Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

Jak będziesz miał ochotę odpalić 1.5 dci na mrozie, to wciśnij klawisz staru, po 2-3 sekundach wciśnij go ponownie, lub puść sprzęgło - to szybsze i pewniejsze.

Powtórz to jeszcze 2 razy .

Za 3 razem silnik  odpali .

A jak nierówno chodzi to wymień świece.

Ja mam megi 1.5 dci, co ma przebieg 300 tys km.

Była wymieniana tylko jedna świeca żarowa, ale za to 2 razy .

Na cylindrze nr 1.

Ciekawe czemu pali się tylko ta na cylindrze nr 1?

Orientowałem się ,że coś jest nie tak, właśnie jak na mrozie silnik startował troszkę nierówno.

A wszystkie inne świece od nowości są sprawne.

W temperaturze "0" C to w w tym aucie silnik startuje bez problemu z odłączonymi wszystkimi świecami żarowymi. Testowałem.

Może tajemnica sukcesu to paliwo z BP?

 

 

EGR sobie odpuść.

Nie ma on wpływu na rozruch silnika.

Nie ważne, czy jest zamknięty , czy otwarty to silnik powinien ruszyć.

Testowałem to.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie kompletu świec w grudniu 2018 ASO orzekło, że dalej niezbyt dobrze odpala, więc napisali mi na piśmie, że aku słabe. Facet był zaskoczony, jak przy odbiorze auta powiedziałem, że aku kupione tydzień wcześniej. Oczywiście usłyszałem, że jakiś szmelc kupiłem, nie aku, a ja wybrałem jeden z droższych modeli. Ale o czym tu mowa - przecież rozrusznik kręci ochoczo. Takie fachowce w tym ASO. Już kiedyś przy innej naprawie przyłapałem ich, jak wciskali mi kit.

Nie ma mowy o spaleniu się nowych świec, bo od razu po ich wymianie samochód słabo odpalał. Nie stwierdzili żadnych błędów.

Dziś jak zwykle megane odpalił dopiero za trzecim naciśnięciem startu  (-8 C). Do baku nalałem już wcześniej depresator.     WTF ???

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantujesz przebieg, który masz w opisie ? Nie doczytałem się, aby ktoś zasugerował sprawdzenie zaworków wtryskiwaczy przez próbę przelewową. Z opisu wszystko na to wskazuje. Jednak nie jest to usterka przy takim przebiegu, dlatego zapytałem na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję przebieg, obecnie ponad 90 tys. Samochód mam piąty rok.

A mnie się zdaje, że może to czujnik temperatury silnika (chłodziwa), bo nigdy mi świece nie grzały dłużej niż 2 s. Przy dużym mrozie też grzeją 2 s.

 

Generalnie to start mojego silnika na mrozie wygląda tak: samochód szybko odpala, ale jakby na jednym cylindrze i od razu gaśnie. Druga próba rzęzi i szarpie dłużej, ale w końcu znów gaśnie. Wyskakuje wtedy komunikat "skontroluj pojazd". Trzecie naciśnięcie i już odpala prawidłowo, nie gaśnie od razu. Pompowanie gruchą nie pomaga.

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem nadzieję i gwarantowany przebieg. Jak się okazało ten silnik potrafi się zużyć przy takim przebiegu. Jak już tyle wladowales w tą diagnostykę to wydaj jeszcze 70zl i zrób sprawdzian kompresji i będzie wszystko jasne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie najbardziej się boję....umówiłem wizytę w ASO, ale wolałbym ich naprowadzić, bo popłynę. Ile może kosztować zbadanie kompresji w ASO...

 

Hmmm, ale właściwie to od kiedy mam ten samochód (od przebiegu ok. 70 tys.), to on nigdy nie palił na dotyk, jak benzyniak, nawet w garażu ogrzewanym. Nawet jak rozrusznik machnął, np. 2 razy i już start nastąpił, to i tak zawsze lekko szarpany. Nigdy mi to nie przeszkadzało, bo przecież był garażowany, teraz dopiero po latach pojawił się problem po nocach pod chmurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie właśnie skasował 70zl. Nie chcieli zrobić testu bo jak to taki świeży silnik itd. Lecz wyszło jak wyszło. Kompresja na poziomie 15bar na wszystkich cylindrach. Turbo tuszowalo utratę mocy a DPF zatrzymywał cały dym. 

Co ile ci się wypala filtr? Co ile km? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się dobrze składa, że nie mam DPF'a, rocznik 2009, bodajże maj, a trzy miechy później chyba już wszystkie opuszczały fabrykę z DPF'em.

A odnośnie tego dymka z wydechu, to ja go nigdy nie zaobserwowałem, serwisanci z ASO jakiś zanotowali przy rozruchu....

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2019 o 16:15, Andrzej-2010 napisał:

Warto sprawdzić;

 - Czy nie masz pęcherzy powietrza w instalacji przed pompą wtryskową?

-  Kiedy był czyszczony egr?

     - Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie,

 Czy turbina nie puszcza delikatnie oleju?

-  Sprawdzić stan czujnika temperatury płynu i stan jego łączy.

Kiedy wymieniony był filtr paliwa? ( mann. knecht, purflux ),

Kontrola czujnika położenia wału korbowego, jest to element chimeryczny. Tylko oryginał.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej to chyba wyjdzie kupno elm327 na PIC18F25K80, program torque za 25 zł ze sklepu play i będziesz miał podgląd na wszystkie parametry silnika. Sprawdzisz temperaturę jaką odczytuje czujnik cieczy silnika, będziesz miał podgląd na czas grzania świec przed i po rozruchu silnika a w Twoim przypadku to jeden z ważniejszych parametrów. W obecnych temperaturach świece powinny grzać jeszcze około 2,5 -3 minut. Sprawdzisz jaka jest odczytana temperatura paliwa, ciśnienie wtrysku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!