Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z blokadą kierownicy...

Kilka dni temu zauważyłem że po zgaszeniu silnika i wyjęciu karty z czytnika słychać jak zawsze odgłos

blokującej się kierownicy ale kierownica niestety się nie blokuje.

Kilka dni temu wymianiałem w warsztacie dolne sworznie i końcówkę drążka kierowniczego ale to chyba nic nie powoduje.

Dodam że nie pokazuje się żaden błąd i wszystko jest ok oprócz tego że nie blokuje się kierownica.

Co robić ??? Proszę o podpowiedz...

Czy można z tym jeździć ???

 

Dodano: 27 sty 2012 - 07:47

Czy ktoś może mi pomóc i coś podpowiedzieć ???

Czy z tą zepsutą blokadą można coś zrobić aby jej nie naprawiać a żeby się nic nie zablokowało i żeby nadal jeździć ???

Dzwoniłem do ASO Renault i powiedzieli mi że w czasie jazdy nie zablokuje się ale już na postoju może i to w każdym momęcie... Proszę o pomoc !!!

 

Dodano: 27 sty 2012 - 12:24

I co nikt się nie zlituje ??? Proszę o pomoc !!!

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika podłączył moją Megane do kompa.

Nie było żadnego błędu odnośnie blokady kierownicy itp.

Było kilka innych błędów ale je usuną.

 

Do aston76

Czy na pewno można zrobić tak jak pisałeś, czyli aby odkręcić blokadę ale zostawić ją podpiętą elektrycznie.

Czy ta blokada to ta czarna skrzynka co była pokazywana w tym temacie ???

A czy możesz powiedzieć jak to zrobić...

Rozumiem że najpierw odkręcić obudowe plastikową a następnie gdzie szukać tej blokady i jak ją odkręcić ???

Bardzo proszę o podpowiedz z góry dziękuję.....

Pozdrawiam

 

Dodano: 27 sty 2012 - 18:47

Aha jeszcze jedno pytanie...

A jak już odkręce blokadę kierownicy aby wisiała sobie swobodnie na kabelkach podwieszona...

To czy wtedy nie zablokuje mi elektrycznie auta aby go nie odpalić czy ta blokada jest tylko mechaniczna, czyli ten metalowy trzpień ???

Koledzy z forum pisali że blokowała im sie ta blokada i nie mogli odpalić auta...

Bardzo proszę o pomoc i podpowiedz ponieważ muszę mieć cały czas auto na "chodzie" !!!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimnica4666 przeczytaj te 5 stron to znajdziesz odpowiedź na pytania. Jak ja odkręcić nie mam pojęcia, bo na razie nie miałem takiej potrzeby. Czy nie zablokuje elektrycznie auta tego nie wiem. Ale z wątku wynika, że ludzie jeżdżą ze demontowaną blokadą i nic się nie dzieje.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytałem i wciąż czytam tematy wszystkich użytkowników którzy napisali o tym problemie.

Lecz u nikogo ten błąd nie wystapił jak u mnie.

U wszystkich pokazywał się błąd świecił się SERVICE albo nie mogli odpalić.

A u mnie nic się nie dzieje.

Od kilku dni nie blokuje mi się kierownica lecz dzwięk blokowania jest słyszalny ale nie blokuje...

Wyjmuje kartę a kierownicą można nadal poruszać nawet gdy zamknę auto.

Również nie pokazują się żadne błędy ani SERVICE itp.

Wszystko działa ok.

Więc zastanawiam się co robić ???!!!

Czy jeździć z tmy nadal i się nie przejmować.

Czy rozkręcić tą blokadę i niech sobie wisi na kablach tak jak u innych użytkowników ???

Czy ta blokada to to ??? >>>

Dziękuje z góry za pomoc...

 

Dodano: 28 sty 2012 - 15:01

Rozkręciłem obudowy plastkowe z pod kierownicy i zrobiłem 3 zdjęcia

ponieważ nie wiem gdzie znajduje się ta blokada aby ją odkręcić.

Proszę o pomoc...

post-34295-0-36421600-1327760595_thumb.jpg

post-34295-0-86278900-1327760835_thumb.jpg

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha...

