Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia EDC 7 biegowa


czarnykot

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Sarna1 napisał:

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Meganka kupiona po poprzednim właścicielu po leasingu 22 tys przebiegu . Mam ja 4 lata i pisałem że druga wymiana skrzyni się szykuje albo sprzęgła bo w ASO nie wiedzą co się znowu dziej wszystko na gwarancji robione było teraz już po jest bo 6 rok leci . A co do cenny też nie mas stacji 58tys wartość 4 lata temu obecnie wyceniona jest na 72 tys więc ani na skrzyniach ani na cenach samochodów się nie znasz kolego . I właśnie nie są automaty w Toyotach znajoma ma Corolle GT i śmiga bez problemu a Ci na Uberach mają po 500tys na tych skrzyniach i do tego jeszcze gaz i nic się nie psuje więc prosta sprawa jak automat to tylko w Toyoty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, widać po poście że nie masz pojęcia co to automat, twierdząc że Toyota ma automat :).

 

Sprzedaj to megane i kup Toyote :). Ty czekasz na 2 wymianę skrzyni, mój kolega z pracy w Talismanie przeszedł ich 3 😉 na gwarancji - wersja 225KM EDC, po 3 naprawie gwarancyjnej przy 117 tys km diler odkupił od niego auto. Przesiadł się w Passata TDI i jeździ szczęśliwy :)

 

A to że wg eurotax cena Twojego GT to przecież normalna sprawa związana z inflacją ;), takie rzeczy też wiedzą chyba nawet dzieci. Spróbuj tylko sprzedać swój wóz za tyle - to nierealne bo rynek ma swoją opinie o edc. Niestety słuszną. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sarna1 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Teraz To sam bym nie kupił jedyna opcja to spalić albo szkoda całkowita bo naszczescie jest w Pakiecie z Gwarantowana cena AC przez cały okres ubezpieczenia:) Jedyny plus to taki że przyspiesza poniżej 7 sekund i pali 7.2 na 100 w mieście 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No i to powinno wynagradzać koszta związane z eksploatacja. Bo mocne, szybkie samochody zawsze będą droższe i bardziej wymagające w utrzymaniu. 
Ale dołuje fakt że chcesz naprawić wóz itp itd, i co byś nie robił to i tak zaraz skrzynia edc zaczyna robić problemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Pepone napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Co się zamierza a co się zrobi to już inna historia. A życie i tak zrobi Swoje . To był tylko przykład tak jak skrzynie DSG jedne z najgorszych odrazu po EDC więc co tu dużo pisać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z DSG się nie zgodzę, używam ich od lat, w firmie mamy tego pełno. Do tych 220-250 tys kim dojeżdżam bez żadnych problemów.

Rynek może mówić o problemach z nimi z racji popularności - od kliku lat w grupie vw manualna skrzynia to rzadko spotykany wybór. Wszyscy biorą dsg - stąd pojawiają się info o awariach. Dla mnie to skrzynia idealna, chociaż mogłaby mieć 8 biegów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Sarna1 napisał:

No, widać po poście że nie masz pojęcia co to automat, twierdząc że Toyota ma automat :).

Możesz rozwinąc tą złotą myśl? To, że nie miałeś do czynienia z automatami w Toyotach/Lexusach to od razu widać z tego co piszesz. Utożsamiłeś Toyotę ze skrzyniami ECVT skądinąd słusznie. Jak ktoś mówi hybryda to raczej od razu przed oczami każdemu staje Toyota. I te skrzynie są kompletnie bezawaryjne. Sprzedawcy na allegro chcą je za bezcen oddawać bo nie ma chętnych. Nie wiem co do nich masz ale jedno jest pewne nie miałeś bezpośrednio do czynienia na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem nową corolla, zastępcza Camry 2022 zrobiłem 10 tys km. Nie, Toyota nie ma automatu, ma wyjące skrzynie i samochodem jedziesz jak tramwajem :). Podobnie Lexus. 
Ale jak ktoś lubi wycie - to Toyota i inne cuda z bezstopniowymi skrzyniami - sprawdzą się znakomicie. 
 

oczywiście w ujęciu automatów Toyoty/Lexusa nie wspominajmy zamierzchłych czasów kiedy mieli Aisiny 4 biegowe z nadbiegiem na guzik bo takie samochody też miałem (Carina E, Lexus SC300)

Tak 20 lat temu i wcześniej mieli klasyczne hydro automaty ale to już historia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie umie jeździć hybrydą to mu coś wyje. Dziwne bo w Aurisie mojej żony nic nie wyje, ale może nie trzeba przyciskać pedału gazu do dna, 3/4 robi robotę. Jak przejedziesz się jakąś benzyną Lexusa z automatem to może porozmawiamy, że z grzeczności nie wspomnę o ISF czy innych nawet 10 biegowych automatach. I ja osobiście nie dotknąłbym palcem VW z DSG po 250tys. natomiast spokojnie można kupować każdego Lexusa czy Toyotę. Teraz zresztą poluję na IS300H, nic w nim nie wyje. W nowszych modelach skrzynia nawet symuluje biegi. Widzę, że raczej naczytałeś się dużo lub naoglądałeś panów "dziennikarzy". BTW jak przyciskasz pedał dno w takim np 1,5TSI to również hałasuje, może trochę inaczej ale wcale nie mniej. A jak skrzynia tam pracuje to polecam test Golfa na kanale Caroseria. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, i po ostatnim Twoim zdaniu widać kto opiera swoja wiedzę na Youtubie 😉

 

Dla mnie dalsza dyskusja z Tobą jest bezsensu, szczególnie po przytłoczeniu isfa (jeździłem tym samochodem, świetne auto ze świetną skrzynia, nota-bene sekwencyjny automat - jak dsg tylko 8mio biegowy), na swój czas był świetny. Nie tak szybki jak dsg ale również potrafił zredukować np z 7ki do 2ki bez miedzybiegów.

