Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia EDC 7 biegowa


czarnykot

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to się mówi, punkt widzenia zależy od pktu siedzenia. Ile ludzi, tyle upodobań i mentalności. Jest tyle dostępnego materiału w sieci, że każdy sam jest w stanie przesiać informacje, poddać weryfikacji i podjąć decyzję czy skrzynia manualna czy automatyczna i od jakiego producenta. Dzielmy się informacjami, odczuciami z użytkowania itd, ale nie próbujmy na siłę przekonywać kogoś do swojej racji, obierając ją za jedynie słuszną w swoim mniemaniu. A szczególnie w sposób niemerytoryczny i chamski.

 

Przechwalanki, punktowanie się i udowadnianie komuś swojej racji traktuję jako zwykle niedowartościowanie.

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę też, że więcej zwolenników mają automaty wśród osób użytkujących auta służbowe czy też leasingowe. Kiedy za naprawy płaci pracodawca bądź można je utopić w kosztach firmy to radość z użytkowania automatu jest bardziej niezmącona :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsik  nie zrozumiałeś co napisałem.

Gdzie widzisz banialuki w moich wypowiedziach o skrzyniach producentów ? W tym że tylko o EDC wypowiedziałem się negatywnie ? Czy ty uważasz tą skrzynię za bezbłędny produkt ? Spróbuj to powiedzieć tym wszystkim użytkownikom naszego forum, którzy szukają tutaj pomocy.

 

I w nawiązaniu do niemieckich producentów, tak uważam że robią świetne produkty, dodatkowo bardzo dobrze zaopatrzone w części zamienne na wypadek ewentualnych napraw po gwarancji, czy tam w 15 roku użytkowania auta. Wszystko do takiego zf’a czy dsg kupisz. Bez problemu :).

Czego na pewno nie można powiedzieć o EDC. To Tutaj producent ma użytkownika gdzieś i skazuje go na zakup całej, nowej skrzyni która kosztuje połowę auta. 
Co do Toyot i Lexusów :D przecież napisałem że jezdzilem Corolla hybryda i Camry, wiele kilometrów. Te auta nie mają automatów - to są skrzynie bezstopniowe. To co ma się tam zepsuć ? Poza słuchem kierowcy niszczonym wyciem.

Lexus ISF którym jezdzilem miał świetną skrzynię, na podobieństwo DSG ze świetnym nadbiegiem w postaci 8. Inne Lexusy którymi się poruszałem miały hybrydę pod maska (teraz to już chyba wszystkie nowe modele) więc skrzynie to też bezstopniowki. Nie interesuje mnie taka skrzynia. 
 

 @sKarlosMegane

 

temat jest o naprawie cuda Reno - skrzyni EDC, zboczył na rozmowę dot innych skrzyń. Nikt tu się niczym nie przechwala, bo i nie ma czym. To po prostu wymiana opinii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia bezstopniowa jest skrzynią automatyczną i tu należy rozróżnić CVT od ECVT, to dwa różne napędy. Można w niej zasymulować przełożenia co lexus robi zresztą. Akurat ostatnio był test na kanale Petrolhead. Wybór takiej skrzyni do hybrydy był kiedyś dla Toyoty najlepszą wizją ze względu na koncepcję napędu. Ale podobno już coś się zmieniło i nowe uwarunkowania techniczne pozwalają na jakieś nowe rozwiązania włącznie z powiązaniem napędu elektrycznego ze skrzynią manualną. 
Ty ciągle uporczywie o jakimś wyciu, nie wiem skąd to bierzesz. Jeśli jeździsz 0-1 to pewnie tak, ale to samo będzie w manualu czy każdym automacie. Jak silnik kręcisz do maksymalnych albo zbliżonych do max. obrotów to wszystko będzie hałasowało. Jest tylko taki myk, że to nie ma sensu w hybrydzie bo efekty bardzo zbliżone osiąga się bez takich poczynań. Im nowsza generacja napędu tym jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pepone napisał:

Myślę też, że więcej zwolenników mają automaty wśród osób użytkujących auta służbowe czy też leasingowe. Kiedy za naprawy płaci pracodawca bądź można je utopić w kosztach firmy to radość z użytkowania automatu jest bardziej niezmącona :-)


😉 coraz lepsze argumenty zwolennika manualnej skrzyni.
Bo przecież w prowadzeniu dochodowej firmy chodzi o to żeby mieć koszta napraw samochodów…. Dramat :)

 

@carsik 

wycie Toyot spowodowane wchodzeniem silnika na 5-6 tys obr i utrzymywaniem tego stanu występuje przy: 

1. Wyprzedzaniu,

2. Dynamicznym włączaniu się do ruchu np na drodze expresowej, autostradzie

3. Jakichkolwiek próbach szybkiego rozpędzenia się w mieście 

4. Jazda z prędkością maksymalna zarówno w Corolli (180) jak i Camry (197) to męka dla uszu, no ale tutaj dochodzi także kwestia słabych wygłuszeń w tych samochodach. 
 

Ale skończmy już dyskusję o pseudo automatach CVT Toyoty bo robimy off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Sarna1 napisał:

w prowadzeniu dochodowej firmy chodzi o to żeby mieć koszta napraw samochodów…

Nietrudno być szczęśliwym użytkownikiem automatu w służbówce którą opłaca pracodawca. W prowadzeniu firm są różne cele, niekoniecznie tak oczywiste jak zysk. Są np "firmy" które doją budżet państwa bezpośrednio lub pośrednio i tam chodzi tylko o transfer kasy do określonych kieszeni. Ostatnio nawet przestali się krępować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mnie cytujesz to w całości, bo zmieniasz sens mojej wypowiedzi.

 

Za to w Twojej nie ma sensu w ogóle :), a jak masz takie recepty to załóż firmę, kup automat, zepsuj go i generuj koszta ;).. dramat co można wymyślić jak cię ma chyba za dużo wolnego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Siema. U mnie po dwóch tygodniach diagnozowania, jeździli jak wariaty, stwierdzili że na kompie parametry w normie. Powiedziałem nie, to że parametry się mieszczą, nie znaczy że jest okej. Zostawiłem dalej, napisałem do RP, samochód na diagnostyce, po półtora tygodnia dzisiaj telefon i informacja jaka mnie satysfakcjonuje, wymiana sprzęgieł. Zamówione, czekam. Oby koniec problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam ten wątek to raczej porzucam myśli o automacie w technologi dwusprzęgłowej EDC, a niby ta siedmiobiegowa z mokrymi miała być poprawioną wersją wadliwej suchej 6.

 

Wikipedia podaje https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission fordowska wersja tej skrzyni doczekała się dziennikarskiego śledztwa i pozwów, a w EU do gwarancji wymieniamy, a potem wypada znaleźć dobry warsztat naprawiający skrzynie i unikać miejskiej eksploatacji :)

 

 

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!