Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bicie na kierownicy podczas hamowania/dużej prędkości. (Po wymianie tarcz)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Powoli się poddaję, bo walczę z tym problemem od kilku miesięcy, ale postanowiłem jeszcze tutaj poszukać pomocy, czy sugestii. 

 

Kilka miesięcy temu zauważyłem, że podczas hamowania już z ok 50km/h w górę (najmocniej z 70-80-ciu w górę) drga kierownica, podczas jazdy w przedziale 100-140 km/h również odczuwalne są podobne drgania na kierownicy i minimalnie również na całym aucie. Ponadto kiedy prędkość jest już zbyt niska drganie na kierownicy przestaje być odczuwalne (poniżej 30-40), jednak mam wrażenie jakby wtedy auto przy jednostajnie wciśniętym pedale hamulca synchronicznie z obrotami kół przyhamowywało i lekko odpuszczało na przemian.  

 

Pierwsze co zrobiłem w sumie w ciemno, to wymiana tarcz i klocków (Mikoda+TRW), niestety zero poprawy. Zaciski sprawne, profilaktycznie przeczyszczone. Wyczyszczona powierzchnia piast i felg. Bicie na tarczach to 0,04mm na prawej i 0,05mm na lewej, bicie na piaście nie było mierzone, ale chyba te wartości są na tyle niewielkie, że nie powinny same w sobie powodować tak bardzo wyczuwalnego bicia.

Potem prostowanie i wyważanie felg - brak poprawy i na letnich i na zimowych oponach. (w kilku wulkanizacjach)

Następnie eliminacja wszelkich luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym, wymienione tuleje i sworznie wahaczy, tuleje sanek, wymiana tulei w maglownicy od str. prawego drążka, wymiana tulei belki, na tą chwile zero luzów.

Dalsza weryfikacja to sprawdzenie czy nie ma luzu na łożyskach kół lub łożyskach kolumn mcphersona, nic nie stwierdzono. 

 

Bardzo proszę o podpowiedzi i doświadczenia związane z tym tematem.

 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś sprawdzić bicie piast. Może być tak, że obrócisz tarcze o 180st i już będzie poprawa.

Te małe wartości bicia wychodzą podczas hamowania - przechodziłem to w Espace, okazało się, że nowe tarcze są krzywe na dzień dobry. Dopiero po sprawdzeniu kilku ustawień tarczy na piaście okazało się że jest ok. Zapomnij o śrubkach trzymających tarczę na piaście, odkręć je, obracaj i rób pomiary.

 

Ja do tego kupiłem specjalnie wskaźnik zegarowy, bo szkoda mi było zniszczyć kolejny zestaw hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że po wymianie tarcz było identycznie co na starych, takie samo bicie przy tych samych prędkościach skłoniło mnie do tego, żeby problemu szukać dalej.

Niestety pomiaru nie mam jak dokonać samemu, ale jeżeli piasta byłaby krzywa, to czy pomiar na tarczach by tego nie wykazał ?

P.S. czy 0,05mm bicia na tarczy może być odczuwalne jako wyraźnie wyczuwalne drgania przy hamowaniu i jazdy z dużymi prędkościami? Byłem przekonany, że to wartość na granicy normy nowych tarcz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wciśniesz sprzęgło podczas odczuwania wibracji (w przedziale 100-140km/h) to wibracje nadal czuć? Jeśli nie, to drgania mogą powodować półosie.

Rozmawiałem o tych drganiach ze sprzedającym ze sklepu z hamulcami i on powiedział,  że za drgania na kierownicy odpowiadają przednie hamulce, za drgania na pedale hamulca odpowiadają tylne. 

Jeśli czujesz niejednostajnie "łapanie" hamulca to w nich bym szukał rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciśnięcie sprzęgła/wrzucenie na luz nie powoduje żadnej różnicy, podczas przyspieszania nie nasila się to, jedynie podczas hamowania. Czuć praktycznie jedynie na kierownicy (przy hamowaniu) oraz na kierownicy i budzie (powyżej 110km/h), na pedale raczej nie wyczuwam problemu. 

No tak na logikę to warto dalej pomęczyć temat tarcz, ale skoro na fabrycznie nowych tarczach z biciem mieszczącym się w granicach normy zero poprawy, to nie wiem czy je kolejny raz wymieniać, czy może spróbować toczenia na aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

x

Mam dokładnie takie same objawy.

