Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Ja sobie właśnie podawałem plus bokiem :P http://megane.com.pl/topic/54474-servisnie-dzialajacy-clip-cos-spalilem/

Zobacz te wtyczki u góry najpierw. Ewidentnie masz gdzieś zwarcie na CAN, nie pamiętam tylko która jest od komory silnika...

A R2 sobie wysusz bo skończy się tak jak na załączonym opbrazku.

Ciekawe czy to był główny powód oddania auta na organy :P

 

Dodano: 28 lut 2014 - 14:31

Tylko jeszcze jedna myśl... Skoro masz wodę pod fotelem to gdzieś się dostała. Mogła szczęśliwie popłynąć z góry po UCH. Jeśli góra będzie sucha to zajrzał bym do UCH jednak.

post-35670-0-31780000-1393593963_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lookne na uch... woda to nie wiem skad jest...cos szuje ze skonczy sie na wyjmowaniu obu fotelów. Ale jakis czas temu zauwazylem ze na tylnim dywaniku strona pasazera jest na tyle mokro ze widac to na wykladzinie.. Ale strona kierowcy byla raczej sucha

A po stronie pasazera w podlosze wtyczek raczej nie ma wiec sie tego nie balem

 

Dodano: 28 lut 2014 - 14:41

Szwagier w CC miał basen po stronie kierowcy jakis czas temu

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj idę otworzyć silnik...

 

Dodano: 28 lut 2014 - 17:00

trochę mnie zmieszałeś, piszesz szare i i niebieskie a tam powinno być brązowe i niebieskie, szare i brązowe są te długie. chyba że w benzynie jest inaczej.W każdym razie tam powinno być sucho.

Nie wiem też czemu nie wyjąłeś UCH. Przecież to kilka minut tylko. 5 wkrętów o ile pamiętam i kilka wtyczek. Trochę problematyczne wyjęcie z "zatrzasków" ale póki widno nie powinno być problemów.

Twierdzisz że koło aku jest sucho więc sterownik silnika raczej odpada. W takim razie ja już nie wiem :P Podrzucił bym Ci BSI jutro ale z tego co pamiętam nie jest nawet blisko do "po drodze". Jeśli twierdzisz, że wszędzie sucho, a powodem było zalanie to chyba masz trudniej niż by się wydawało. Sprawdź tą wodę dokładnie bo inna opcja to fizyczna usterka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subratri:CO do UCH to wlasnie nie wiem jak go wyjąc. Juz cała obudowe z przodu zdjąłem bo sprawdzałem bezpieczniki i przekaźniki z przodu.No niestety nie jest po drodze. Ja mysle ze sama przyczyna usterki zostala juz wyeliminowana. Prawdopodobnie który z elementów jest uszkodzony i teraz chodzi zeby to jakos zdiagnozowac

NEL:Zrobilem tak jak poweidziales:

To w skrzynce pod maską wypnij wtyczkę brązową PPH2 i do pinów 10 i 11 podaj plus z akumulatora,ale w strone wtyczki nie modułu.Będziesz miał "zapłon" na wszystkie odbiorniki .

Ok sprawdzilem... po pierwsze zmierzylem napiecie na tych dwoch kablach i bylo kolo 5-7V.

Potem wypialem te dwa piny z wtyczki...wtyczka sama bez tych pinow pialem zpowrotem do auta. a do tych dwoch pinow podlaczylem plusa z aku. Rezultat:

-zapaliły sie wsteczne światła(pomimo iz wsteczny nie wrzucony)

-dziala wspomaganie kierwonicy

-ale reszta wyglada identycznie tzn nie pali sie nic wiecej i oczywiscie nie odpala..

CLIP:Nie wykryte 1094 ABS/ABR, 120:WTRYSK

Z błedami:*Modul elektroniczny UCH:Zablokowanie kolumny kierownicy (DF002)3DEF

*modul elektroniczny poduszka pow.ACU4 MK2 DEF010 Obwód lampki defektu 2DEF

2DEF:Zgodność

Ciekawe jest to że jak rozebralem ta blokade i przesuwam to nic sie nie zmienia-defekt dalej ten sam. Natomiast po odłaczeniu kompletnie tej blokad doszedl mi defekt: obwód blokady kolumny ,a "Zablokowanie kolumny kierownicy pozostalo" jako aktywne.

 

Dodano: 28 lut 2014 - 17:46

Zastanawia mnie:

1)brak mozliwosci zdiagnozowania:1094 ABS/ABR, 120:WTRYSK

2)to ze blad "Zablokowanie kolumny kierownicy (DF002)3DEF" wystepuje również po odpięciu tej blokady

3)Skąd ten błąd: *modul elektroniczny poduszka pow.ACU4 MK2 DEF010 Obwód lampki defektu 2DEF

4)jak sprawic aby deska rozdzielcza zapaliła sie tak jak zwykle przy zaplonie

5)przy diagnozowaniu przez CLIPA kalkulatorów nie słychac tykania/wlaczania sie jednego z nich...

