Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

Świece wymienione już 2 raz w ciągu 1.5 roku problem pojawił się właśnie 1.5 roku temu gdy się okazało że 2 świece były walniete! I od tego czasu jak jest zimno i tylko wtedy ciężej odpala i puszcza dyma! Ale zawsze odpali i każde kolejne odpalenie jest już normalne. Np dzisiaj choć nie było super zimno to po nocy był problem a po kolejnych 9 godzinach juz nie !? Gdyby to było powietrze lub świece to chyba problem by nie ustępowal po pierwszym odpaleniu ?! Rozrząd wymieniony ok 20000 km temu . Myślę że podłączenie Clipa na początek to podstawa może to coś wykaże. Ale i tak dzięki za wszelkie info !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki macie do remontu zapewne. Poświęć jeszcze 100,- i podjedz do ASO na sprawdzenie kompresji. Oleju nie bierze? 

 

Miałem podobne objawy. Nowy silnik na allegro z rozbitka i już rok jeździ bez problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-  Należy wymontować świece i sprawdzić ich skuteczność grzania na zewnątrz silnika ( okazało się, że 2 świece były

    walnięte! I od tego czasu jak jest zimno i tylko wtedy ciężej odpala i  puszcza dyma! ).

-  Po 9 h silnik zapalił łatwiej, ponieważ temperatura na zewnątrz była dużo wyższa i tym samym były korzystniejsze   

   warunki.

- Jeżeli nie chcesz aby pompa wtryskowa uległa przyspieszonemu zużyciu, pęcherzy powietrznych nie może być

    przed pompą.

- Sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, gdyż on jest odpowiedzialny za rozruch. Czujnik ten decyduje o ;

   a/ czasie podgrzewania świecami żarowymi,

   b/ dawce paliwa przy rozruchu,

- Wykonać próbę przelewową wtryskiwaczy.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynowym miałem tak źe uszczelka pod głowicą sączyla wodę na tłok. Po nocy trudny rozruch, sporo dymu, nierówna praca. Po przetrawieniu płynu praca poprawna.  Zrób test wtryskiwaczy może leje. Te pęcherzyki powietrza też mam i odpala. Ważniejszy jest sprawny zawór na pompie. Ale jak dymi to raczej nie z braku paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów białego dymu może być kilka ;

- turbina puszcza delikatnie olej, ( zawór odmy olejowej do sprawdzenia ),

- zawór EGR niesprawny/zanieczyszczony,

- pierścienie olejowe zaczynają przepuszczać, 

- uszkodzone świece żarowe lub ich sterowanie,

- przycinają się wtryski, (warto stosować olej 2T )

- mikrouszkodzenia uszczelki pod głowicą, (warto pomierzyć kompresję, czy dobrze pali? ),

- przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku, (kiedy był zmieniany rozrząd ? czy nie przestawiono pompy wtryskowej),

- uszkodzony/zanieczyszczony katalizator,

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.03.2018 o 20:29, krzychu73 napisał:

Że oleju nie ubywa nie znaczy że nie spala, lejące wtryski doleją ,sprawne też jeśli często będzie się załączało wypalanie dpf.

na szczęście brak dpf !

 

Dnia 30.03.2018 o 23:30, lufa napisał:

 Ważniejszy jest sprawny zawór na pompie. Ale jak dymi to raczej nie z braku paliwa.

OK ale to nie jest w moim przypadku jakieś duże dymienie tylko po odpaleniu jednorazowo taka ilość jaką wypuszcza osoba paląca papierosa !

 

Dnia 1.04.2018 o 13:17, Andrzej-2010 napisał:

Powodów białego dymu może być kilka ;

- turbina puszcza delikatnie olej,

- zawór EGR niesprawny/zanieczyszczony,

- pierścienie olejowe zaczynają przepuszczać, 

- uszkodzone świece żarowe lub ich sterowanie,

- przycinają się wtryski, (warto stosować olej 2T )

- mikrouszkodzenia uszczelki pod głowicą, (warto pomierzyć kompresję, czy dobrze pali? ),

- przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku, (kiedy był zmieniany rozrząd ? czy nie przestawiono pompy wtryskowej),

- uszkodzony/zanieczyszczony katalizator,

 

 

muszę spr EGR bo faktycznie go jeszcze nie ruszałem, świece po wymianie i kolejnym sprawdzeniu-OK, rozrząd wymieniony ze 20000 km temu ale co do pompy wtryskowej brak pewności muszę podpowiedzieć mechanikowi aby to spr. choć uważam że gdyby była przestawiona to problem by nie ustępował, całą resztę podpowiedzi zostawię na później! zacznę od prostych rzeczy i clipa! 