 

W życiu miałem kilkadziesiąt samochodów :) i najlepsze automaty to ZFy w BMW, kiedyś i dzisiaj. DSG na 2 miejscu. Później długo, długo nic. Gdyby nowe Beemki nie były takie „dziwne” w środku to pewnie znowu bym w nie wsiadł, a tak jest konserwatywne Audi A4 i teraz w maju odebrałem dla żony S3 - oczywiście z DSG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, gość robi test i pokazuje wszystko jak należy, nie każdym samochodem mam okazję jeździć osobiście, ale umiem zobaczyć co podczas testu ktoś opowiada i czy są to banialuki czy nie. A ty usilnie porównujesz hybrydy z czymś innym. Wsiądź do innych benzynowych Lexusów to możesz wtedy porównywać jakieś DSG. I nie bardzo wiem co to jest określenie najlepsze automaty. Parę skrzyń BWM w swoim życiu naprawiłem, czy chociażby padające dżojstiki. A jakoś lexusów, których serwisowałem od cholery nie było okazji, wszystko działało bez problemu. Dla mnie czy coś jest dobre, wyznacza jego bezawaryjne działanie. Na cholerę mi na ulicy marketing że skrzynia zmienia bieg o 0,2s szybciej. To nie tor wyścigowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt5.6,  5.9 :!: - aniewa

Dołączę się do dyskusji co pisałem że DSG są drugi i skrzy iani co najczęściej się psują. Nie był to mój wymysł tylko pracuje w częściach samochodowych rozworze właśnie skrzynie do wszystkich marek i Pierwsze miejsce skrzynie EDC Renault i Volvo chodź jest wielka tajemnica żeby nikt nie wiedział że Volvo ma te same skrzynie . W specjalnych transportach to jeździ żeby nie przeciekło że Volva skrzynie padają jak tak samo Renault no i Oczywiście DSG . Oczywiście może ktoś jeździ w trasie Ciągle i 190tys bez awarii jest to możliwe ale wystarczy że byś rok po np samej Warszawie przejeździł i mogę się złożyć że padnie Ci skrzynia. Start stop szarpanie Ciągle . Porostu święte słowa Automaty (nienawidzą Miast i Korków ) jak się jeździ po Autostradach albo Wioskach to nigdy nie nie zepsują taka prawda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

😉 jest coś takiego jak zjawisko skali (sprzedaż globalna aut grupy vw), dodatkowo eskalowane coraz częstszą decyzją klientów o zakupie skrzyni automatycznej - na chwilę obecną już ok 80% samochodów które sprzedaje VAG to automaty. 
Przy takiej masie oczywiście awarie się zdążają. 
 

@carsik co do skrzyń BMW, kiedy trzeba działają aksamitnie, kiedy trzeba bardzo sportowo - kopią po plecach.
Świetnie dobierają przełożenia, uczą się Twojego stylu jazdy. Rewelacja (ale tylko ZFy), nie Aisiny (Beemki pędzone przodem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sarna1 napisał:

 co do skrzyń BMW, kiedy trzeba działają aksamitnie, kiedy trzeba bardzo sportowo - kopią po plecach.
Świetnie dobierają przełożenia, uczą się Twojego stylu jazdy. Rewelacja (ale tylko ZFy), nie Aisiny (Beemki pędzone przodem).

Dalej nie rozumiesz. Co z tego że działają aksamitnie i coś Cię kopie po plecach. Pytanie jak długo i za ile potem trzeba naprawić ten badziew, głównie robiłem skrzynie ZFa. Jak Ci napisałem spróbuj skrzyń w Lexusowych benzynach i znajdź różnicę w ich pracy w stosunku do Audi czy BMW, ja jej nie widzę oprócz tego, że jednak pracują dłużej bez problemu. Co więcej, niemieccy producenci mają gdzieś swoich klientów, po okresie gwarancji mają problemy klientów w głębokim poważaniu. I doprawdy nie pisz o efekcie skali, ponieważ (jak już się czepiłeś Toyoty) piszesz o największym producencie aut na świecie. Każdy ma jakieś swoje producenckie cele, można eksperymentować na kliencie, a można starać się aby te problemy minimalizować. I piszę to z pozycji mechanika samochodowego, trochę wiedzy przez kilkadziesiąt lat posiadłem w tych tematach. Co więcej, obecne skrzynie w Renault to Getrag, ZF i trochę Aisin więc jak widzisz nie ma co tak się na to co niemieckie napinać. Masz prawo wyboru, możesz sobie wybrać Audi czy co tam lubisz, ale nie pisz jakichś banialuków podpierając się wymyślonymi problemami o produktach konkurencji, jak widać ludzie swoimi portfelami jednak głosują w Polsce za Toyotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!