Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam 

Jako że ostatnio mało jeżdżę w trasie, a głównie po mieście chciałem doładować swój akumulator. Mam taki jak w linku 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6173631918&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

Exide EFB. Moje pytanie czy do tego musi być jakiś specjalny prostownik czy może być zwykły bo różnie piszą.  Ja mam taki stary ruski jak na zdjęciu. Proszę o radę. 

vu71m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz ładować tym ruskim, takie profilaktyczne ładowanie to małym prądem ,max 7A, ale  lepiej mniejszym,zdrowiej dla akumulatora ,a dłuższy czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego a taki się nadaje? 

IMG_20180102_170237.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Też się nadaje, ale ten ruski lepszy.Jak się zastanawiasz jaki kupić to kup automata z mikroprocesorem .

Edytowano przez krzychu73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Teraz jest sezon w każdym markecie na prostowniki i inne akcesoria. Z ciekawości zapytam, czy to jest coś warte? Np. Prostownik z Lidla i Tester akumulatora z Lidla

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki prostownik z Lidla, jak dla mnie sprawdza się doskonale. Jedyny mankament to jest  problem z włączeniem w przypadku znacznego rozładowania akumulatora poniżej 9V.

Drugiego przyrządu nie mam i chyba nigdy nie kupię, mam multimetr, zresztą w prostowniku w pozycji startowej jest woltomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat, naładowałem akumulator i jeździłem jakiś czas, zauważyłem, że jakoś dużo prądu znika podczas postoju. Sprawdzałem i z wartości 12.6 przez trzy noce bez jazdy napięcie spadło do 12.46 V, dla porównania odłączyłem klemę i przez dwie noce z 12.64 V spadło tylko do 12.62 V. Sprawdzałem w samochodzie po zamknięciu gasną wszystkie światła itp, co może być przyczyną takiego szybkiego spadku prądu na akumulatorze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, kowalikd napisał:

 co może być przyczyną takiego szybkiego spadku prądu na akumulatorze? 

Mierzysz napięcie, a nie prąd.

Napięcie się zmienia z gęstością elektrolitu, a ten z temperaturą otoczenia.

Taki pomiar niczego nie określa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temperatura taka sama tzn garaż 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz prąd zerowy BSI do 30 mA to znaczy, że to jest dobrze. Mrugająca dioda też pobiera prąd, tak jak wszelkie podtrzymania pamięci.

Pilot w bezczynności też pobiera prąd, a baterii nie wyjmujemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza tylko czy to nie za szybko znika ten prąd? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wyobraź sobie u mnie napięcie na akumulatorze po 300 km jazdy pokazuje  ~12.5V, a na następny dzień akumulator pokazuje już 11,6V. Akumulator ma 2 lata i kilka mięsiecy. A producent to polski firmy Turborg(?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×