Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki silnik: SCE, TCe czy dCi


scaper

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

A bedzie jakaś różnica między TCE 130 a 140 ? Wedlug tabeli zamieszczonej pare postów wyżej różnica TCE 140 a 160 jest znikoma.
Ogólnie jakoś strasznie wolne na papierze te MIV , nie wiem czy to kwestia wagi czy czegoś jeszcze. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aerodynamika wpływa na wszystko. Przyśpieszenie, spalanie, prędkość maksymalną itd. ale jest tylko jednym z czynników. Waga, moc/moment/mapa silnika, opony, amortyzatory, paliwo i wiele... wiele więcej czynników również ma niebagatelne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem megane IV ma dosyc dobra aerodynamike gdyż jest malo szumow oplywowych.Ale dziwne że 1,2 tce 130M  jedzie max tyle co clio IV 1,2 tce o mocy 118KM mimo że clio ma moim zdaniem gorszą aeorydynamike bo w clio są wieksze szumy oplywowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wykres z książki "Podstawy aerodynamiki pojazdów", autorstwa Janusza Piechny, obrazujący zależność oporów aerodynamicznych oraz oporów ruchu przykładowego samochodu w funkcji jego prędkości. Przy prędkości 40 km/h, opór aerodynamiczny wynosi około 75N, czyli siła ciągnąca auto do tyłu równoważna 7,5 kg. Jest to tyle co nic. Aerodynamika przy przyspieszaniu do 40km/h ma marginalne znaczenie.

 

5ad88872a807f_opraerodynamiczny.thumb.jpg.bc4244d562cec0cd2cc901ce4ae74903.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tomqu86 napisał:

A bedzie jakaś różnica między TCE 130 a 140 ? Wedlug tabeli zamieszczonej pare postów wyżej różnica TCE 140 a 160 jest znikoma.

Scenic IV 1.3 TCe 140 zyskał aż 1,3 sekundy szybciej do setki w porównaniu do 1.2 TCe 130. Na elastyczność jeszcze lepiej będzie wyglądać przyspieszenie. TCe 140 nie posiada turbo dziury, ma max Nm od 1600 obr (240 Nm), natomiast TCe 130 ma turbo dziurę bo max Nm jest dostępny od 2000 obrotów (205 Nm), co w dzisiejszych czasach jest zbyt za wysoko. Megane IV TCe 140 powinno bez problemu zyskać przyspieszenie 0-100 w okolicy 9 s, zamiast obecnego 10,6 s z TCe 130. Wygląda na to że koncerny zrozumiały że downsizing nie owocuje zmniejszonym zużyciem paliwa, jak i nie zachwyca osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, airbites napisał:

Ogólnie wszystkie meganki IV są mulowate. Od 0-40 km/h potrzebują min. 4 sekundy gdy inne marki w 2 sekundy potrzebują. Nie ejst kwestia wagi tylko ekologii i kiepskiej aerodynamiki meganki IV.

Co Ty bredzisz ? 4 sekundy 0 -40 ???  Człowieku, gdy osobiście czasem potrzebuję szybciej ruszyć to nawet nie wiem kiedy mam 60 na blacie a Ty wmawiasz ludziom takie brednie... 

To samo użytkownik Mayn, że wszystkie silniki ma za słabe. Wpierw napisz, że akceptujesz tylko 150km + albo najlepiej poleć kupować tylko wersje GT 205km albo RSa bo reszta nie jeździ. 

Sorki chłopaki, ale nie wytrzymałem tych bzdur...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy miałem naście lat też porównywałem dane katalogowe i licytowałem się na sekundy do setki. A później dorosłem. Niektórzy nie dorastają ;) Facet Rollsa by pewnie nie kupił, bo oni w danych katalogowych piszą jedynie, że wystarczające :-) Nie byłoby się czym chwalić przy piwie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!