6)!!!Ktos napisal wczesniej ze na którymś siwym kablu powinien byc plus do blokady kierownicy-ale na którym?

 

jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UCH ma śrubkę na środku, tak centralnie. Wykręcasz, odciągasz do siebie, opuszczasz, wypinasz wtyczki z tyłu od spodu i masz.

Podając 12 V na odbiorniki one wystarują, tylko co z tego? :P

Błedy masz typowe dla zakłuconego CAN.

A bezpieczniki na AKU sprawdzałeś?? Tam jest jeden ods sterownika silnika :P

Walcz, ale ciężko mi uwierzyć, że woda zesrała tą instalację. Ona jest bardzo odporna. No ale ja już więcej nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce wystartowac odbiorniki zeby sprawdzic Clipem z ktorym elementami potencjalnie jest problem. Bezpieczniki...o których mówisz? tez mi sie nie wydaje aby woda zesrala ta instalacje bo nie bylo jej jakos bardzo duzo (okolo 4 lyzki stolowe) a przedewszystkim po wysuszeniu BSI(bo rozumiem ze tak sie nazywa ta skrzynka z bezpiecznikami) od razu odpalił i sam dopiero go zgasilem po kilku minutach...

W ostatecznosci wymiana elementów ale własnie jakos musze zdiagnozowac które z nich wymieniać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem przejscie na tych bezpiecznikach omomierzem i jest OK.

Tak powtarzam ze zaraz po wysuszeniu bezpiecznikow wsadzilem i odpalil, pochodzil 5 minut az go nie zgasilem i bylo wszystko dobrze. Po czym juz drugi raz odpalic sie nie dalo...

 

Dodano: 01 mar 2014 - 00:58

Sprawdzilem wtyczke R2 pod fotelem kierowcy i jest suchutka. Co prawda jest troche mokra gabka ale przy samych fotelach tylnich. Troche sie zastanawiam czy to nie wina przekaźnika który odpowiedzialny jest za tą blokade kierownicy. Gdybym wiedzial który to jest to mógłbym go rozciąć i obejrzeć-ewentualnie manualnie zewrzec obwód. Ale czy ktos wie który to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki NEL

A masz moze schemat samego BSI? Wydaje mi sie być może uszkodził się któryś przekaźnik...mógłbym rozciąć go i sprawdzic czy pracuje normalnie. Skoro i tak zakladam ze musze kupic nowy to moge zrobic sekcje zwlok...

Rozumiem ze BSI nie musi byc czyszczone, natomiast blokada kierownicy musi...?

 

Dodano: 01 mar 2014 - 12:38

Zastanawiam sie nad jakas mozliwoscią uruchomienia auta w trybie awaryjnym, albo na krótko zeby chociaz przestawic auto z ruchliwej ulicy na której stoi... domyślam sie ze nie slyszal nikt o czyms takim....?

 

Dodano: 01 mar 2014 - 15:01

Jeszcze jedno pytanie... bo z tego co widze te blokady wystepują w dwóch wersjach. Metalowa i plastikowa. Z róznymi numerami części:

-8200033233 oraz

-8200110033

thumb_hosting_zdjec_1393682330__blokada_metalowa.jpg thumb_hosting_zdjec_1393682429__blokada_plastik.jpg

 

Czy mozna je stosowac wymiennie? Z tego co widze metalowe byly w dieslu a plastikowe w benzynie. Czy ktos ma jakies informacje na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, rozbierałem kilka razy i krecilem w kazdą strone...

 

Dodano: 02 mar 2014 - 00:59

Zastanowiła mnie dzisiaj jedna kwestia, akumulator ładowałem dwie noce wczesniej przez całą noc, auto stało i od czasu do czasu cos pokombiowalem ale nie korzystalem zbytnio z pradu. Sprawdzam dzisiaj i mam 10v.... To spowodowalo ze zaczalem sie zastanawiac czy akumulator nie stracil swojej pojemnosci.... jutro Poprosze sąsiada i połaczymy kablami aku z jego auta tak jak przy odpalaniu i zobaczymy czy cos sie zmieni... Byc moze akumulator stał się nagle szmelcem co sie zdarza... tylko nie wiem czy przy moim akumulatorze sprawnym na poziomie 0, wystarczy podłaczenie kablami z akumulatora sąsiada

 

Moze chociaz sprobuje do zaplonu przełączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie wiem czy przy moim akumulatorze sprawnym na poziomie 0, wystarczy podłaczenie kablami z akumulatora sąsiada

Jak masz akumulator rozładowany do zera to podłączenie drugiego sprawnego pod twój nic nie da. A nawet może doprowadzić do uszkodzenia dobrego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!