Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Zaloguj się, aby obserwować  
scaper

Megane IV phI Jaki silnik: SCE, TCe czy dCi

Recommended Posts

Cześć!

xxx

Zastanawiam się nad wyborem meganki, tylko nie wiem który silnik wybrać, a nie znam się kompletnie i nie chciałbym wybrać czegoś z czego późnie będę niezawodolony. A więc SCE 115, TCe 130 czy może dCi 90 / 110/

xxx
Do czego potrzebuje - głównie miasto ale też i wypad za, nie chciałbym żeby przy 140km/h wciągał paliwo jak szalony albo żeby wył - no fajnie by było jednak żeby można normalnie jechać na ekspresówce czy autostradzie i czasem żeby móc wyprzedzać ;-)

xxx

Mam złe doświadczenie z jazdy Clio z 2008 który miał silnik 1.2 i 140km/h to on jechał ale z górki,  a przy tym nie zapewnia frajdy z jazdy ;-)

xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brakuje jeszcze informacji ile km robisz rocznie. Od tego zależy czy lepiej benzyna czy diesel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@mireczek01 jasne, do 20 tysięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś że nie chcesz wyjącego samochodu, więc trzymaj się jak najdalej od SCe. Zrób jazdę próbną TCe 130, oceń osobiście... Napisz jeszcze jak wyglądają Twoje trasy większości przypadków. Na 20 tyś km rocznie można rozważyć diesla jeśli większość odcinków jest w miarę dłuższych.... Mam informację z salonu Renault że niedługo pojawi się silnik 1.3 TCe w Capturze i Kadjarze....więc można podejrzewać że trafi też pod maskę Megane IV... Zdecydowanie lepszą charakterystykę ma na wykresie od 1.2 TCe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sam sobie odpowiedziałeś że nie chcesz wyjącego samochodu, więc trzymaj się jak najdalej od SCe

Napisałem też że się nie znam, więc dzięki za informacje, że ten SCe jest nie najlepszy ;-)

 

Cytat

Napisz jeszcze jak wyglądają Twoje trasy większości przypadków, [...] niedługo pojawi się silnik 1.3 TCe [...]

Większość przypadków to trasy po mieście, jednak co do dłuższych to do 500km. Co do 1.3 dobrze wiedzieć, jeśli rzeczywiście będzie to może warto poczekać. Dzięki!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A koledzy dalej z tym wyciem SCe :-), nie ma co porównywać 1.2 75KM z Clio do 1.6 SCe z Meganki. Ja przy przebiegach 20tyś. to bym się już nad dieslem zastanowił. Różnica w zakupie pomiędzy TCe 130, a dCi 110 to 6000zł, ale za to spalanie minimum 2l na 100km mniejsze. Czyli zwrot po około 3 latach przy Twoich przebiegach. Oczywiście jak zwykle najlepiej wybór rozpocząć od:

 

- jazdy testowej

- określenia budżetu

- przebieg też jest ważny - jeżeli robimy 10-15 tyś. km głównie po mieście to sensownie jest wybrać pomiędzy TCe lub SCe, jeżeli jednak jest to 20-25tyś. km to wg mnie tylko diesel. W twoim przypadku jeżeli jeździsz po mieście, a od czasu do czasu przepalisz tak jak napisałeś na trasie 500km to nie będzie z nim problemów.

 

Co do legendy o hałasie to polecam poniższy film od 1:18 (prędkość prawie 190km/h z silnikiem 1.6SCe - nie jest to moje nagranie :-) ), oraz drugi film wrzucony przez innego użytkownika z prędkością około 200km/h też z silnikiem 1.6SCe - predkości nie osiągalne w Clio 1.2 75KM. Trzeci film obrazuje hałas przy przyspieszaniu.

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum jest wątek w tym temacie, który poruszasz. Proponuje pojeździj samochodami z silnikami TCE i SCE dla porównania. Wycie silnika SCE jest demonizowane;) Córka śpi w samochodzie na długich trasach bez problemu przy sławetnym wyciu silnika SCE;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Problemem silnika SCe jest 5 biegowa skrzynia (jest o tym trochę na forum) co powoduje, że przy prędkościach od 120 do 150 jest trochę głośniej niż w 1.2 TCe. Powyżej 150km/h nie ma różnicy bo szum (powietrza/opon) jest bardziej słyszalny i skutecznie zagłusza silnik, wiec jest podobnie. Poniżej film z testu auta z silnikiem 1.2 TCe 130KM - jest tam jazda ze stałą prędkością oraz od 12:55 przyspieszanie i towarzyszące temu dźwięki (oraz od 6:55 - dźwięki przy typowych sytuacjach na drodze). Na koniec rzecz oczywista dla wszystkich, wszystkie silniki (czy to TCe, SCe czy dCi) są dużo głośniejsze przy przyśpieszaniu w porównaniu do jazdy ze stałą prędkością (zwłaszcza na tempomacie).  

 

 

 

 

Edytowano przez gwro
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda to źle, obawiałem się że będzie dużo gorzej.

Zastanawiam się czy brzmienie nie jest lekko podkręcone przez multisense.

