Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Drgania silnika  a   Zjawisko  LSPI

A/ Duża ilość spalań stukowych na poszczególnych cylindrach oraz wypadania zapłonów to;

           - tzw; niekontrolowane samozapłony LSPI w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowanych,

           - szczególnie - dotyczą silników mało litrażowych,

B/ Jeżeli silnik wykazuje tendencje do niestabilnej pracy, zaczyna szarpać, występują wibracje nadwozie ;

           1/ w I-wszej fazie  -  na biegu jałowym,

           2/ w II-giej fazie  - także w czasie jazdy,

           3/ generowane są wypadania zapłonu,

           4/ oraz duże ilości spalań stukowych na poszczególnych cylindrach;

           5/ to konieczność czyszczenia silnika z nagaru;

                   -  gniazd, zaworów, tłoków i pierścieni, wtrysków,

                 Wibracje po uderzeniu w krawężnik - strona 3 - Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence                        

                Radek001 / 1,3TCe/2019 / 46 kkm .  Samochód  mam 3 lat / od nowości.  

                                         Serwis leje mi Castrol 5W30 RN17,  olej zmieniam co rok lub co 15tkm,

                      Jeszcze przed czterema miesiącami nie występowały żadne wibracje wyczuwalne wewnątrz auta.

                       Silnik prawie że - nie był słyszalny wewnątrz. Nie miał żadnej słabszej kultury pracy.

                            -  Drgania są - jak jest zimny, nie występują - na  wysokich  obrotach .

                            -  Drgania czuć kiedy obroty staną w okolicy 750 obrotów. Średnio ma tak 750 - 758. Wtedy wszystko  czuć.

                            -  Dodam gazu wszystko się wycisza. A w czasie jazdy jak depnę w gaz -  to jakby nie czuć.

                            -  A jak mam stałą prędkość lub delikatnie przyspieszam to  już czuć. Na pedale gazu również.

                                    -  Wibracje na samochodzie w czasie postoju i jazdy. 

                                    -   PyClip w czasie jazdy wyłapuje wypadania zapłonów, zwłaszcza w momencie przyspieszania. Jest ich coraz więcej.

                                    -  Mimo to nie wywala checka.

                                     - Dla serwisu sprawa wygląda tak, że nie ma błędu -to wszystko gra                                                                                                                                 

     Kolega  Radek  -  nie  doprowadził  do  rozwiązania  problemu 

         - kupił  inne auto, zostawiając te w rozliczeniu,

        -  nie zastosował  moich  zaleceń  z  13.01.2023 r 

                         Wibracje po uderzeniu w krawężnik - strona 3 - Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence                                                                                   

C/ Niekontrolowane samozapłony LSPI ;

       1/  są słyszalne jako metaliczne dźwięki przy niskich obrotach, 

       2/  tak jakby ktoś stukał metalem w blok silnika, 

        3/  to znaczne obciążenie układu tłokowo-korbowego oraz  rozrządu ( napinacza ),

        4/  to tendencja do  drgań silnika na wolnych obrotach oraz  w  trakcie jazdy,

               Patrz  temat  poprzedni; 

              " Wtrysk bezpośredni benzyny a osadzanie  się  nagaru  w silnikach turbodoładowanych mało- litrażowych "

D/ Aby zapobiegać LSPI - przede wszystkim należy stosować ;

    1/ Markowy olej o parametrach zapobiegających/zmniejszający zjawisko LSPI ; 

         -  to olej  z API : SN+ ; SP - uwzględnia  test  na LSPI, 

        -  Reno zaleca m/innymi oleje;

                 a/ Ravenol RNV Sae 5W-30 CleanSynto RN17

                 b/ Neste PRO 5W30 RN-17

                 c/ Yacco Galaxie a 0W40 PAO RN17 RSA,

                 d/ Castrol Edge 0W40 RN17 RSA / API;SP

                         - z polecanych przez reno,

                         - tylko Castrol Edge 0W40  - ma wpisaną ochronę przed LSPI i ochronę łańcucha,

                  e/ po gwarancji zalecam oleje;

