Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Drgania silnika  a   Zjawisko  LSPI

A/ Duża ilość spalań stukowych na poszczególnych cylindrach oraz wypadania zapłonów to;

           - tzw; niekontrolowane samozapłony LSPI w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowanych,

           - szczególnie - dotyczą silników mało litrażowych,

B/ Jeżeli silnik wykazuje tendencje do niestabilnej pracy, zaczyna szarpać, występują wibracje nadwozie ;

           1/ w I-wszej fazie  -  na biegu jałowym,

           2/ w II-giej fazie  - także w czasie jazdy,

           3/ generowane są wypadania zapłonu,

           4/ oraz duże ilości spalań stukowych na poszczególnych cylindrach;

           5/ to konieczność czyszczenia silnika z nagaru;

                   -  gniazd, zaworów, tłoków i pierścieni, wtrysków,

                 Wibracje po uderzeniu w krawężnik - strona 3 - Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence                        

                Radek001 / 1,3TCe/2019 / 46 kkm .  Samochód  mam 3 lat / od nowości.  

                                         Serwis leje mi Castrol 5W30 RN17,  olej zmieniam co rok lub co 15tkm,

                      Jeszcze przed czterema miesiącami nie występowały żadne wibracje wyczuwalne wewnątrz auta.

                       Silnik prawie że - nie był słyszalny wewnątrz. Nie miał żadnej słabszej kultury pracy.

                            -  Drgania są - jak jest zimny, nie występują - na  wysokich  obrotach .

                            -  Drgania czuć kiedy obroty staną w okolicy 750 obrotów. Średnio ma tak 750 - 758. Wtedy wszystko  czuć.

                            -  Dodam gazu wszystko się wycisza. A w czasie jazdy jak depnę w gaz -  to jakby nie czuć.

                            -  A jak mam stałą prędkość lub delikatnie przyspieszam to  już czuć. Na pedale gazu również.

                                    -  Wibracje na samochodzie w czasie postoju i jazdy. 

                                    -   PyClip w czasie jazdy wyłapuje wypadania zapłonów, zwłaszcza w momencie przyspieszania. Jest ich coraz więcej.

                                    -  Mimo to nie wywala checka.

                                     - Dla serwisu sprawa wygląda tak, że nie ma błędu -to wszystko gra                                                                                                                                 

     Kolega  Radek  -  nie  doprowadził  do  rozwiązania  problemu 

         - kupił  inne auto, zostawiając te w rozliczeniu,

        -  nie zastosował  moich  zaleceń  z  13.01.2023 r 

                         Wibracje po uderzeniu w krawężnik - strona 3 - Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence                                                                                   

C/ Niekontrolowane samozapłony LSPI ;

       1/  są słyszalne jako metaliczne dźwięki przy niskich obrotach, 

       2/  tak jakby ktoś stukał metalem w blok silnika, 

        3/  to znaczne obciążenie układu tłokowo-korbowego oraz  rozrządu ( napinacza ),

        4/  to tendencja do  drgań silnika na wolnych obrotach oraz  w  trakcie jazdy,

               Patrz  temat  poprzedni; 

              " Wtrysk bezpośredni benzyny a osadzanie  się  nagaru  w silnikach turbodoładowanych mało- litrażowych "

D/ Aby zapobiegać LSPI - przede wszystkim należy stosować ;

    1/ Markowy olej o parametrach zapobiegających/zmniejszający zjawisko LSPI ; 

         -  to olej  z API : SN+ ; SP - uwzględnia  test  na LSPI, 

        -  Reno zaleca m/innymi oleje;

                 a/ Ravenol RNV Sae 5W-30 CleanSynto RN17

                 b/ Neste PRO 5W30 RN-17

                 c/ Yacco Galaxie a 0W40 PAO RN17 RSA,

                 d/ Castrol Edge 0W40 RN17 RSA / API;SP

                         - z polecanych przez reno,

                         - tylko Castrol Edge 0W40  - ma wpisaną ochronę przed LSPI i ochronę łańcucha,

                  e/ po gwarancji zalecam oleje;

                    1/ Amsoil Signature 5W-30  ;  API; SN Plus; SP

                         ACEA ; A5/B5 ; A1/B1; ILSAC GF-5; Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A ; Chrysler MS-6395N;

                                                                                                                                          GM dexos1™ ; GM dexos1 Gen 2

                          WL162 ;      HTHS 3,11 ;      Tw 244 C;         Tk- 50 C ;         Noack 6,7 ;           TBN 12,5

 

