Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Co ja moge na to powiedziec... Jutro sprawdze czy po wyjeciu tego bezpiecznika ginie plus na zapalniczce. No ale naklejka jest fabryczna i kable tez na takie wygladaja chociaz zweryfikuje jutro na 100%. Ja jednak nie skupialbym sie na tym bezpieczniku... Tj.napisalem-wczesniej kiedy zalalo mi auto, to po wysuszeniu i zalozeniu BSI zaistaniala identyczna sytuacja a nie odlaczalem wtedy zadnego bezpiecznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mnie dziwi połączenie przewodów czerwonego z żółtym,do tej pory nie spotkałem się w renuwkach z takim czymś.Zawsze uważałem to za święte :czerwony -zasilanie po akumulatorze,żółty -zasilanie po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel ale ja jeździłem z tym bezpiecznikiem "B" wsadzonym przez 1 dzien i opdalałem auto z 15 razy. Problem pojawil się:

 

1)wyjecie tego bezpiecznika ("B") i proba odpalenia auta spowodowala uszkodzenie kolejnej blokady-co jest bardzo wątpliwe

2)bardziej prawdopododbny scenariusz:

-włożyłem brakujący bezpiecznik od modułu ABS bez którego jeździlem przez 1 dzien i okolo 15 razy odpalało auto bez problemu.

 

Może moduł abs w jakis sposób uszkadza sterownik/dekoduje go i zezwala na tylko jedno odpalenie...

-przypomniało mi to o sytuacji od której sie zaczeły moje problemy, którą miałem zaraz po zalaniu o której pisałem kilka postów wcześniej. Mianowicie po zalaniu mojego BSI zabralem go do domu i wysuszylem. Zniosłem na dół i odpaliłem auto bez problemu(zupelnie tak jak przed chwilą). Nastepnie zgasilem silnik i juz go odpalic nie moglem-pojawil sie komunikat o blokadzie kierownicy.

 

Dodano: 08 mar 2014 - 13:00

NEL co do kabli które tutaj dochodzą do tego bezpiecznika to wczorajsze zdjecie zdecydowaie wprowadzały w bład. Sprawdzilem dzisiaj dokladnie i do tego bezpiecznika wchodzi jeden gruby zółty, a wyhodzi cienki żółty. Sprawdzilem i po wyjeciu bezpiecznika niema plusa na zapalniczce...

 

Dodano: 08 mar 2014 - 13:02

Rozebralem tez blokade, przesunalem do pozycji zamknietej ale nic to nie pomoglo. Sprawdzilem tez clipem i w tej chwili wszystko wyglada ok czyli:

-thumb_hosting_zdjec_1394280109__screenhunter_25_mar_08_1246.jpg

-defekt w 645 to zablokowanie kolumny kierownicy...

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli moje zdziwienie było uzasadnione,jeżeli chodzi o kolory.Podejrzewam ,że masz gdzieś zły kontakt na jakimś przewodzie i stąd te himery samochodu.A sprawdzałeś sieć can ,bo widzę ,że ciągle masz nie wykryte moduły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel to że są moduły nie wykryte w tej sytuacji, to normalne poniewaz nie mozna przekrecic kluczyka do zapłonu... jednak w momencie kiedy bezpiecznik od ABS był wyjęty i auto działało to wyglądało to tak:

thumb_hosting_zdjec_1394298612__screenhunter_11_mar_06_1832.jpg

 

120 WTRYSK:

thumb_hosting_zdjec_1394298728__screenhunter_12_mar_06_1832.jpg thumb_hosting_zdjec_1394300530__screenhunter_21_mar_06_2055.jpg thumb_hosting_zdjec_1394298787__screenhunter_12_mar_06_1833.jpg thumb_hosting_zdjec_1394300826__screenhunter_22_mar_06_2055.jpg thumb_hosting_zdjec_1394298869__screenhunter_13_mar_06_1833.jpg

 

1232 WSPOMAGANIE KIEROWNICY:

thumb_hosting_zdjec_1394300424__screenhunter_20_mar_06_2052.jpg thumb_hosting_zdjec_1394300455__screenhunter_21_mar_06_2052.jpg thumb_hosting_zdjec_1394301052__screenhunter_16_mar_06_1934.jpg

