Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie, zrywanie podczas ruszania


Rekomendowane odpowiedzi

Odrzuca Ci że względu na skalę problemu w stosunku do ceny auta. Zwrot auta z takiej przyczyny będzie nieadekwatny. 

Zaproponują Ci naprawę, kolejna lub po prostu będą dążyć do uznania objawów jako normalne rozbieżności produkcyjne leżące w skali błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Moje Megane to 1,5 dci 110KM grandtour, również zauważyłem podobny problem przy przebiegu 46-48 tys. Słychać pukanie przy wysprzęglaniu i wrzucaniu biegów (szczególnie jeżeli robi się to gwałtownie bez wyczucia, gdy auto się toczy 1,2,3 lub pompując sprzęgło i wrzucając bieg 2 na postoju), natomiast problemu nie ma gdy auto nie jest rozgrzane (zimą stukanie prawie niezauważalne).

 

Z tym problemem zwiedziłem dosłownie, wszystkie ASO w Warszawie. Auto było sprawdzane również u zaufanego mechanika.Wszystko sztywne zero luzów czy zużycia poduszek itp. Mimo wymiany sprzęgła i dwumasu - problem nie znikł. Natomiast jeden z majstrów w ASO RRG po sprawdzeniu modelu skrzyni stwierdził że, tak będzie i te krzynie tak mają.

Pisałem również w tej sprawie do renault polska - totalna olewka, kazali jechać do ASO :-D a w ASO nie potrafią rozwiązać problemu :applause:

 

Auto niestety jest już po gwarancji więc serwisy mają mnie z głowy, a potrafiłem odwiedzać je co drugi tydzień :D - oczywiście przy okazji robiłem też inne rzeczy :rolleyes: na GW

Szczerze to powiem wam, że z żadnym samochodem po zakupie nie spędziłem tyle czasu w ASO co z MEGi :rolleyes: szkoda tylko, że bez efektu.

Obecnie mam 80 tys na liczniku nadal puka/stuka ale nic złego się nie dzieje, jeżdżę delikatnie, spokojnie wrzucam begi " staram się nie STUKAĆ :rolleyes:" , w tym roku profilaktycznie wymieniam poduszki pod skrzynią i silnikiem może coś pomoże, a jak nie to z problemem powalczę razem z moim mechanikiem jak będzie czas.

Dam znać jak coś się wyklaruje.

 

PS. Auto fajne ale te stukanie w korku dobija :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem przez kancelarię prawną walczyć - wzięli jeszcze raz auto i... odpowiedzieli z kolei przez kancelarię swoją że nadal to nie jest nic innego niż naturalny odgłos cyklu pracy dwumasy...

Zostaje rzeczoznawca, sąd, a sąd powie tak jak mu biegły sądowy powie.

Będzie to trwało, a na końcu może i tak być dupa.

 

Znalazłem za to w innym wątku:

 

Że po wymianie łożysk w skrzyni podobny problem ustąpił. 

Może to zasugeruję bo znowu muszę jechać. Coś stuka w kole :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam taki sam problem.

Megane IV 1.2 TCe Grandtour 26 tys przebiegu.

Dokładnie tak jak to określił szpilka " stuknięcie przy puszczaniu i wciskaniu sprzęgła, a także przy powolnej jeździe na 1, 2 biegu i lekkim dodaniu bądź odpuszczeniu gazu."

Występuje po rozgrzaniu silnika.

Słyszę i wyczuwam szarpnięcie na pedale (jakby przeskok albo luz) w ostatniej fazie puszczania sprzęgła.

Najgorzej oczywiście jest w mieście.

 

Komuś udało się rozwiązać problem?

Szpilka czy wymiana łożysk w skrzyni pomogła?

Samochód mam na gwarancji, jeszcze nie byłem z tym w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meca a tak przeglądając Twoje " przygody" z samochodem to wygląda na to ,że tam nie ma  nic sprawnego i nie boisz się nim poruszać po drogach publicznych .Chyba ,że trzymasz go tylko po to aby ponarzekać na forum .

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem mało czasu i nic z tym niestety nie robiłem. Aso mnie zlało, odrzucili roszczenie - ten typ tak ma, kancelaria radziła ekspertyzę i do sądu. Odpuściłem bo nie miałem czasu i nerwów. Poza tym końcowy wynik w sądzie też nie jest pewny - wszystko będzie zależeć od biegłego. 

 

Co ciekawe:

Zimą stukanie było praktycznie mało słyszalne za to teraz jak nadeszły upały to hałasuje strasznie. Wręcz nieznośnie. Co ważne sposób używania auta się nie zmienił. Cały czas podobne trasy.

Może to jest jakaś wskazówka. 

 

Muszę jechać do aso znowu - opadły drzwi kierowcy więc jest pretekst :) - i będę męczył z tymi łożyskami.

 

Generalnie moja przygoda z Renault była pierwszą i ostatnią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!