Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

no to temperatura też podobnie. Albo coś się źle zapisuje albo ja źle importuje plik :) Jak nie masz jeszcze dość może być screen shot:) Najlepiej w momencie uruchomienia i po paru sekundach od uruchomienia jak otworzy się egr. Na pewno wtedy spadnie odczyt z przepływki :). Tutaj pewnie też bedzie bardzo podobnie a jeden silnik będzie szarpał a drugi nie

 

obraz.thumb.png.b8a84a72da3bec393ce3fed61e81bd56.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez weekend byłem w miejscu gdzie nie ma internetu ale już jestem. Wyskakuje ze film niedostępny ale zdążyłem zobaczyć na miniaturę ze ilość zasysanego powietrza jest podobna.

 

Zobaczę jeszcze ostatnie testy jak się zrobi cieplej. Bo teraz jak jest 7-8stopni egr po uruchomieniu otwiera się trochę później i problemu nie ma. Nie mniej jednak myślę ze jest to problem że silnik dymi przy uruchomieniu. Może uszczelniacze zaworowe, Może olej z turbo w dolocie. Wtedy gdy jest ciepło i egr się otwiera dość szybko to silnik zaczyna szarpać.

Potwierdzał by ot też fakt że dodatek z liqiy moly zmniejszający dymienie pomaga do kolejnego tankowania :)

 

Dobra filmik zadziałał. I ja nie widzę różnic parametrów względem moich

 

Więc problem powoli chyba zbliża się ku końcowi. Niedawno dostałem ładny komunikat skontroluj wtrysk. Okazało się że czujnik temperatury spalin padł. Swoją drogą jego diagnostyka przez wtrysk jest marna bo wystarczy że z minimalnego wskazania 100 stopni podskoczy na 101 i już błędu na desce nie będzie.

U mnie czujnik był nie odkręcalny bez podgrzania palnikiem a żeby się tam dostać z palnikiem to wygodnie jest wyciągnąć Turbo. Tak więc turbo również poszło do regeneracji.

W ogóle wyciąganie turbo to świetna zabawa polecam :)

Po poskładaniu wszystkiego do kupy nie zauważyłem zmniejszenia ilości w dolocie ale tez nie czyściłem ic itp.Rożnica taka ze trochę ładniej wstaje.

Jeśli chodzi o temperaturę spalin to wskazania są troszkę niższe o około 20 stopni.

I powoli praca silnika się poprawia i tak jakby komp się przyuczał.

Najpierw poszarpywał w temperaturze do 10 stopni potem przestał. Jako że jesień łaskawa i temperatury skoczyły do około 15 to z każdym odpaleniem szarpał mniej. aż przestał. Dziś przy 18 stopniach tak jakby tylko raz zapłon wypadł. Zauważyłem że troszkę później się otwiera egr i otwiera się na troszkę mniejszą wartość procentową.

Zauważyłem również że jak jeszcze silnik jest zimny to wcześniej przy przekraczaniu 2,5tys obrotów strasznie klepały wtryski. Oczywiście przekraczałem delikatnie nie z gazem w spód:) Teraz to zjawisko praktycznie zanikło.

 

Podejrzewam że głównym winowajcą był tak naprawdę czujnik temperatury spalin ale nie robiłem mu wykresu w clipem a zawsze w torque i może był już wygładzony i nie było widać jakiś dziwnych pików itp.

 

Reszta obserwacji pewnie na wiosnę bo ma się robić zimno i egr się już z rana nie otwiera i problem na czas zimy znika sam ale wygląda na to że na wiosnę już nie powróci.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Widzę że u wielu osób jest szarpaniem silnikiem na zimnym. Jestem trochę zaskoczony ze objawy są przy plusowych temp. U mnie niestety tez jest problem od kilku lat, z tym ze problem pojawia się jak temp. spadnie poniżej zera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik 636 prawdopodobnie z sterownikiem sid307. Niektóre cierpią na na szarpanie. Rozwiązaniem jest dołożenie rezystora do czujnika temperatury paliwa. U mnie jest 836 i geneza problemu była inna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2019 o 16:57, aniewa napisał:

Na rosyjskojęzycznych filmach z YT pokazują jak sobie radzą z tym problemem. Jeżeli masz trochę pojęcia to możesz zastosować sposób pokazany na rysunku poniżej. 

1923659893_rezystorczujnikatemp.paliwa.thumb.jpg.cf0275a2ca3a38267f87a64391a6d77e.jpg

W sumie to niewielka ingerencja w elektrykę, ściągasz tylko po małym kawałeczku izolacji z dwóch przewodów przy czujniku, wlutowujesz się powyższym schematem, termistor umieszczasz w miejscu które szybko się nagrzewa i układ jest automatycznie rozłączany po lekkim nagrzaniu się silnika. Zamiast termistora można zastosować zwykły wyłącznik przeciągnięty do kabiny. 

Sam tego nie robiłem ale może tej zimy to wypróbuję bo doszedł mi do obsługi silnik k9k 636 i może mieć opisywany w tym temacie problem.