 

Dodano: 08 mar 2014 - 18:57

Z powyższych błędów jak sprawdzałem w notach technicznych po numerach błedów wszystko wskazywało na uszkodzony modul odpowiedzialny za przekazywanie informacji o predkosci. (ktory jak sie okazalo byl wylaczony z powodu braku bezpiecznika)

Zastanawiam się teraz co oznacza na pierwszym zdjeciu nr "4" który znajduje się pomiedzy modułem 1337 a 1094? czy to jest jakas wtyczka?

 

Dodano: 08 mar 2014 - 19:01

topkrk-rozumiem ze to duzo czytania ale to wszystko o czym ty piszesz juz dawno zostalo opisane i sprawdzone...

 

Dodano: 08 mar 2014 - 20:50

Mam pomysł-powyższe błędy ze screenów uznałem za normalne w sytuacji kiedy wyjęty jest bezpiecznik od ABS w skrzynce bezpieczników obok UCH. Ale nie musi to być prawda. Czy ktoś z was może w takim razie zasymulować taką sytuacje tzm:

-wyjąć bezpiecznik oznaczony jako ABS w skrzynce bezpieczników obok UCH

-odpalić auto

-podpiąć clipa i zanotowac jakie błedy się pojawią

 

To pozwoli ustalić czy moje błedy o nieprawidlowym sygnalach w sieci/CAN byly spowodowane wyjetym bezpiecznikiem czy np. jakims zwarciem...

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź no Ty podejć do problemu troche poważniej. Bo bez wątpienia problem taki jest. Skończ ze strzelaniem na oślep. Tam gdzie Ci napisałem Nel wrzucił notę do zmierzenia sieci CAN. Miernik w rękę i sprawdź na której skrętce masz przebicia. Wypnij wtyczki, dane z noty Nel'a miernik i posprawdzaj. Bo tak jak teraz działasz to będziesz musiał wykupic udziały w fabryce części do renówki. Padła Ci blokada, zaraz padnie Ci coś ważniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subtrati...czytałeś moje posty od #221?

Co do samego sprawdzania to sprawdzam wszystko co moge, miernikiem tez. Staram sie to robic na podstawie schematów...

Co do tego co napisałeś... jak tylko bede wiedzial co mam sprawdzic to chetnie to sprawdze...powiedz mi tylko o którym poscie NELa mówisz?

 

Dodano: 08 mar 2014 - 21:55

Chodzi mi o tą notę sieci CAN o której mówisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/topic/54474-servisnie-dzialajacy-clip-cos-spalilem/page__p__387186__fromsearch__1#entry387186

 

Znaczy, nie zrozum mnie źle. Ja wiem, że robisz wszystko co się da;) Ja tylko myslę, że czas zejść poziom niżej.

Co prawda... Ja mimo wszystko dale śmiem twierdzić że woda <szukaj>;) Tym razem na kompie ABS. Wiem, że tam się dostac to koszmar.

Tyle, że - jezeli wali Ci po kontrolerach CAN to jest coś perfidnie zwalone. Niestety w naszym samochodzie sa stosowane dwa różne transceiver'y CAN, o różnej wrażliwości i o różnych wartościach progowych. Tak też część urządzeń może przetrwać zwarcie a część się podda. Niezależnie od tego co kupisz i co włożysz do auta, najpierw należało by pomierzyć parametry "skrętki" czyli wiązki CAN. zeby być pewnym, że nic po drodze nie spali nam kolejnego urządzenia. No tak to już jest, że to CAN jest odporne na wszystko, ale że wszystko jest połączone razem, to jak już ta odporność zostanie pokonana, to trzeba sięgnąć do źródeł i mierzyć oporności na kablach. Później podać zasilanie na urządzenie odpięte od reszty i pomiar napięć... laboratorium.

Same problemu z modułem ABS w naszych autach są znane i jak się czyta "opinie redaktorów" to jest on wymieniany jako pięta ahillesowa tego auta.