 

No to teraz pozostaje kontakt z salonem i testy! A może i ten silnik TCe 1.3 się pojawi niedługo. Dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik TCe 1.3 ma się w Megane IV pojawić od września, jest już dostępny w Scenicu w wariantach 115, 140 i 160KM (różnica 3000zł pomiędzy kolejnymi wersjami) 

 

scenic.thumb.jpg.ba693ccc66df70b5ae092c277c9efdee.jpg

 

Brzmienie nie jest podkręcone, bo to daje funkcja RSound - sportowy dźwiek z głośników :-), która w M4 nie jest domyślnie dostępna chociaż da się ją właczyć (np. przez Clip).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wycie w 1.6 SCe to proponuje się przejechać przereklamowanym C-HR lub Aurisem w hybrydzie...;-). Hałas w Megane IV 1.6 SCe przy większych prędkościach do zniesienia (to moje subiektywne odczucie) jak na klasę kompakt. Przykładowo silnik 1.0 tsi (3 cyl.) w Octavii III przy większej prędkości też hałasuje to samo w Golfie VII 1.2 tsi sprzed liftu. Mam auto z 1.6 SCe i nie ma bólu przy sprawnej jeździe w mieście oraz na obwodnicy miasta. Demonem prędkości i elastyczności to on nie jest. W trasę też można się wybrać, oczywiście nie jest elastyczny tak jak duża wolnossąca benzyna czy turbo diesel czy turbo benzyna. Na ruchliwej krajowej 19-stce z 4 osobami na pokładzie dam radę całkiem sprawnie wyprzedzać inne auta. Skrzynia jest taka sobie, to fakt. Wybierając 1.2 TCe to już lepiej  kupić 1.6 TCe, tylko fruniemy z ceną albo poczekać na 1.3 Tce. Jeśli większe przebiegi i dużo tras to może diesel? Polecam dłuższe (2-3 dniowe) jazdy testowe (np. wypożyczalnia). Uważam, że Meganką IV 1.6 Sce będziesz zdecydowanie sprawniej się poruszać w porównaniu z Clio III 1.2 75KM :-).

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dCI bym odpuścił. do 20 tys rocznie to niewiele, i przy tym sporo w mieście. na dodatek osiągi tych wersji o mocy 90/110 są raczej mizerne.

Porównaj SCe i TCe na jazdach próbnych ...

TCe w porównaniu z SCe na pewno jest bardziej zrywny i przyjemniej wykonuje się nim manewry typu włączenie się do ruchu czy zmiana pasa.

Przy wyższych prędkościach różnica się zaciera, a nawet zaryzykuję stwierdzenie, że tam gdzie 1.2 dostanie już lekkiej zadyszki, 1.6 SCe nadrobi pojemnością.

Na plus TCe na pewno jedno przełożenie więcej w skrzyni.

Dźwięk SCe zweryfikuj sam - wg mnie nie jest źle. Nie ma co porównywać z Clio - tam nie tylko silnik inny ale też brak wyciszenia robi swoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Arni jakim dci 110 jeździłeś ,ale ja użytkowałem m3ph2 i porównując do 1.6 sce też w m3 ,to właśnie on wypadał mizernie biąrąc pod uwagę przyśpieszanie, łatwość wyprzedzania czy głośność przy prędkości autostradowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybierałem pomiędzy 1.2 tce a sce oczywiscie wybrałem tce- lepsza dynamika, mniej hałasuje, skrzynia 6 biegowa i chyba mniej pali :-) polecam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przesiadce z dwulitrowego diesla HDI 163km (Pug 508) to Tce 1,2 jedzie jak muł i pali jak smok :-)

Ale zmieniły mi się warunki użytkowania ( obecnie "dookoła komina" ) i diesel stracił swoje zalety.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po jazdach próbnych, stwierdzam że TCe 130 jest dla mnie lepszy od tego SCe ;-) Dzięki za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko TCe, zrobiona jazda próbna 1.6 SCe - auto nie jedzie. TCe130 to minimum, choć ja zaciskam zęby i czekam na 1.3 TCe 140.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A bedzie jakaś różnica między TCE 130 a 140 ? Wedlug tabeli zamieszczonej pare postów wyżej różnica TCE 140 a 160 jest znikoma.
Ogólnie jakoś strasznie wolne na papierze te MIV , nie wiem czy to kwestia wagi czy czegoś jeszcze. 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wszystkie meganki IV są mulowate. Od 0-40 km/h potrzebują min. 4 sekundy gdy inne marki w 2 sekundy potrzebują. Nie ejst kwestia wagi tylko ekologii i kiepskiej aerodynamiki meganki IV.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć, że aerodynamika ma wpływ na przyspieszenie 0-40km/h???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aerodynamika wpływa na wszystko. Przyśpieszenie, spalanie, prędkość maksymalną itd. ale jest tylko jednym z czynników. Waga, moc/moment/mapa silnika, opony, amortyzatory, paliwo i wiele... wiele więcej czynników również ma niebagatelne znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem megane IV ma dosyc dobra aerodynamike gdyż jest malo szumow oplywowych.Ale dziwne że 1,2 tce 130M  jedzie max tyle co clio IV 1,2 tce o mocy 118KM mimo że clio ma moim zdaniem gorszą aeorydynamike bo w clio są wieksze szumy oplywowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@KolaLBN ale jaka różnica w wadze obu samochodów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Waga to pierwsza sprawa, takie różnice da się też zniwelować poprzez odpowiednie przełożenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wykres z książki "Podstawy aerodynamiki pojazdów", autorstwa Janusza Piechny, obrazujący zależność oporów aerodynamicznych oraz oporów ruchu przykładowego samochodu w funkcji jego prędkości. Przy prędkości 40 km/h, opór aerodynamiczny wynosi około 75N, czyli siła ciągnąca auto do tyłu równoważna 7,5 kg. Jest to tyle co nic. Aerodynamika przy przyspieszaniu do 40km/h ma marginalne znaczenie.

 

5ad88872a807f_opraerodynamiczny.thumb.jpg.bc4244d562cec0cd2cc901ce4ae74903.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×