                    1/ Amsoil Signature 5W-30  ;  API; SN Plus; SP

                         ACEA ; A5/B5 ; A1/B1; ILSAC GF-5; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A ; Chrysler MS-6395N;

                                                                                                                                          GM dexos1™ ; GM dexos1 Gen 2

                          WL162 ;      HTHS 3,11 ;      Tw 244 C;         Tk- 50 C ;         Noack 6,7 ;           TBN 12,5

 

                   2/ Ravenol DXG 5W-30  ;      API SN Plus, SP ( RC ) - zawartość PAO 55 - 65 %

                         ILSAC GF- 6A ; GM dexos1™ Gen 3 ; Chrysler MS-6395, Honda/Acura HTO-06

                         WL163 ;       HTHS 3,25 ;    Tw 256 C ;        Tk - 57 C ;         Noack 6,0 ;          TBN 7,8

 

     2//Nie markowy olej ma dużo większe tendencje do osadzanie nagaru,  ;

              I/ to głównie skutek odparowywania i osadzania zwęglonych, gorących par oleju silnikowego ;

                  a/ na zaworach,

                  b/ gniazdach zaworowych,

                  c/ denku tłoka,

                  d/ pierścieniach tłokowych,

                  e/ końcówkach wtrysków,

                  f/ rozpylaczach oleju,             

 

            II/ dotyczy zarówno diesla jak i benzyny,               

            III/ ze względu na środowisko ;

                  -pary gorącego oleju wyprowadzane są nie do atmosfery, lecz kolektora ssącego, a następnie wraz z                       powietrzem - trafiają do komory spalania, osadzając się po drodze na w/ wym; częściach silnika,

 

           IV/ kiepski lub przepracowany olej - mocniej odparowuje, tworząc więcej nagaru, 

            V/ dlatego istotne jest stosowanie markowego oleju o wysokiej jakości ;
                 1/ współczynnikiem odparowania; 

                        - markowe oleje - Noack = 6,0,

                2/ niską temperaturą krzepliwości ; 

                       - markowe oleje - Tk = - 60 C

                3/ wysoką temperaturą zapłonu ; 

                       - markowe oleje - Tz=256 C,

                4/ wysoką zdolność do tworzenia filmu olejowego; 

                       - ochrona silnika zaczyna się kiedy HTHS wynosi min  = / > 2.9,

                       - markowe oleje - HTHS =/> 3,5,

                5/ wysokimi zdolnościami myjąco - dyspergujące;

                      - markowe oleje -  TBN = 12,5,

         VI/ olej zmieniać co ok;10.000 km przebiegu, 

 

   3/ Markowe paliwo PB95 i co jakiś czas Pb98 oktan, bo inaczej to ;

               a/ zaczynają lać wtryski,

               b/ zaczynają się problemy z gładziami cylindrów, pierścieniami,

               c/ w efekcie następuje duże zużycie oleju ,

                    1/ dobra jakość paliwa         -       to nie tylko wymóg diesla,

                    2/ duże zużycie oleju          -       to wzrost tendencji do zjawiska LSPI;

                       a/ nadmierne obciążenie układu tłokowo-korbowego, rozrządu/ napinacza, wtrysków, katalizatora,

                       b/ wzrost drgań na biegu jałowym i w trakcie jazdy,             

               d/ do każdego tankowania stosować  Archoil AR6900 - P MAX;
                       I/ oczyszcza;  

                             - zbiornik paliwa, przewody paliwowe, pompę paliwa, wtryskiwacze, końcówki wydechu,

                      II/ utrzymują; 

                            - katalizator w dobrej kondycji,

                       III/ gdy wtryskiwacze nie pracują w sposób symetryczny - w parach ( cylinder 1 z 4 i 2 z 3 ),

                              a/ moment obrotowy nie jest równomierny, co powoduje drżenie silnika,

                              b/ jeśli istnieją duże różnice w pracy wtryskiwaczy ;

                                    - silnik będzie drżał, wibracje zarówno na biegu jałowym, jak i podczas jazdy

 

