Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

AndrewGolyk

Megane III phI hamowanie silnikiem, skrzynia EDC

Recommended Posts

Cześć,

Chciałem się spytać czy skrzynia EDC powinna hamować silnikiem szybciej niż ja hamuję hamulcem?

Jest to bardzo denerwujące ponieważ praktycznie każde hamowanie staje się niekomfortowe, gdy samochód hamuje szarpnięciami przez tę skrzynie. 

Czy można jakoś hamowanie silnikiem w ogóle wyłączyć?

Z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2018 o 22:41, AndrewGolyk napisał:

Czy można jakoś hamowanie silnikiem w ogóle wyłączyć?

Mam właśnie zamiar dopiero kupić 1.5 dCi z automatem EDC i dlatego odświerzam starsze wątki w tej sprawie. Czy ktoś może wypowiedzieć się co do kwestii hamowania, którą zauważył kolega?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam w rodzinie Meggi 1.5 DCI ze skrzynią EDC i powiem krótko.... 

Mam ten sam silnik z manualem 6cio biegowym i to jest mój ostatni manual. Skrzynia EDC bardzo ładnie zmienia biegi, przeogromna wygoda do jazdy po mieście. Jeździłem tym automatem jakieś dwa tygodnie i byłem pod wrażeniem jak ta skrzynia "kulturalnie" się zachowuje. 

Polecam w 100%, następne auto u mnie to już będzie automat. 

A Koledze z problemem nie pomogę, bo ja podczas jazdy nie zauważyłem czegoś takiego, może po prostu coś jest nie tak. 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Talismanem 1.6 dcI 160KM z EDC. Bajka. Żałuje że  tego nie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Megane11289 napisał:

Polecam w 100%, następne auto u mnie to już będzie automat. 

Też mam takie przemyślenia. Aktualnie używam auta z 8 biegowym DSG. Skrzynia inna ale komfort jazdy automatem... mega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie wiem jak u Was, ale u mnie jazda po mieście z manualem 6cio biegowym i silnikiem diesla to totalna porażka.. :/ wieczne wahlowanie lewarkiem a jeszcze jak wyjedzie jakaś pi**a i jedzie 40 na mieście to po prostu ch*j mnie strzela. Na dwójce denerwujące wycie, na trójce 1.5 tyś obrotów :/

Nie powiem, bo na autostradzie 160km/h i 2700 obrotów i cisza w aucie cieszy, ale na miasto tylko automat. 

 

Także jeśli ktoś ma dylemat z całego serca polecam automat, oczywiście po dokładnym sprawdzeniu auta przed zakupem jeśli mowa o aucie używanym, bo sprzęgło do skrzyni EDC do Meganki 1.5 DCI to koszt +/- 4.000 zł :)

Edytowano przez Megane11289

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Diesel i manual na mieście to nie taka tragedia. Duży moment obrotowy od dołu ratuje sytuację.  Z benzyną toim zdaniem tragedia. Ale faktem jest że automat tovmega wygoda. W Sc2 miałem. Minus za tylko 4 biegi. Słabo na trasie. Plus za komfort w mieście .  EDC to tak naprawdę 2 manualne skrzynie z automaycznym sterowaniem . Nie wiem czy nie mają  nawet dwumasy . W każdym razie nie jest to klasyczny automat na konwerterze , sterowany hydraulicznie. 

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje Kolego, ale może ja się źle wyraziłem. Chodzi mi tylko o to, że jeżdżąc moim zdaniem na trzecim biegu po mieście przy 1200-1500 obrotów to chyba długo by ten mój dwumas nie wytrzymał heh. 

A co do samej skrzyni to nie wypowiem się, bo nie wiem. Przeglądając tylko gdzieś części do Meganki przypadkowo trafiłem właśnie na koszt sprzęgła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój  1.5 dci ma skrzynie 6ke . Na mieście daje radę choć faktycznie nie jeżdzę oszczędnie i eco wiec trzymam go na min 1600-1800obr . I wtedy bez mocnego gazu. Teraz po chipie turbina wstaje szybciej wiec jest bardzo dobrze. 

Co do EDC - skrzynie 2 sprzęgłowe są super..Niestety nie lubią  korków i powolnych podjazdów. Nie mają naturalnego pełzania jak hydrauliki. Cena napraw też jest znacznie wyższa.  Dlatego trzeba mega uważać przy zakupie używki. Chciałem kupić 1.2 Tcebz EDC. Pytałem fachowców i użytkoników . Wszyscy kochają skrzynie 2sprzęgłowe za działanie . Nienawidzą za koszty napraw. Ale wg fachowców EDC jeślibdobrze użytkowana i serwisowana jest warta zakupu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

polecam serwis o skrzyniach biegów. 

https://www.automatskrzynia.pl/porady.html

Ja już po Mokce obiecałem sobie, że następnym razem będzie automat, najlepiej dwusprzęgłowy. I mam. Komfort jest mega. 

Jeśli od nowości dobrze traktuje się automat to spokojnie pojezdzi 300 000 km, przy moim założeniu zakupu auta na 5-6 lat i przebiegu w tym czasie 120 000 km to mnie ten problem nie dotyczy, nie dotyczy go też następnego użytkownika, który zrobi nim kolejne 120 000 może w 5-6 lat. Więc auto będzie miało 12 lat i 240 000 km przebiegu a teoretycznie nie powinno mieć jeszcze problemu ze skrzynią biegów. 

Nie będę myślał kupując auto o 3 czy 4 użytkowniku pojazdu bo nic bym nie kupił. Myślę o sobie i problem mnie nie dotyczy, tym bardziej, że mam gwarancję na 5 lat.

  • Like 1
  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...