Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Skoro ktoś w tym grzebał to możesz mieć źle ustawioną zębatkę z krzywką, po której przesuwa się łapka blokady zamka. Na tej blokadzie jest z kolei magnes, który przełącza kierunek pracy silnika. Duża zębatka z krzywką jest połączona z trzpieniem zamka przez gwint jaki ma w swojej osi. To wszystko musi być odpowiednio poustawiane by działało poprawnie. jeśli jest przesuniecie to blokada nie odsunie się na czas i trzpień jest przytrzymywany mechanicznie. Przy wciąganiu trzpienia krzywki znowu nie przesuwają blokady na odpowiednie położenie i magnes nie działa na kontaktron zmieniający kierunek obrotów silnika.

Wszystko to zobaczysz w tym poście:

http://megane.com.pl/topic/7629-steering-locked-uszkodzona-blokada-kolumny/page__view__findpost__p__309393

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten post niedługo będe znal na pamięc:)

 

Ktoś kiedys grzebał ale dobrze zrobił, bo tysiąc kilometrów jak narazie zrobiłem i nie było z tym problemów.

 

Na Twoim zdjęciu, z tymi czerwonymi strzałkami, to jest blokada zaryglowana, czy odryglowana? Ustawię swoją tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odstawiam samochód do mechanika z powodu tego odpalania po czasie i duszenia się po odpaleniu, o czym piszę w innych postach, może jeszcze usuniecia tej kotrolki poduszek. Blokadą zajmę się po weekendzie, jeszcze są wycieraczki...

Jak go kiedys sprzedam, to tydzień będę pił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter jesteś tego powien?

Raczej tak. Jak kupiłem auto to kontrolka poduszek się świeciła i blokada nie działała. Okazało się, że w fotelu pasażera jest wywalona poducha i brak kurtyny od strony pasażera. Na Clipie było napisane, że wykryte uderzenie i kalkulator do wymiany. Dałem sensor do wyczyszczenia, założyłem poduchę i kurtynę i wszystko zadziałało. Kontrolka poduszek nie świeci się i działa blokada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem dziś samochód, mechanik powiedział, że ta poduszka, to faktycznie może być taśma w kierownicy, jesli pod siedzeniem jest ok.

Natomiast nie widzi powiązania między taśmą, a blokada kierownicy. Ma zerknąć skąd ta kontrolka poduszki, wtedy powie co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciecie

jest powiązanie ponieważ tam idzie jakiś sygnał i automatycznie jak wykrywa błąd poduszki to nie blokuje się kierownica.

Akurat u mnie był taki problem ;)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Tu masz filmik jak się wymienia przełącznik zespolony ;)

 

Popatrz no w regulamin i przypomnij sobie co tam o cytatach napisano...

Przedrzeźniasz przedmówcę jak papuga.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gdyby komuś miało w jakiś sposób pomóc w przyszłości zobrazować poruszanie się tego mechanizmu w tej blokadzie przed naprawą, to dodaję filmik.

Ja po opisach nie potrafiłem sobie jakoś dokładnie tego wyobrazić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Wczoraj wyskoczył u mnie błąd: Steering Locked / Not Locked. Blokada kierownicy nie włączyła się wcale (tyle dobrze że można było holować) i oczywiście auto nie da się uruchomić :) dobrze że blisko domu byłem. Poczytałem na forum. Sprawdzałem bezpieczniki i wtyczki, ładowałem aku, ruchy kierownica i fotelem, ale nic. Blokada wcale nie zaskakuje, tak więc postanowiłem ją wyciągnąć. Trochę dziwnie było bo latała lekki i śruba była luźna. 5 minut i była wyjęta. Zdjąłem pokrywkę, poruszałem trybami i podłączyłem z powrotem. Wcisnąłem sprzęgło i start i jakby silniczek zaczął kręcić, ale niestety nie zablokowałem wcześniej czarnej zapadki i zablokowało się wszystko :)

Wyjąłem biały plastik ze sprężynką i trzpieniem, a w miedzy czasie rozsypało mi się wszystko - wypadło aluminium z plastikowej obudowy.

Złożyłem wszystko tak jak powinni być, ale nie jestem pewny czy nie zgubiłem jakiegoś małego pierdołka , bo po ponownym podłączeniu do auta nic nie reagowało :P.

Wydaje mi się, że brakuje czegoś w miejscu, które zaznaczyłem na zdjęciu (nr 2.)

post-34808-0-63161200-1360502928_thumb.jpg,

coś chyba powinno przesuwać się po tych blaszkach (na zdjęciu nr 1.)

post-34808-0-93713200-1360502910_thumb.jpg

Wszędzie szukałem, ale nie mogę nic znaleźć. Orientuje się ktoś czy tam coś powinno być, ewentualnie co to było, lub czym zastąpić?Czy od razu zamawiać inną blokadę?

Proszę o pilną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to nic tam więcej nie powinno być. Powinno to jednak być odpowiednio poskładane by działało jak w filmiku z poprzedniej strony. Szczególnie ta krzywka blokująca przesuwanie trzpienia. Odpowiednie ustawienie jest realizowane przez prawidłowe zazębienie wielkiego koła zębatego z silniczkiem. Zazwyczaj to koło trzeba o 180stopni przekręcić by dźwignia krzywki odpowiednio blokadę trzpienia odsuwała. To z kolei wymaga wykręcenia osi trzpienia z gwintu w tym kole zębatym i ponowne wkręcenie po półobrocie. (przestawieniu o te 180 stopni)

Na 9 stronie tego tematu masz także fotkę w moim poście jak to powinno wyglądać, gdy trzpień jest schowany i w tej pozycji zablokowany

http://megane.com.pl/topic/7629-steering-locked-uszkodzona-blokada-kolumny/page__view__findpost__p__309393

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie mam ustawione i chodzi to tak jak w filmiku. Tylko zastanawiają mnie te blaszki(1.) i ten plastik z otworem (2.) Hmm to chyba jednak silnik padł. A czy ktoś wymieniał sam silniczek? Podobne w dzieciństwie z zabawek wyjmowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!