        4/ Stosować płukankę co ok; 20.000 -30.000 km wraz  z  wymiana oleju;

               a/ np; Archoil AR2820 ;  Efektywnie opróżnia układ smarowania z przepracowanego oleju;

                       -  jest  bezpieczny dla uszczelnień silnika,         

                b/ dodatkowo  np ; TEC2000 Spray - do układu dolotowego  -  na pracującym silniku,

       5/ Nie uprawiać przesadnej eko- jazdy  i  zamulać silnika;

             Zjawisko LSPI nasila się przy; 

                    a/ niskich  obrotach ( 1500 ~ 2200 obr.),

                    b/ małym litrażu z turbodoładowaniem,

       6/ Wkręcać co jakiś czas pod żółte pole, wtedy nagar odrywa się od tłoków;

                 - nie kręcić wysoko zaraz po rozruchu oraz unikać krótkich dystansów,

       7/ Wgrać aktualny soft sterownika  - gdy silnik jest zdrowy/bez nagaru ;

              a/ skutkuje znaczną pozytywną korektą map wtrysku,

              b/ brakiem szarpania, falowania obrotów na wolnych obrotach oraz w czasie jazdy,

       8/ Dla uniknięcia/ograniczenia nagaru ;

               a/ to zainstalować LPG z dotryskiem Pb,

                        lub / oraz 

                b/ separatora par oleju  " Oil Catch Tank" ;

                        -zawartość separatora ; paliwo, woda, olej  ( patrz foto ) -  należy co  jakiś czas opróżniać,

                     Separatoroleju.thumb.jpg.5568b166ffa8c90d03a02e88ce233e75.jpg       OilCatchTank.thumb.png.903974089aea9906d598d2b7c51d697c.png

                c/ brak instalacji  lpg czy separatora ;

                  Prowadzi w krótkim czasie do ponownego, generalnego czyszczenia silnika z nagaru ;

                      1/ gniazd i zaworów dolotowych silnika  - np; ścierniwo z łupin orzecha włoskiego,

                                   https://megane.com.pl/topic/87639-czyszczenie-zaworów-asonagar-12-tce-130km/page/2/       -     nagar na gniazdach zaworowych                                          2/ tłoka, pierścieni tłokowych, wałki rozrządu, dźwigienki zaworowe;

                             -  stosowania  płukanki, np; "Tunap 133 profesjonał " 

                                                               Szarpie między 1500-2000 obr. (zimny czasami do 2500) - TCe 130 '18 [Rozwiązane] - 1.2 benz. - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence        

                               -  korzystnie  -  zrobić ją dwukrotnie;

                               -  płukanka do oleju   -  nie wyczyści gniazd zaworowych i zaworów z nagaru;

                                       - bo się z nimi nie styka,   

                      3/ częściowo pomaga/pudruje problem  z nagarem na zaworach i gniazdach zaworowych  np; 

                             -  TEC2000 Spray - do układu dolotowego  -  na pracującym silniku,          

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Aby zapobiegać LSPI - przede wszystkim należy stosować ;

   1/ markowy olej o paramerach zapobiegających zjawisku LSPI ;

       

Nie istnieje taki olej.

 

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ markowe paliwo PB95 i co jakiś czas Pb98 oktan, bo inaczej to ;

     

Nie ma to nic do rzeczy o ile rzeczywiście nie zatankuje się jakiegoś syfu.

 

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

   3/ płukankę co ok; 20.000 km wraz z wymiana oleju,

 

Tu akurat zgoda, to z pewnością nie zaszkodzi a olej wymieniać należy maksymalnie co 15kkm. Nikt kto ma pojęcie o silnikach spalinowych nie zaleci dłuższego użytkowania oleju.

 

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ nie uprawiać przesadnej eko- jazdy i zamulać silnika;

         - zjawisko LSPI nasila się przy niskich obrotach ( 1800 ~ 2200 obr.)

 

I to jest clou programu. Jeśli ktoś ma pojęcia o spalaniu stukowym to wciskanie pedału gazu w podłogę przy takich obrotach to jest morderstwo w silniku uturbionym. Przy stałej prędkości nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!