                   2/ Ravenol DXG 5W-30  ;      API SN Plus, SP ( RC ) - zawartość PAO 55 - 65 %

                         ILSAC GF- 6A ; GM dexos1™ Gen 3 ; Chrysler MS-6395, Honda/Acura HTO-06

                         WL163 ;       HTHS 3,25 ;    Tw 256 C ;        Tk - 57 C ;         Noack 6,0 ;          TBN 7,8

                            a/ Popiół  siarczanowy   -  0,8 %

 

     2//Nie markowy olej ma dużo większe tendencje do osadzanie nagaru,  ;

              I/ to głównie skutek odparowywania i osadzania zwęglonych, gorących par oleju silnikowego ;

                  a/ na zaworach,

                  b/ gniazdach zaworowych,

                  c/ denku tłoka,

                  d/ pierścieniach tłokowych,

                  e/ końcówkach wtrysków,

                  f/ rozpylaczach oleju,             

 

            II/ dotyczy zarówno diesla jak i benzyny,               

            III/ ze względu na środowisko ;

                  - pary gorącego oleju wyprowadzane są do kolektora ssącego, a następnie wraz  powietrzem,

                   - trafiają do komory spalania, osadzając się po drodze na w/ wym; częściach silnika,

 

           IV/ kiepski lub przepracowany olej -  mocniej odparowuje, tworząc więcej nagaru, 

            V/ dlatego istotne jest stosowanie markowego oleju o wysokiej jakości ;
                 1/ współczynnikiem odparowania; 

                        - markowe oleje - Noack = 6,0,

                2/ niską temperaturą krzepliwości ; 

                       - markowe oleje - Tk = - 60 C

                3/ wysoką temperaturą zapłonu ; 

                       - markowe oleje - Tz=256 C,

                4/ wysoką zdolność do tworzenia filmu olejowego; 

                       - ochrona silnika zaczyna się kiedy HTHS wynosi min  = / > 2.9,

                       - markowe oleje - HTHS =/> 3,5,

                5/ wysokimi zdolnościami myjąco - dyspergujące;

                      - markowe oleje -  TBN = 12,5,

         VI/ olej zmieniać co ok;10.000 km przebiegu, 

 

   3/ Markowe paliwo PB95 i co jakiś czas Pb98 oktan, bo inaczej to ;

               a/ zaczynają lać wtryski,

               b/ zaczynają się problemy z gładziami cylindrów, pierścieniami,

               c/ w efekcie następuje duże zużycie oleju ,

                    1/ dobra jakość paliwa         -       to nie tylko wymóg diesla,

                    2/ duże zużycie oleju          -       to wzrost tendencji do zjawiska LSPI;

                       a/ nadmierne obciążenie układu tłokowo-korbowego, rozrządu/ napinacza, wtrysków, katalizatora,

                       b/ wzrost drgań na biegu jałowym i w trakcie jazdy,             

    4// do każdego tankowania stosować  Archoil AR6900 - P MAX;
           I/ oczyszcza; 
 - zbiornik paliwa, przewody paliwowe, pompę paliwa, wtryskiwacze, końcówki wydechu,

          II/ utrzymują; - katalizator w dobrej kondycji,

           III/ gdy wtryskiwacze nie pracują w sposób symetryczny - w parach ( cylinder 1 z 4 i 2 z 3 ),

                 a/ moment obrotowy nie jest równomierny, co powoduje drżenie silnika,

                b/ jeśli istnieją duże różnice w pracy wtryskiwaczy ;

                      - silnik będzie drżał, wibracje zarówno na biegu jałowym, jak i podczas jazdy

     5/ Stosować płukankę co ok; 20.000 -30.000 km  wraz z wymiana oleju;

               a/ np; Archoil AR2820 ;  Efektywnie opróżnia układ smarowania z przepracowanego oleju;

                       -  jest  bezpieczny dla uszczelnień silnika,         

                b/ dodatkowo  np ; TEC2000 Spray - do układu dolotowego  -  na pracującym silniku,

     6/ Nie uprawiać przesadnej eko- jazdy  i  zamulać silnika;

          Zjawisko LSPI nasila się przy; 

               a/ niskich  obrotach ( 1500 ~ 2200 obr.),

               b/ małym litrażu z turbodoładowaniem,

                   1/  np; Szarpie między 1500-2000 obr. (zimny czasami do 2500) - TCe 130 '18

                    Winny szarpania był napinacz.

