...(cenzura) kpina.  

lapka2.gif

REGULAMIN

2.1 Każdy użytkownik korzystający z forum powinien przestrzegać zasad >>netykiety oraz zasad kultury osobistej.

Też jestem zbulwersowany, ale kulturka musi być :-) - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku założyłem, iż będę wymieniał kompletny rozrząd wraz z pompą wody, kzfr oraz paskiem wielorowkowym ( co do napinacza paska, mechanik ma ocenić jego stan). Całość takiej wymiany wyniesie mnie do 1500zł. W takiej samej konfiguracji wymiana w ASO to 3100zł z uwzględnionym rabatem. Jak dla mnie kwota zbyt duża abym mógł sobie pozwolić na ich usługę. Poza tym mechanik u którego będę wymieniał sam kupuje wszystkie części i na takich warunkach pracuje tj. nie przyjmuje części od klientów (chodzi mi o elementy obrotowe oraz właśnie m.in. rozrząd) bo miał już sytuacje gdzie zamontował coś od klienta a później musiał dowodzić, iż awaria wynikła z winy wadliwej części a nie nieprawidłowego montażu. 

Odnośnie gwarancji ASO - nie wiem czy bierze to ktoś pod uwagę, że trwa ona tylko 1 rok. To relatywnie krótki czas więc dla mnie nie jest to wystarczająca deklaracja by wydać dwa razy więcej za wymianę rozrządu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik przyjmuje części tylko mówi jakie mam kupić. W innym przypadku w 99% nalicza sobie marżę (tzn. kupuje taniej bo ma swoje upusty, ale Ciebie kroi po cenach rynkowych).

Radzę Ci wymienić napinacz paska osprzętu bez względu na opinię mechanika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra ja płaciłem za rozrząd na częściach oryginalnych (tylko pompę wody zmieniłem na dolza) niecałe 680zł (komplet z kzfr i paskiem wielorowkowym plus wszystkie zaślepki) plus robocizna 200zł. Jeśli to prawda ile życzy sobie Renault za robociznę to faktycznie kpina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało nie zapłaciłem, byłem tego świadomy, z resztą uprzedzili mnie o takiej kwocie. Teściowa zagranicą, to wiadomo...:rolleyes:.  Dla ciekawości podaję szczegóły z faktury, ceny netto: robocizna- 491 zł, komplet paska osprzętu- 267 zł, pompa wody- 336 zł, zestaw rozrządu- 428 zł,  płyn chłodniczy 4 L- 101 zł, zaślepka- 20 zł,  jakiś korek- 30 zł, uszczelniacz- 71 zł. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

 

w swojej Megane rozrząd wraz z pompą wody i KZFR zrobiłem zaraz po zakupie przy przebiegu 60.000 i 6 latach eksploatacji. Po lekturze forum męczy mnie jednak kwestia tego czy mechanik wymienił mi także pasek wielorowkowy... Minęły już 4 m-ce od wymiany, więc obawiam się, że do tego nie dojdę teraz u niego. Byłbym wdzięczny gdybyście zerknęli swoimi wprawnymi oczami na poniższy filmik. Może ktoś z Was będzie w stanie ocenić czy to oryginał jeżdżony od nowości czy jednak pasek został wymieniony. Dzięki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!