 

 

Proszę. Strona 5 tego tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki halas2?

Obecnie na rynku(Allegro) są dostępne termostaty bimetaliczne nc25 stopni i nc40 stopni. Który z nich będzie lepszy przy rozłączaniu rezystora ?

Na schemacie podłączenia nie ma błędu całego obwodu? jest termostat NO 35 zamiast NC, co jeden kolegów sugerował założyć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Walcze od dluzszego czasu z problemem nierownej pracy silnika 1.5 dci k9k w nissanie 2015r na zimnym silniku przy niskich temperaturach. Posiadam sterownik sid309 i niestety patent z opornikiem 8,2kohm nie pomógł. Zero reakcji. Wymienialem już swiece zarowe, filtr paliwa, czujnik ciśnienia spalin, czujnik temperatury cieczy chlodzącej, egr. Zero efektu. Przy duzych mrozach ciezko ruszyc tak nim szarpie i potrafi zgasnąć.

Najciekawszy objaw jest taki ze po odlaczeniu wtyczki od temperatury cieczy chlodzacej wyskakuje na desce kontrolka checkengine (nic dziwnego), wlaczają sie wentylatory co tez nie dziwi ale najwazniejsze ze objaw szarpania znika i silnik pracuje równo.

Kilku mechanikow stwierdziło ze wszystko jest ok. Szukam dalej pomocy i rozwiazania. 

Edytowane przez mimag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mimag napisał:

Najciekawszy objaw jest taki ze po odlaczeniu wtyczki od temperatury cieczy chlodzacej wyskakuje na desce kontrolka check engine (nic dziwnego), wlaczają sie wentylatory co tez nie dziwi ale najwazniejsze ;

 - ze objaw szarpania znika i silnik pracuje równo.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego decyduje ( temperatura płynu chłodzącego) ;

    - o wielkości dawki paliwa przy rozruchu,

    - o działaniu pracy świec żarowych,

Świece żarowe włączają się ;

   - przed rozruchem,

   - w trakcie rozruchu

   - i po rozruchu - ze względu na ekologię,

Sprawdzić ;

  - stan łączy, wtyczek, pinów tak przy czujniku jak i przy sterowniku,

  - ciągłość połączeń elektrycznych między czujnikiem temperatury cieczy a sterownikiem silnika,

  - czy nie ma zwarć do masy tych dwóch przewodów,

  - czy czujnik ma zasilanie 5V przy zimnym silniku,

Clip powinien pokazać numer błędu

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 5.9 :!: - aniewa

Dziękuję za odpowiedz. Warto to sprawdzić. Clip nie pomoże poniewaz to nissan (tak mi mowili). Komputer byl podlaczany i nie wykazał błędów. 

Czy jesli by bylo zwarcie, zle napiecie lub uszkodzona wiazka to problem wystepowal by tylko w niskich temperaturach i przez chwilę? 

 

Ktoś poleci fachowca z Warszawy lub okolic godnego zaufania i rzetelnego aby poszukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mimag napisał:

Czy jesli by bylo zwarcie, zle napiecie lub uszkodzona wiazka to problem wystepowal by 

  - tylko w niskich temperaturach i przez chwilę? 

Brak łączności pomiędzy wskazaniami czujnika temperatury płynu a sterownikiem ;

   - to brak prawidłowego działania świeć żarowych oraz wtryskiwaczy,

   - problemy będą ciągle,

   - najtrudniej jest przy rozruchu i w niskich temperaturach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Brak łączności pomiędzy wskazaniami czujnika temperatury płynu a sterownikiem

Raczej nie to bo 

23 godziny temu, mimag napisał:

po odlaczeniu wtyczki od temperatury cieczy chlodzacej wyskakuje na desce kontrolka checkengine

Łączność jest zachowana tylko pytanie co widzi sterownik, jaką temperaturę. Zazwyczaj tryb awaryjny po odłączeniu czujnika cieczy to 80 stopni. To, że silnik zaczyna równo pracować wynika z faktu, że w trybie awaryjnym (brak czujnika temperatury) sterownik silnika podnosi obroty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2022 o 13:50, aniewa napisał:

Raczej nie to bo 

Łączność jest zachowana tylko pytanie co widzi sterownik, jaką temperaturę. Zazwyczaj tryb awaryjny po odłączeniu czujnika cieczy to 80 stopni. To, że silnik zaczyna równo pracować wynika z faktu, że w trybie awaryjnym (brak czujnika temperatury) sterownik silnika podnosi obroty. 

 

Witam. Mam ten sam problem. Tylko że w qashqai j11 1.5 dci 110km 2014. Mam pytanie czy ten patent w qashqai zadziała.?  Wszystko posprawdzane i żadnej poprawy. Żadnych błędów.  U mnie dochodzi do tego jeszcze przygasanie świateł po odpaleniu i spadki napiecia. Alternator sprawdzony na maszynie jest w 100% sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!