Dzięki za wszelkie sugestie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mam dokładnie ten sam problem w 1.5 dci - ręce mi opadają, mam dość tego samochodu.

Ostatnio się przeprowadziłem i nie mam garażu. Teraz na mrozie odpala za trzecim wciśnięciem przycisku. OD kiedy mam ten samochód miałem błąd świec żarowych, ale nie przeszkadzało mi to, bo miałem garażowane auto. Od kiedy stoi na mrozie cały czas są problemy...

Przebieg niecałe 100 tys. Przy 90 tys. zmieniałem rozrząd w ASO. Teraz wymieniłem filtr paliwa w niezależnym warsztacie, a potem komplet świec żarowych w ASO.

Akumulator tez kupiłem nowy. W ASO wykonano pełne badanie CLIP'em, zero błędów. Po wymianie kompletu świec żarowych w ASO, dostałem od nich diagnozę, że mam słaby akumulator. Tyle, że ja kupiłem nowy 2 tygodnie przed wizytą w ASO. Moim zdaniem to nie aku, bo rozrusznik kręci...

Przy odpalaniu kopci na biało i przez sekundy chodzi nie równo, jakby nie na wszystkich cylindrach.

Pomóżcie proszę....

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, decadent napisał:

Po wymianie kompletu świec żarowych w ASO, dostałem od nich diagnozę, że mam słaby akumulator.

Tyle, że ja kupiłem nowy 2 tygodnie przed wizytą w ASO.

- Warto akumulator, mimo że jest nowy doładować małym prądem przez dłuższy czas.

- Jeżeli przeważa jazda po mieście i na krótkich dystansach, warto dać po garach i przeganiać auto na trasie na wysokich obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dymienie to mnie nie martwi, tylko że odpala jak traktor, za trzecim razem, przy temp -5 już jest słabo. Ostatnio słabo palił rano, mimo iz poprzedniego dnia przejechało auto 300 km po drogach ekspresowych ! Czy aku naładowany, czy nie naładowany zawsze poniżej 0 stopni odpala dziadowsko, ja pier.... nie wiem już co mam badać, jakieś czujniki czy co... może świece za krótko grzeją, bo zauważyłem, że prawie tak samo krótko przy -9 jak przy 0.

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Świece żarowe grzeją przed zapłonem, w trakcie i po zapłonie.

    Kontrolka świeć informuje o czasie grzania przed zapłonem.

    O czasie grzania świec decyduje czujnik temperatury płynu chłodzącego.

- Sprawdź stan klem i biegunów akumulatora, powinny być czyste i mocno dokręcone.

  Sprawdzić woltomierzem jak nisko schodzi napięcie na akumulatorze przy włączonym rozruszniku.

  Jeżeli spadnie poniżej 10 V, to zwykle znaczy, że bateria jest już zużyta .

  Profesjonalnie -  to pomiar testerem w serwisie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator po wymianie sam od nowa przykręciłem od nowa... Tutaj przyczyny nie ma co szukać.

Facet sprawdzał mi stan akumulatora po zamontowaniu nowego w sklepie, przy zakupie - co prawda stwierdził, że ładowanie ciut za niskie, tyle że megane iii ma tzw inteligentne ładowanie - przeczytałem na tym forum, że w tych warunkach co badał tak ma być... gość po prostu nie miał pojęcia...

Komplet świec żarowych wymieniłem w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić;

 - Czy nie masz pęcherzy powietrza w instalacji przed pompą wtryskową?

-  Kiedy był czyszczony egr?

     - Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie,

 Czy turbina nie puszcza delikatnie oleju?

-  Sprawdzić stan czujnika temperatury płynu i stan jego łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!