Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak często serwisowac klimatyzacje ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przyszła wiosna i tak się zastanawiam czy należało by nabić klimatyzację ( nabijana rok temu )  jak często nabijać klimatyzacje co 1 rok czy co 2 lata. Wszystko sprawne chodzi, ale temperatura z kartki 7-8 stopni na dworze dzisiaj było 22 w momencie sprawdzanie. Jak często nabijacie klimatyzacje w swoich samochodach i jaka jest prawidłowa temperatura powietrza z kratki  (jaki przedział przy danej temperaturze )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli o podstawową konserwację sam dbasz, to co 2 lata kontrola w serwisie wystarczy.  Co prawda zaleca się wymianę osuszacza co 3 lata, ale jak to z teorią. Oczywiście skąpym użytkowaniem klimy można zapuścić grzyba i serwis się prosi częściej. Z temperaturą z kratki nie jest tak jednoznacznie o czym doczytacz w podobnych tematach.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr należny jednak wymienić raz w roku nie są to duże pieniądze ja przynajmniej tak uważam. Czyli większość z was szanowni użytkownicy nabijacie klimatyzację raz na dwa lata i uważacie że nabijanie co rok to strata pieniędzy ? ( nie oceniam was , ani nic z tych rzeczy po prostu mam auto z klimatyzacją od roku i wszystkiego jeszcze nie wiem a po to mamy forum żeby sobie pomagać i wymieniać się wiedzą i doświadczeniami )

Edytowane przez Rafalmegane2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr kabinowy nawet 2 x do roku (węglowy na zimę i zwykły na lato). Samochody z climatronikami działającymi na codzień mam od 2000 roku. Uszkodzono mi już zawór zwrotny przy napełnianiu więc podchodzę do tego racjonalnie, ale odgrzybianie z ozonowaniem robię podobnie jak @droopy zawsze na wiosnę przy zmianie filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie jak u kolegów. Filtr raz w roku + dezynfekcja układu. Raz na 2 lata sprawdzenie/robicie czynnika.

Przy okazji polecam lekturę: https://www.hella.com/techworld/pl/Technologia/Klimatyzacja-w-pojazdach/Klimatyzacja-samochodowa-2203/#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 minut temu, Rafalmegane2 napisał:

Czyli większość z was szanowni użytkownicy nabijacie klimatyzację raz na dwa lata i uważacie że nabijanie co rok to strata pieniędzy ?

Chyba nie warto co roku jeździć na nabijanie jeśli nie masz podejrzeń, że coś jest nie tak. No nie kosztuje to 5zł, nie ma co ukrywać.

Ja tak przy okazji zapytam, czy warto kupować ten węglowy filtr kabinowy? Czy oprócz zatrzymywania groźnych związków chemicznych zmniejsza on także smród w aucie jak jedzie się za jakimś zajechanym dieslem?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII miałem filtry węglowe i skutecznie blokowały one np. smród z pól. Raz wrzuciłem zwykły i to był tylko ten jeden raz... Zdziwiłem się po wymianie filtra w MIII bo smród z zewnątrz czuć, a filtr niby węglowy, oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, droopy napisał:

Ja tak przy okazji zapytam, czy warto kupować ten węglowy filtr kabinowy?

Miałem, nie tylko w Sceniku, w Oplu, w Saabie i powiem, że ja nie widzę różnicy. Jak dla mnie śmierdzi tak samo.

Faktem jest jednak to, że jak się kupuje w sieci to filtr węglowy kosztuje mniej więcej tyle co w sklepie zwykły, nie wspomnę o cenach we wszelakich serwisach.

Ponieważ w domu mam mała flotę wiec kupuję hurtem różne filtry do wszystkich aut na raz, tym samym ograniczam koszty wysyłki.

Co do obsługi klimatyzacji to tak jak koledzy napisali powyżej, co 2-3 lata, wymiana filtra kabinowego przynajmniej raz w roku, a najlepiej wczesną wiosną(teraz jest najlepsza pora) i potem na jesieni; październik/listopad.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pbet napisał:

U mnie podobnie jak u kolegów. Filtr raz w roku + dezynfekcja układu. Raz na 2 lata sprawdzenie/robicie czynnika.

Przy okazji polecam lekturę: https://www.hella.com/techworld/pl/Technologia/Klimatyzacja-w-pojazdach/Klimatyzacja-samochodowa-2203/#

Dziękuję za przydatną stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie robię i ja: zmieniam filtr kabinowy co 15 kkm, u mnie wypada to częściej niż raz w roku, ponadto kontrola szczelności układu raz na 2 lata, nawet jeśli nie ma podejrzeń awarii/ubytku czynnika, a raz w roku odgrzybianie (kiedyś nawet robiłem sam, ale cenowo i czasowo... - chyba wolę to robić u specjalisty :-) ). Filtry węglowe stosuję od lat - śmierdzi tak samo, jak i z niewęglowym; tu zdaje się chodzi o wyłapywanie zanieczyszczeń, co w takim mieście jak Kraków, zwłaszcza zimą - przydaje się.

 

Z awarii większych w Meganie II, to wymieniałem chłodnicę od klimatyzacji, bo ją niby zderzak przetarł i się rozszczelniła - jak słoneczko przygrzało, to czynnik uciekł momentalnie cały. Koszt ok. 1000 zł z chłodnicą (zamiennik) i napełnieniem układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie aktywnego węgla to takie filtry powinny blokować zapachy jeśli są dobrze i szczelnie założone. Przykład z innego podwórka (BHP). Jak mój klient ma problemy z uciążliwymi zapachami organicznego pochodzenia np. rozpuszczalników albo rozkładających się na wysypisku śmieci ale nie ma przekroczeń szkodliwych dla zdrowia to półmaski z aktywnym węglem skutecznie te zapachy blokują, a standardowe te zapachy przepuszczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!