Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

Moja M3 v1 , jak jest -10C to grzeje świecami jakieś 5-6 sekund zanim zakręci silnikiem.

Jak świece grzeją tylko 2 sekundy, to może trzeba by soft w aucie przeprogramować, lub coś poprawić w konfiguracji.

No chyba , że jest uszkodzony jakiś czujnik temperatury i komp "myśli" że jest ciepły silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiałbym ten czujnik temperatury, bo właśnie ten czas grzania przed startem jest jak dla mnie podejrzanie krótki. 

Filtr paliwa filtron jest dziadowski ? Miałem poprzednio bardzo drogi bosch i samochód odpalał równie słabo, tyle że miałem błąd świec, więc w nich upatrywałem oczywiście przyczynę. Stwierdziłem, że nie ma co przepłacać za filtr paliwa, lepiej po prostu częściej go wymieniać... Niemożliwe, żeby się zatkał po 3 tys. km.

Elm posiadam, a nawet lepsze oprogramowanie niż torque  (EOB Facile|) i nie wykazuje teraz po wymianie świec żadnych błędów, podaje mi jakieś temperatury, ale nie bawiłem się w analizy, bo przecież samochód był w aso badany clip'em....

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby świece grzały chociaż 5 sekund przy starcie, to zaraz wymieniłbym ten filtr, ale moim zdaniem to bez sensu...W pierwszej kolejności trzeba moim zdaniem zbadać sterowanie  świecami (czujnik temp. i przekaźnik), potem ewentualnie wymienić  filtr paliwa, a na końcu sprawdzić kompresję i wtryski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo słusznie. 

1 godzinę temu, Fantasta napisał:

Na zwykłym ELM tego nie odczytasz.

Dlatego napisałem, że musi być elm na chipie  PIC18F25K80, poniżej scren z programu po niecałych trzech minutach po uruchomieniu silnika w temp ok -4 stopni. Opisałem niektóre z wielu możliwości.

11.thumb.JPG.a807898a9664fc0cb3fef1d173686c85.JPG

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno mnie zastanawia - dlaczego tak źle startuje tylko rano, albo po bardzo długim przestoju, oczywiście zawsze pod warunkiem ujemnych temperatur ? Jak żona kończy pracę tak wczesnym popołudniem, to zawsze na parkingu odpala jej za pierwszym wciśnięciem przycisku start...

Jeżeli auto stoi powiedzmy 2 godziny na mrozie po zakończonej jeździe, to bez problemu odpala po tym czasie, mimo iż temperatura cieczy chłodzącej jest zapewne równa temperaturze otoczenia ?

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Pitrek napisał:

A jakieś argumenty techniczne przeciwko Filtron?

Jak wymienisz na markowy to się przekonasz po efektach pracy silnika i po jego rozruchu.

Dotyczy to również filtra oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Pitrek napisał:

No to nader techniczne argumenty

Jeżeli te filtry się sprawdzają i nie ma na nie reklamacji a na filtrona są, to jakich chcesz  więcej argumentów!!!

Wynajmując np; fliziarza do płytek w domu, też zaproponuje Tobie sprawdzony kleje i płytki a nie będzie

eksperymentował na niesprawdzonych.

Podpowiedzi moje są grzecznościowe a nie obligatoryjne.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, decadent napisał:

Słyszałem, że zdarzały się problemy z wpuszczaniem powietrza przez filtr, ale nie sądzę, żeby objawy tego były zależne od temperatury....

Miałem problem z "wpuszczaniem" powietrza zarówno przez filtr powietrza jak i kabinowy (kabinówka w ogóle praktycznie nie puszczała powietrza), z=firmy KAMOKA w sumie b. dobrze filtrowały ale aż za dobrze, bo po 6 miesiącach musiałem wymienić oba filtry bo raz że nie miałem wentylacji w środku a 2 auto strasznie muliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zejdźmy z tych filtrów, bo myślę, że nie tu przyczyna, chociaż na pewno wymienię na lepszy. Dziś rano temp. -4 C i odpalił dopiero za drugim wciśnięciem. Potem stał na parkingu od 9:00 do 13:00, temp. bez zmian -4 C i odpalił już bez problemu za pierwszym wciśnięciem. Myślę, że przez cztery godziny zdążył się silnik wychłodzić do temperatury otoczenia - może się mylę ? Mimo to odpalił bez problemu....

Jutro rano kolejny test - wcisnę kilka razy start, żeby przedłużyć grzanie świec zanim ruszy rozrusznik...chociaz teraz myślę, że to się nie uda...

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!