Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc w podjęciu decyzji.


Artur89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Przyszedł czas na zmianę autka. obecny fiat bravo 2 1.4 turbo 120 km postanowiłem zamienić na coś innego. Najczęściej auto używa żona na pozamiejskie dojazdy do pracy 10 - 15 km w jedną stronę.  Nie wiem czy temat diesla w ogóle wchodzi w grę? Wstępnie myślałem o audi a4, troszkę odstrasza mnie kasa jaką trzeba wydać za auto jakby nie patrzeć nastonastoletnie. Pojawił się pomysł zakupu Megane 3 , tylko znaleźć coś w benzynie graniczy z cudem? Co panowie sądzicie o 1.5 dci? Podobno były kiedyś bardzo awaryjne. Dodam że w niedalekiej przyszłości spodziewamy się potomka;) Z góry dziękuję za pomoc. Szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Artur89 napisał:

tylko znaleźć coś w benzynie graniczy z cudem?

Wolnossącą znaleźć będzie ciężko, łatwiej Tce.

34 minuty temu, Artur89 napisał:

Najczęściej auto używa żona na pozamiejskie dojazdy do pracy 10 - 15 km w jedną stronę.....Dodam że w niedalekiej przyszłości spodziewamy się potomka;)

Gratulacje. Oznacza to też, że jeśli żona będzie głównym użytkownikiem to auto w pewnym okresie będzie jeździło dużo mniej. W 10 km diesel nie da się nagrzać do pożądanej temperatury roboczej oleju (tym bardziej zimą), a one tego nie lubią więc ja bym celował w benzynę, ewentualnie benzynę z turbo. Druga sprawa, że turbo lubi pracować, a musiałbyś powiedzieć żonie żeby nie butowała zimnego czyli praktycznie przez całą drogę jaką będzie przemierzała do pracy i z powrotem. Podobnie jest z Tce, gdzie jest problem uszczelki pod głowicą. Żeby minimalizować ryzyko wystąpienia tej awarii jest nakaz spokojnego rozgrzewania silnika. Z doświadczenia wiem, że z kobietami i tą praktyką różnie bywa :-) Zawsze się śpieszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w fiacie bravo 2 /1.4 turbo /120 KM, ma 2 wałki rozrządu z popychaczami hydraulicznymi, pasek zębaty, 6-biegów. Posiada obszerne i wygodne wnętrze, nawet hatchback ma duży bagażnik. Silnik trwały, oszczędny i dynamiczny. Bardzo dobry do tzw.zagazowania. Co jest powodem niezadowolenia i próbą zmiany auta?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe dziecko lada chwila to w najbliższej przyszłości małe przebiegi, faktycznie benzyna to dobry wybór. Moja żona też dojeżdza 10km do pracy i wcale to nie jest mało, jesteśmy bardzo zadowoleni z 1.5 dCi, ale auto robi też spore przebiegi w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze sytuacja może różnie się potoczyć o to ja będę mógł zacząć użytkować auto na trochę dalsze dojazdy. Dodam że mieszkam w malutkim miasteczku gdzie raczej nigdy korków nie ma i nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz co masz na oku, z których lat. Diesel z fap-em ( używany, z przebiegiem > 150.000 km ) nie lubi dużego udziału jazd po mieście i na krótkich dystansach ( do 50 km ). Do jazdy do pracy, na krótkich odcinkach do 50 km, po mieście, najkorzystniejszą opcją wg.mnie jest silnik benzynowy + LPG. Poczytaj ; Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Artur89 napisał:

Jestem także otwarty na inne marki ale wiedza w temacie nikłe

Diesel używany, wymaga więcej wiedzy technicznej w przeciwieństwie do benzyny. Wersja 1,6/110 KM - to b.dobry wybór. Żeby kupić dobre auto to trzeba dużo cierpliwości i czasu rzędu do 1 roku. Istotne tez jest jak daleko od domu masz odpowiedniego/kumatego mechanika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu szukałbym kombi, Teraz mam HB ale córka ma dwa lata i nie muszę wozić wózka. Jak się rodziła miałem scenica i nie było łatwo zapakować się z dużym wózkiem z gondolą i tysiącem akcesoriów niezbędnych na każdym wyjeździe z małym dzieckiem. Jeśli chodzi o silnik na 20-30 kilometrów dziennie kupiłbym benzyniaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik 1.6 101 km,110 km poradzi sobie z nadwoziem Meganki? Jak wygląda mniej więcej spalanie takiego auta?. Kiedyś w pracy 2 dni użytkowałem M3 1.5 dci 110km, super to nawet jeździło?

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-benzyna-110km-navigacja-oplacony-tarnow-stan-bdb-ID6zmnKC.html

Czy tym autem warto się zainteresować?

km - kilometry

KM - konie mechaniczne - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Artur89 napisał:

Czy silnik 1.6 101 km,110 km poradzi sobie z nadwoziem Meganki?

No i wsadziłeś kij w mrowisko :-) Zaraz tu będzie mnóstwo postów jaki to muł. Poszukaj podobnych tematów o zakupie MIII i tematu kolegi @maciejmacku, który kupił finalnie Tce ale tam było sporo też o 1.6. Ja takim jeżdżę i się da czerpać przyjemność z jazdy. Daje radę ale trzeba nauczyć się tym jeździć. Dynamika na pewno jest mniejsza od dCi oraz Tce. Czasami musi zwyciężyć zdrowy rozsądek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej brać to, co się znajdzie w lepszym stanie. Diesel odpada. Wybierz pomiędzy 1.6 albo 1.4. Turbo jest fajne, ale tak jak mówią koledzy trzeba liczyć się z ewentualnymi kosztami plus oczywiście uważać przy rozgrzewaniu silnika, żeby uszczelka nie poszła. Jeśli znajdziesz taką perełkę jak ja z wymienioną już uszczelką głowicy, to polecam 1.4tce. Przy zabawie lubi dużo spalić, ale przyjemność z jazdy lepsza niż z wolnossącym silnikiem - mam porównanie przede wszystkim do Mazdy 6 2006r. 2.0 benzyna 147.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się martwisz  dynamika skoro żona ma jeździć 30 kilometrów dziennie. kupisz diesla licz się z tym ze jeśli Ci padnie wtrysk, dwumasa, tubo, to oszczędności z niskiego spalania biorą w łeb. A dynamika diesla 1,5 wcale nie jest znowu taka super, wkręcisz w czerwone pole benzyną i tez się ze świateł zbierzesz szybko i wyprzedzisz co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!