Przy niskich prędkościach i stałym hamowaniu - hamuje jakby pulsacyjnie - częstotliwosc obrotu kół

Przy dużych predkosciach - powyzej 100km/h - bicie przy lekkim hamowaniu - przy mocniejszym czesciowo ustaje

Zmierzone bicie zgodnie z zaleceniem ATE http://www.ate-hamulce.pl/media/3142/rys-3-i-4.jpg

- na piastach - ok 0,01 mm

- na tarczy mierzone 1cm od krawędzi - lewa 0,02, prawa 0,05

x

Miałem tez bicie na kierownicy podczas jazdy powyżej 140 km/h ( kola wyważone ) ale po zmianie kol na letnie - inny komplet  opon i felg- ustało. Słyszałem opinie ze dużo wulkanizatorów nie ma skalibrowanych wyważarek i że dobrze jechać tam gdzie mają wmiare nowy sprzęt.

x

Półosie sprawdzałem ręcznie to żadnych luzów nie miały.

x

Zamierzam jeszcze odpowietrzyć hamulce bo wydaje mi się ze po podpompowaniu minimalnie rośnie pedał a miałem zapowietrzone na jesień jak wymieniałem płyn.

Niestety nie wiem  czy wczesniej tez był taki objaw bo wymieniałem po zakupie auta.

x

Obecnie autem jeździ żona na miejscu wiec jest to praktycznie nieodczuwalne.

x

x

x

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.04.2018 o 23:24, psp360 napisał:

Pierwsze co zrobiłem w sumie w ciemno, to wymiana tarcz i klocków (Mikoda+TRW), niestety zero poprawy.

Koniecznie zmień tarcze na ;TRW, ATE, Textar lub ABS.

Tarcze Mikoda, prawdopodobnie do reklamacji.

Zmień płyn hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi,

W sumie nie wiem sam czy w ogóle obwiniać tarcze, po pierwsze, jak wspominałem, zaczęło się to przed wymianą, wymiana nie wprowadziła żadnych zmian, po drugie nie mają nadmiernego bicia, raczej nie są "do reklamacji".

Guciol, Andrzej2010, jaki wpływ na takie objawy może mieć płyn hamulcowy ? Czysto teoretycznie. 

 

Guciol - wydaje mi się, że musimy mieć jakiś luz, który potęguje bicie tarcz, też kilku mechaników szarpało za półosie i nie wykryli luzów, ale podobno wtedy to przy przyspieszaniu bardziej występuje bicie, niż hamowaniu z wciśniętym sprzęgłem. Może łożyska kół ? Ale ruszając kołami też nic nie wykryli... 

 

Mam nadzieję, że nie będę musiał sprzedać auta tylko z tego powodu, że nie uda mi się usunąć tej usterki. 

Edytowane przez psp360
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie wszystkie istotne rzeczy sprawdziłeś w pierwszym poście.  Może coś z pompą (abs) . Ale jeżeli drga także bez hamowania? Pisałeś o prostowaniu felg. Co do kół musisz mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 godzin temu, psp360 napisał:

zaczęło się to przed wymianą, wymiana nie wprowadziła żadnych zmian,

Auto masz od nowości ?

Zobacz ;  Straszne szarpanie, metaliczny dzwięk przy skręcaniu z puszczonym sprzęgłem, przy wciśniętym wszystko ok ,

Bardzo silnie szarpanie przy ruszaniu - 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził tak czy siak podporę dłuższej półosi. Łożysko może być okej, co sama podpora może mieć wyklepane miejsce na łożysko ( tak było u mnie: Koła wyważane 3 razy, nowe tarcze, nowe końcówki, nowe gumy i łożyska mc persona, nowe wahacze - tak kierownicą rzucało, do tego ściągało na prawo ). Półoś po prostu nie była na sztywno co powodowała drgania bo latała jak chciała. Mowa tu o wciśnięciu sprzęgła, Pytanie co to da ? Nagle półosie przestaną się kręcić ? :-D  Nie, nadal będą to robić i powodować drgania. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nowe tarcze które firma wypuszcza na rynek od wielu lat mają jakieś bicia. Zwłaszcza, że wymieniałeś tarcze i nie dało to efektu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!