Bardzo dziękuję za podpowiedz...duże piwko się należy Tobie za pomoc !!! :)

Tzn. że tą blokadę odkręce tą jedną śrubą z lewym gwintem, jak już ją odkręce to muszę ją następnie podwiesić

aby blokada była podłączona kablami ??? Blokada ma leżeć osobno ???

 

 

Jeszcze jedno:

Zdjęcie z lewej pokazuje blokade ???

Zdjęcie z prawej pokazuje śrube z lewym gwintem ???

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Błagam o pomoc ekspresową ponieważ w tej chwili rozkręciłem obudowy plastikowe

i tak jak doradzaliście chciałem odkręcić tą śrube z lewym gwintem.

Jak kręciłem śrube w lewo przez chwile był opór i następnieśruba jakby puściła i jak wyciągnąłem karte kierownica

już normalnie się blokuje i normalnie odpala......

Co mam zrobić ponieważ ta śruba nie chce się wykręcić ??????????????????????????????

Jak wyjąć tą śrube i tą blokadę ??? ???

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubę można wykręcić tylko przy odblokowanej kierownicy. Odpalasz samochód z kartą w czytniku i następnie gasisz ale nie wyciągasz karty żeby się blokada nie zablokowała.Jeżeli blokada nie będzie się chciała odblokować to musisz pokręcić tą śrubą bo mogłeś śrubą przyblokować ten języczek co z niej wychodzi

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego Nel

Kręciłem śrubą w lewo puściła blokada zaskoczyła ale jak chcę ją teraz wykręcić całkowicie aby wyjąć blokade ta śruba kręci się jakby nie mogła trafić na gwint ???? Co robić ???

Ta śruba jest luźna cały czas

 

Dodano: 29 sty 2012 - 16:11

Drogi użytkowniku Nel należy Ci się duuuuuże piwo !!!!

Wykręciłem tak jak pisałeś.

Odpaliłem auto i zgasiłem, zostawiłem karte w czytniku.

Palcami wykręciłem tą śrubę delikatnie ciągnąc ją do dołu.

Śrubokrętem nie można ponieważ dociągasz śrube do góry.

Blokadę wyciągnąłem i pytanie jest następujące co teraz...???

Czy ten trzpień metalowy mam wkręcić w blokadę czy też nie ??? ??? ???

Dodaje zdjęcia...

Pozdrawiam gorąco...

post-34295-0-59776800-1327849772_thumb.jpg

post-34295-0-11266700-1327849855_thumb.jpg

post-34295-0-03823700-1327849885_thumb.jpg

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcesz mieć blokady to śrubę schowaj żeby ci nie zginęła. A puszkę z podłączoną kostką elektryczną przyczep opaskami do kolumny w bezpieczny sposób żeby w czymś nie przeszkadzała.Zrób próbę działania.(uruchomienie silnika)

Lub zdemontuj pokrywę od strony napisu Valeo (nie od strony wtyczki) i ręcznie przekręć zębatkę w stronę wysunięcia a później wsunięcia czy wszystko działa bez zacięć.Jeżeli bedzie dobrze podłącz do samochodu (bez przykręcania do kolumny)i sprawdź czy działa prawidłowo.

post-3001-0-14243900-1327858418_thumb.jpg

post-3001-0-76751800-1327858431_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrube zostawiam na pamiątke, ponieważ już potrzebna nie będzie...

Czarną puszke podłączoną pod kable położyłem obok i poskręcałem plastikowe obudowy.

Przejechałem się kilka km i wszystko ok.

Teraz już nie będę się bał że może się zablokować jak będę daleko od domu np. na wczasach.

Pozdrawiam Wszystkich którzy podpowiadali i pomogli w szczególności podziękowania kieruje

do użytkowników: Nel oraz pikpik :) :) :) :)

Pozdrawiam... ;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś sposób jak pozbyć się tej blokady na stałe?

Może idzie ją zastąpić jakimś rezystorem?

Pytam, bo mam to dziadostwo luzem podwieszone na kablach, ale i tak się jakoś zablokowało.

Mniej więcej raz w miesiącu przerabiam ten temat, ostatnio się wkurzyłem i nie przykręciłem jej, ale to nic nie dało,

bo dziś znów się rozwaliła. Może jest jakiś update softu?

 

Najgorzej, że kupiłem żonie Megane III i ona się teraz boi, że będzie miała to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!