Tak więc, ja na Twoim miejscu zaprzestał bym eksperymentów "pod napięciem" i pomierzył sobie kabelki. Wszystkie skrętki jakie wchocą wchodzą do BSI. Może problem rozwiąże się sam...

 

Dodano: 08 mar 2014 - 22:19

no dobra, tam na tym skanie jest mniej niż myslalem. W każdym razie przy wypietych wtyczkach oporności między żyłami skrętki mają być 120 Ohm, przy wpiętych może być 60 Ohm. Inne wartości świadczą o usterce. Oczywiście jak Ci pokaże 110 czy 130 to tez przejdzie ;) nie wiem jaka ma być izolacja pomiędzy masa i plusem a skrętką, bo tam sa jakieś filtry założone a teraz nie mam jak zmierzyć ale napewno miernik ustawiony na kOhmy powinien pokazywać nieskończoność. Przy zasilonym urządzeniu wartości napięć powinny być (pomiędzy pojedynczą żyłą skrętki a masą) w granicach 2, 3 Volt. Może i 5 ale na pewno nie 8V czy 12V. Podobnie pomiędzy skrętkami musi być tak... nie więcej niż 5V

Ale najważniejsze sa oporności pomiędzy żyłami i izolacja od masy i plusa.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć że aby uzyskać pozwolenie na start silnika niepotrzebny jest moduł ABS. Kiedyś do pewnych eksperymentów zmontowałem taką makietę jak na foto tam są wszystkie niezbędne elementy aby uruchomić silnik.

Edytowane przez topkrk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subtrati sprawdzałem dzisiaj ten moduł od ABS i sam w sobie to on raczej nie zamókł. A zeby go wyjąć niestety trzeba zdjąć całe podszybie...

 

Rozumiem kwestie izolacji lini przewodów Lini CAN L i CAN H od plusa i masy, ale nie rozumiem:

przy wypietych wtyczkach oporności między żyłami skrętki mają być 120 Ohm, przy wpiętych może być 60 Ohm. Inne wartości świadczą o usterce.

którymi żyłami? Can L i Can H?

jesli są wypięte wtyczki to rozumiem ze niema przejscia pomiedzy żylami...

 

Podobnie popmiędzy skrętkami musi być tak... nie więcej niż 5V

Napięcie pomiedzy liniami Can L i Can H? Przeciez z tego co sie orientuje to tam sie pojawiają impulsy tylko plusowe....

 

Dodano: 08 mar 2014 - 23:25

aby uzyskać pozwolenie na start silnika niepotrzebny jest moduł ABS

topkrk-skąd ten pomysł? w dalszym ciagu twierdze ze jestes nie w temacie...

Ja nigdzie tego nie napisalem....

Chodzilo tylko o to (co napisalem wczesniej) ze po właczeniu z powrotem ABSu uszkodziła sie ponownie blokada....i teraz auto znowu nie odpala...

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linia CAN zakończona jest terminatorami 120ohm które znajdują się w sterowniku silnika i module airbagu, jeżeli wypniesz któryś z nich to masz 120ohm.

 

Zrób takie doświadczenie:

1.Wypnij wtyczkę z blokady kierownicy ,

2.podłącz CLIPA sprawdż czy rozpozna moduł silnika 120 (wymuś plus po zapłonie przyciskiem start)

jeżeli rozpozna to uszkodzona blokada ,jeżeli w dalszym ciągu nie rozpozna modułu wtrysku to brak zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

topkrk-tak to nie zadziała.... powtazam że nie da sie wywołać prawdziwego plusa po zapłonie w sytuacji kiedy jest uszkodzona blokada kierownicy bądź jej niema... Już zostało w tym temacie potwierdzone to ze uszkodzona jest blokada kierownicy. Pytanie w jaki sposob podłączenie modulu abs z powrotem spowodowalo uszkodzenie kolejnej blokady...

 

Dodano: 09 mar 2014 - 00:04

a za info o termistorach-dzieki. To mi wyjasnia kwestie izolacji linii od siebie.

 

Dodano: 09 mar 2014 - 00:13

topkrk-ta twoja makieta to jakas praca dyplomowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!