Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana oleju silnika


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, byq84 napisał:

bądź 15 tyś km.

Ja bym na olejach HC nie jeździł 15k km. Pewnie przy 10k km to  z tego oleju już "woda". Wyżyłowane kosiarki z turbo pewnie mocno i szybko taki olej degradują. Do tego ten ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 jest dziwnie "tani" jak za 5 litrów 90 złotych, 18 złotych za litr. To cena olejów najgorszej jakości tzw. "long life". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozmawiałem z Handlowcem w Renault . przyjezdżają klienci i wymieniaja po 3tys , inni po 10, inni po 15 , a sa klienci co jezdza po 30 jak ksiązka nakazuje.

Każdy robo jak uważa. 

Ja Meganke w grudniu odebrałem  narazie 1000km zrobiłem i sie powoli dociera,  olej pewno po 10-15tys.  wymienie. czyli za jakies pół roku.:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj chciałem umówić się na wymianę oleju po 3 tys. Jednak kwota 478 zł to zdecydowanie za dużo. Robocizna 78 zł reszta olej i filtr. Możecie mi powiedzieć co to za cudowny olej za takie pieniądze? Czy to może jest Elf Evolution 900 SXR 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja przyjeżdżam ze swoją bańką. Koszt - 125 zł jeśli dobrze pamiętam. Wychodzi około ~200 zł taniej po uwzględnieniu zakupu swojej bańki z oliwą.

Tak, to dokładnie ta oliwa.

 

Ja kupuję tutaj, ładne promo jest teraz widzę - http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1893-Elf-Evolution-900-SXR-5W40-5L.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u tego dostawcy biorę do aut od 2013 roku - od tego czasu mam Renówki. Zawsze bez jakiegokolwiek problemu.

Cenę w ASO za olej to mają z kosmosu - ale to normalne. Przycinka na tych pierdołach jest mega na ASO.

W Citroenie jak pracowałem to litr oleju 5w30 był po 60zł - jak klienci przyjeżdżali to ja się zastanawiałem zawsze że swojego oleju nie przywozi nikt.

Ja mam pakiet serwisowy z materiałami w gratisie - to co 2 lata mam spokój. Ale na przeglądy co rok biorę swoje materiały bo jak mam płacić ASO to bym musiał na głowę upaść (a nie mają prawa mi odmówić użycia moich materiałów o ile spełniają parametry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie dadzą rady - bo w książce przeglądów mają obowiązek wpisać rodzaj oleju jaki był wlewany. U mnie po wymianie mam adnotacje w książce, że była wymiana oleju przy takim a takim przebiegu i jaki jest olej zalany (konkretny producent i rodzaj oleju).

A ja przywożę olej który jest zgodny z ich normami.

 

Mogą się oczywiście przyczepić jak przywiezie ktoś olej jaki popadnie - i to akurat mnie wcale nie dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam się może pojawić argument typu "olej był podrobiony" (z niewiadomego źródła etc). To oczywiście trochę science fiction ale oglądając przygody ludzi z ASO w Turbo Kamerze, to naprawdę nic mnie już nie zdziwi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą chcieli się czepić to zawsze coś mogą znaleźć.

A to źle jeździł kierowca - na zimnym kręcił, na za ciepłym gasił.

Wiem jedno jak kiedyś gość w Peugeocie (w Radomiu należy do tego samego gościa salon co Citroena) przywoził swoje materiały na przeglądy i później właśnie miał problem jak pisze niebianskaskurwoala  to się Prasek zdziwił w sądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.02.2018 o 15:37, MarcinDe napisał:

Cenę w ASO za olej to mają z kosmosu - ale to normalne. Przycinka na tych pierdołach jest mega na ASO.

a co w tym dziwnego, w końcu rabaty na samochody trzeba jakoś odrobić:-D

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko zależy jak jeżdzisz. Jeżeli bez szaleństw, na długich trasach to spokojnie możesz wymienić po 30 tkm. Jeżeli dużo po mieście lub lubisz kręcić silnik to sugerowałbym co 15 tkm. Ja osobiście mam taką regułę: pierwszą wymianę robię po 15 tkm lub po roku jeżdżenia a potem zgodnie z zaleceniami fabryki. Dodam, że mało jeżdżę po mieście a najwięcej robię trasy po ok. 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym silniku nigdy nie zaryzykowałbym wymian oleju co 30 tyś km nawet gdyby auto robiło tylko trasy nie jeżdżąc w mieście. Z doświadczenia wiem, że to nie do końca przemyślana konstrukcja...

Mimo, że sam robię przeglądy co 20-30 tyś km lub dwa lata, ale w silnikach 1600. Prosta sprawdzona konstrukcja, brak turbiny, silnik bardzo dobrze znosi taki interwał przeglądów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja się zastanawiam, czy po dotarciu nie zaryzykować trochę droższego ale i o wiele lepszego od ELF'a Liqui Moly 5w40. 

http://allegro.pl/liqui-moly-9511-5l-top-tec-4100-5w40-rn0700-rn0710-i6903312592.html

Wymiana co 10 tyś km. 

W serwisie facet mi odradzał, ze względu na to, że silnik 1.2 Tce może sobie zacząć żreć nawet 1 litr oleju na 1000 km. To słowa gościa z serwisu Renault. DO 1 litra na 1000 km (tak, nie 10 000 tylko 1 000).

Z tego co zaobserwowałem na forum silniki te zaczynają sobie żłopać olej powyżej 20 tyś km. 

Może porządny olej odwlekłby przebieg w którym zaczyna się olejoholizm silnika 1.2 Tce ? 

Jak myślicie ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!