Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pytanie odnośnie przykręcania kół


kecyrf

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio przy zmianie kół zauważyłem że przykręcając tylne koła śruba wykonuje 9 pełnych obrotów, a przy przykręcaniu przednich kół tylko 5,5. Czy to nie za mało, bo patrząc ile jest przy tylnym to prawie połowa mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Kolega ma inne felgi :-) Dla mnie sytuacja wydaje się nielogiczna: ilość obrotów = ilość zwojów na gwincie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj jesteś w dużym błędzie. Mocno byś się zdziwił ile tak naprawdę gwintu trzyma koło.

Co do pytania z wątku, nigdy nie czułem potrzeby liczenia "obrotów śruby" przy dokręcaniu koła,  ale na 100% jest różnica przód-tył.  Z tyłu śruba wkręca się z większą ilością obrotów niż przód, co wynika z różnicy konstrukcji piasty.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu jestem w błędzie? Uprościłem temat, w kwestii porównania dwóch takich samych śrub, wkręcanych do - teoretycznie tych samych felg - które zabierają trochę zwojów, a dalej, tzn. reszta śruby, trzyma całość na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, konwil napisał:

Może Kolega ma inne felgi :-) Dla mnie sytuacja wydaje się nielogiczna: ilość obrotów = ilość zwojów na gwincie.

Tutaj napisałeś tak.

 

8 minut temu, konwil napisał:

...w kwestii porównania dwóch takich samych śrub, wkręcanych do - teoretycznie tych samych felg - które zabierają trochę zwojów, a dalej, tzn. reszta śruby, trzyma całość na miejscu.

A tutaj zaprzeczyłeś sam sobie. 

Aha, śrub nie wkręca się w felgi. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, może za szybko myślę, ale dalej nie wiem gdzie popełniłem wg Ciebie błąd. To inaczej: ilość zwojów na śrubie = się ilość obrotów śruby - oczywiście do jej pełnego wkręcenia, które to nie nastąpi tutaj, ponieważ pomiędzy łbem śruby a gniazdem są felgi. Jeśli felgi są takie same - przód i tył - to wg mnie taka sama ilość zwojów śruby powinna być wkręcona w gniazdo zarówno z przodu, jak i z tyłu (tak sądzę). Dziękuję za przeszkolenie w kwestii tego, w co się wkręca śruby - ale nie wiem po co te złośliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma żadnych złośliwości. W kołnierz piasty wkręca się tylko część zwojów gwintu śruby mocującej koło, więc nieprawdziwe jest stwierdzenie "ilość obrotów=ilości zwojów na gwincie" zresztą co potem sam zauważyłeś. Zwoje "zabiera" tarcza hamulcowa, felga. 

Kecyrf, specjalnie sprawdziłem, około 6 obrotów przód, około 10 obrotów tył.  Z tym, że u mnie fabryczne felgi aluminiowe z fabrycznymi śrubami z podkładką.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Lelupi napisał:

W kołnierz piasty wkręca się tylko część zwojów gwintu śruby mocującej koło, więc nieprawdziwe jest stwierdzenie "ilość obrotów=ilości zwojów na gwincie"

Jak napisałem - tu było uproszczenie, które może nie do każdego trafiło (zrozumiałem ten błąd, dzięki złośliwości - także doceniam) - jeśli weźmiemy pod uwagę wkręcanie w gniazdo samej śruby. Chciałem w ten sposób pokazać Koledze >>zasadę<<. Felga stanowi "podkładkę" i teoretycznie powinno się wkręcić tyle samo zwojów śruby zarówno z przodu, jak i z tyłu. Patrząc na to co napisałeś, to sam się zastanawiam dlaczego tak jest, ale wygląda na to, że tak ma być. Zmieniałem koła sam przez lata, ale nigdy nie liczyłem obrotów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Lelupi napisał:

Kecyrf, specjalnie sprawdziłem, około 6 obrotów przód, około 10 obrotów tył.  Z tym, że u mnie fabryczne felgi aluminiowe z fabrycznymi śrubami z podkładką.

Dzięki, czyli jest ok (5,5 to było wkręcane ręką, ale jeszcze trochę poszło nogą więc koło 6 będzie ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!