Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czasami brakuje mocy/przesuwa się moment


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam ostatnio problem z moją meganka 1.9dci 130km, auto (prawdopodobnie po rozgrzaniu) ma wyraźna turbo dziurę i ciągnie dopiero od 2200/2300, wydaje mi się że czasami słychać syczenie, auto czasem jedzie ładnie a czasem odwala takie numery, żadne checki ani nic się nie pali, jakieś pomysły, rura intercooler>turbo? Z góry dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, spróbuję wyciągnąć EGR'a i sprawdzę ten wąż co leci od intercoolera do turbo (guma-metal-guma), może też coś tam nie gra, pytanie, można zaslepić EGR'a bez ingerencji w kompa w 130-tce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 130 jak mniemam trzeba wykrecic cały element żeby dobrać się do egra? :p

1523543634759..jpg

 

Dobra, już chyba doszedłem co i jak, to jest całość, a nie tak jak w 120tce i nie wyciąga się zaworu tylko czyści po prostu całe te żelastwo? :-D

 

Edytowane przez xerer46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony/zablokowany egr wpływa na błędy;

 -przepływomierza,

- czujnika map-sensora,

- elektrozaworu turbiny.

W egr kąt otwarcia przepustnicy powinien zmieniać się płynnie.

Sprawdzić wężyki do map sensora, egr, wakum pompy, elektrozaworu turbiny. 

Uszkadzają się w miejscu mocowania.

Sprawdzić również czy wężyki są drożne.

Przy wymianie/czyszczeniu egr, trzeba wyczyścić kolektor dolotowy, (szczególnie map sensor, przepływomierz, zawór odmy).

Rozłącz kostkę z egr-a, zobacz jak turbina chodzi?

Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr. W większości przypadków egr blokuje się w pozycji otwartej

( tworzy się bardzo twardy nagar wokół egr ).

Zabrudzony egr otwiera się nadmiernie i powoduje duszenie silnika oraz jego gaśnięcie.

- po odpięciu wtyczki od egr samochód przechodzi w tryb awaryjny,

- jeżeli turbina chodzi normalnie to pozostaje rozebrać, wyczyścić i zaślepić sprawny egr.

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR wyczyściłem i zaślepiłem (nagar był, niby nie blokował działania zaworu, ale jednak bylo go wg mnie sporo), teraz auto jest jakby żywsze, ale czy pomogło na problem, to okaże się w czasie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie zaworu egr przynosi rezultat, jeżeli egr jest sprawny.( wykasowanie błędów w sterowniku).

Zalecenia powyższe nadal mają rację bytu. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie problem dalej jest, czyszczony był map sensor, dolot, egr + zaślepienie, w weekend wezme sie za wyczyszczenie przepływomierza, auto podpinałem pod DDT2000, jedyny błąd jaki mi wyskoczył to stycznik hamulca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor musi być szczelny ( oringi ).

Wartości ciśnienia doładowania prawidłowe to ;

    a/ na biegu jałowym – ok.1 bar,

    b/ przy dużym obciążeniu ; ( absolutne ciśnienie doładowania )

           1/ ok. 2,2 bar - dla 1,9 dci / 120 KM,

           2/ ok. 2,5 bar - dla 1,9 dci / 130 KM,

Przy takim przebiegu warto skontrolować zawór odmy olejowej a w szczególności stan membrany ( jak ze stanem oleju ),

Warto dla tego silnika ( nie ma fapa ) używać olej VALVOLINE. 

Wyższa półka to oleje ; Amsoil, Millers, Neste, Liqui Molly.

Stycznik hamulca, to czujnik przy pedale hamulca.

Dla Twojego dobra ( w większości przypadków ) wymienia się wszystkie czujniki przy pedałach na nowe.  

Wymieniłbym również filtr paliwa, oleju ( mann, knecht, purflux )  i powietrza.

Przepływomierz to delikatne urządzenie.

Do czyszczenia używać środka w aerozolu, aby go nie uszkodzić oraz sprężonego powietrza ( uwaga na czujnik temperatury powietrza ),

Zastosować nowe oringi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy następnej wymianie oleju (jakieś 5kkm) mam właśnie zamiar zastosować liqui moly lub valvoline, zawor odmy też mam w planach zmienić jakoś w maju. Filtr powietrza ma pół roku, a filtr paliwa mimo że Filtron to jest z lutego. Możliwe że więcej coś podpowie clip niż te całe ddt2000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź;

- stan czujników przy pedałach,

stan wężyków podciśnieniowych ;

      -  map sensora,

      -  przepływomierza

      -  turbiny,

      -  elektro-zaworu turbiny,

      -  serwa hamulca,

- stan turbiny.

Warto też przegonić auto na wysokich obrotach, aby przedmuchać katalizatory, jeżeli było ;

    - dużo jazd po mieście,

   -  jazd na krótkich dystansach, 

Filtr paliwa filtron lubi płatać figle, warto przejść na markowy,

Bardzo często jest powodem spadku mocy,

Olej z filtrem wymieniać co 10.000 do 12.000 km, dla Twojego dobra.

 

Warto swoje problemy rozwiązywać w dziale; 1.9 diesel 

Temat na czasie dla Ciebie ; 

   - Przepustnica, EGR, czy nieszczelność układu ,

  -  Scenic II 2.0dci - spadek mocy ;  " konie wróciły do silnika "

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Podepnę sie pod temat. Mam podobny problem z moim Scenikiem II 1.9 dci. Na ogół silnik pracuje normalnie. Jest moc, przyspieszenie, pali " na strzała". Jednak czasami ma bardzo odczuwalny spadek mocy. Jakbym wcisnął pedał hamulca. Nie ma reguły na którym biegu. Dzieje sie to rzadko, ale zaczyna mnie to irytować. Regenerowałem turbo miesiąc temu , układ olejowy czyszczony, odma i EGR też. Nie świeci sie CHECK. Nie dymi. Mechanik po podpięciu do kompa twierdzi że czasami  pokazuje błąd przepływu . Twierdzi że to wina wtrysków. Koszt w przedziale od 250 do 2500 PLN. Moje pytanie brzmi. Czy to na pewno wtryski ? Może szukać przyczyny gdzie indziej ? 

Dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!