                      Na dwóch zębach, w połowie trzpienia, były minimalne ubytki  i mogła się po nich ślizgać zapadka

                  2/ Przyczyną drgań ; pero358 ;   Drgania silnika na biegu jałowym - po rozgrzaniu - 1.3 tce

                     Uszkodzone koło zamachowe (dwumasowe), a konkretnie ;

                          - luz na tulei centralnej i luz promieniowy koła zamachowego

                     Drgania silnika i nadwozia - tylko w zakresie 750 - 850 obrotów oraz 1000-1200,

                     W trakcie jazdy jak i przy odpalaniu - brak drgań/ trzęsienia budą,

                       Jazda w przedziale obrotów 1200 – 1500 - zabójcza dla silnika

 

      7/ Wkręcać co jakiś czas pod żółte pole, wtedy nagar odrywa się od tłoków;

                 - nie kręcić wysoko zaraz po rozruchu oraz unikać krótkich dystansów,

 

      8/ Wgrać aktualny soft sterownika  - gdy silnik jest zdrowy/bez nagaru ;

              a/ skutkuje znaczną pozytywną korektą map wtrysku,

              b/ brakiem szarpania, falowania obrotów na wolnych obrotach oraz w czasie jazdy,

                     Uszczelka pod Głowicą? - Phil_ips ; Miałem problem z przybywającym olejem;

                               - Zaktualizowano soft sterownika silnika  i problem znikł,

                          nierówna praca/szarpanie  -  marcin33892 ; karle2 ;  Po aktualizacji wtrysku ;

                              - Zero szarpania - jak ręką odjął - marcin33892 ; karle2 / 1,2 TC

 

      9/ Dla uniknięcia/ograniczenia nagaru ;

               a/ zainstalować LPG z dotryskiem Pb,

                        lub / oraz 

                b/ separatora par oleju  " Oil Catch Tank" ;

                        -zawartość separatora ; paliwo, woda, olej  ( patrz foto ) -  należy co  jakiś czas opróżniać,

                     Separatoroleju.thumb.jpg.5568b166ffa8c90d03a02e88ce233e75.jpg       OilCatchTank.thumb.png.903974089aea9906d598d2b7c51d697c.png

                c/ brak instalacji  lpg czy separatora ;

                  Prowadzi w krótkim czasie do ponownego, generalnego czyszczenia silnika z nagaru ;

                      1/ gniazd i zaworów dolotowych silnika  - np; ścierniwo z łupin orzecha włoskiego,

                                   https://megane.com.pl/topic/87639-czyszczenie-zaworów-asonagar-12-tce-130km/page/2/       -     nagar na gniazdach zaworowych     

                                    Nadmierne zużycie oleju     -    joks / megane 3 /1.2/ Tce/ 100 kkm

                      2/ tłoka, pierścieni tłokowych, wałki rozrządu, dźwigienki zaworowe;

                             a/ stosowania  płukanki, np; "Tunap 133 profesjonał " 

                                                               Szarpie między 1500-2000 obr. (zimny czasami do 2500) - TCe 130 '18 [Rozwiązane] - 1.2 benz. - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence        

                               b/ korzystnie  -  zrobić ją dwukrotnie;

                               c/  płukanka do oleju   -  nie wyczyści gniazd zaworowych i zaworów z nagaru;

                                       - bo się z nimi nie styka,   

                       3/ częściowo pomaga/pudruje problem  z nagarem na zaworach i gniazdach zaworowych  np; 

                             -  TEC2000 Spray - do układu dolotowego  -  na pracującym silniku,          

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 6.06.2023 o 10:22, Andrzej-2010 napisał(a):

Aby zapobiegać LSPI - przede wszystkim należy stosować ;

   1/ markowy olej o paramerach zapobiegających zjawisku LSPI ;

       

Rozwiń  

Nie istnieje taki olej.

 

  W dniu 6.06.2023 o 10:22, Andrzej-2010 napisał(a):

2/ markowe paliwo PB95 i co jakiś czas Pb98 oktan, bo inaczej to ;

     

Rozwiń  

Nie ma to nic do rzeczy o ile rzeczywiście nie zatankuje się jakiegoś syfu.

 

  W dniu 6.06.2023 o 10:22, Andrzej-2010 napisał(a):

   3/ płukankę co ok; 20.000 km wraz z wymiana oleju,

 

Rozwiń  

Tu akurat zgoda, to z pewnością nie zaszkodzi a olej wymieniać należy maksymalnie co 15kkm. Nikt kto ma pojęcie o silnikach spalinowych nie zaleci dłuższego użytkowania oleju.

 

  W dniu 6.06.2023 o 10:22, Andrzej-2010 napisał(a):

4/ nie uprawiać przesadnej eko- jazdy i zamulać silnika;

         - zjawisko LSPI nasila się przy niskich obrotach ( 1800 ~ 2200 obr.)

 

Rozwiń  

I to jest clou programu. Jeśli ktoś ma pojęcia o spalaniu stukowym to wciskanie pedału gazu w podłogę przy takich obrotach to jest morderstwo w silniku uturbionym. Przy stałej prędkości nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!