Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pulsacyjne światła hamowania


Tomek65

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądał ktoś z forumowiczów ostatni program na TVN Turbo 101 napraw.

Przedstawiono montaż  modułu pulsacyjnych świateł stopu podczas nagłego hamowania.

Jak dla mnie super modyfikacja.

Jako że nie mam garażu, dlatego poczekam do lata i będę próbował to sobie założyć, tylko muszę ogarnąć, jak jest z masą w lampie, i czy trudno będzie żeby ją  odseparować od żarówki stopu.

Jak ktoś zdecyduje się wcześniej na taką modyfikację to czekam na podzielenie się informacjami.

Dla zainteresowanych jest to 5 odcinek w 6 serii programu 101 Napraw.

 

 

Edytowane przez Tomek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele naszych aut ma system uruchamiający awaryjne podczas naglego hamowania. Jak migają awaryjne to dodatkowa dyskoteka nie jest potrzebna. Nie macie tej opcji?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę sporo (jak dla mnie) - przejechałem prywatnymi autami ponad 200 000 km, służbowymi pewnie kilkadziesiąt tysięcy :arrow: światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania włączyły mi się raz, w Megane II. A większość samochodów, którymi się poruszałem teoretycznie miała ten system. Zgadzam się tutaj z @pbet i dopisuję to co wyżej - po co kombinować z czymś tak mało używanym - chyba, że takie pulsowanie włącza się wcześniej niż awaryjne. Kolejna sprawa - choć tu pewnie niejeden powie, że się czepiam - jak to wygląda, jak chodzi o przepisy prawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś widziałem ostro hamujące auto klasy premium (chyba jakiś Mietek) i jemu faktycznie pulsował dość ostro stop.

W MII nie zaznałem działania systemu ostrzegania przed awaryjnym hamowaniem ale w MIII jak mi sarny wyskoczyły i dałem ostro z buta po hantlach już tak. Jak macie bezpieczny kawałek prostej drogi np. jakieś nieczynne lotnisko to łatwo sprawdzić działanie systemu. Najlepiej rozpędzić się, wrzucić na luz i z buta potraktować hamulec. Oczywiście trzymając kierownicę obiema rękami i na suchej nawierzchni :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat istnieje system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu poprzez światła awaryjne, od kilku lat zwłaszcza niemieccy producenci stosują ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu miganiem świateł stopu. Dla mnie osobiście miganie światłami stopu jest bardziej czytelne i szybciej się reaguje na nie. Ten kto jeździ dużo to wie że czasem na drodze takie ostrzeganie może uratować sytuacje. na pewno fabryczne rozwiązanie posiada stosowną homologacje :-) pewnie jakieś literki wybite na lampie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby jakakolwiek dodatkowa homologacja była potrzebna. Lampy świecą jak świeciły tylko impulsowo. Podobnie z awaryjnymi. Mi obojętne czy widzę auto które pulsuje stopem i awaryjnymi czy stop pali się stale, a awaryjne migają. Tak czy siak trzeba hamować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mogę sobie wyobrazić działanie fabrycznego systemu to nie uzyskałem odpowiedzi jak to jest w tym module z tematu.  Efekt ten jest lepiej widoczny na lampach , żarówkach led.  Ale i tak lepiej sygnalizuje ostre hamowanie niż standardowe awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, lufa napisał:

Oglądałem ale nie od początku. Nie wiem skąd moduł rozpoznaje siłę hamowania?

 

Moduł jest przyczepiony do tylnego błotnika, i ma w sobie czujnik bezwładnościowy który przy większym zanurkowaniu samochodu załącza pulsowanie świateł,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Megane 3 jest wyposażone w ten system i szybko błyska stopem przy gwałtownym i silnym hamowaniu. Dodatkowo przy bardzo gwałtownym zdjęciu nogi z gazu i natychmiastowym wciśnięciu hamulca mogą odpalić się światła awaryjne (zwłaszcza przy niskiej prędkości).
Mówiąc prościej- system BAS ma tutaj dwa progi aktywacji- jeden wspomaga hamowanie i szybko mruga stopem, drugi poziom dodaje do tego awaryjne
Nie ma po co tutaj kombinować, bo ten samochód już to ma... 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 12.06.2020 o 11:00, Kevin19091994 napisał:

Megane 3 jest wyposażone w ten system i szybko błyska stopem przy gwałtownym i silnym hamowaniu. Dodatkowo przy bardzo gwałtownym zdjęciu nogi z gazu i natychmiastowym wciśnięciu hamulca mogą odpalić się światła awaryjne (zwłaszcza przy niskiej prędkości).

Trochę bzdurne, testowałem ten cały "system" niejednokrotnie przed innym samochodem na krótkofalówce i jedyne co się dzieje to mruganie awaryjnymi podczas mocnego wciśnięcia hamulca (włacza się wtedy pompa ABS więc dodatkowo w aucie słychać "wyrczenie" a sam pedał hamulca drży pod nogą i lekko rzuca na boki w zależności od nawierzchni więc warto trzymać kierownice oburącz.

 

Nie trzeba wrzucać na luz lub nagle puszczać gazu przed wciśnięciem hamulca by ten system zadziałał, wystarczy jazda (chyba) powyżej 50km/h i mocne wciśnięcie hamulca. Niestety to działa tylko jak do akcji wkracza ABS, a czasami hamuje się gwałtownie bez jego użycia i auta z tyłu już o tym nagłym hamowaniu nie wiedzą.

 

Awaryjne mrugają wtedy ze standardową prędkością jakbyśmy sobie je sami włączyli więc jeżeli są to wysokie prędkości to nie zwrócą tak uwagi na drodze jak mrugające szybkim tempem jak u konkurencji (przynajmniej tej nowszej generacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!