Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Pojeździłem dziś trochę po gdańskich, nienajlepszej jakości drogach i słyszałem coś jak krótki pisk chyba z przedniego lewego koła (lub tylnego ale raczej przedniego), który pojawia się w momencie gdy auto wjeżdża w jakąś nierówność i koło się na niej obniża. Nie słychać tego ciągle i nie na wszystkich nierównościach. Dźwięk jest delikatny i krótki w stylu "pi", krótszy niż dźwięk zbliżeniowej płatności kartą, taki dosłownie sekundowy. Przy zamkniętych oknach i radiu praktycznie niesłyszalny. Wydobywa się tylko po jakimś uskoku gdy koło w niego wpada. Z racji tego, że przebywam dość daleko od domu (w sobotę do zrobienia 700km) proszę o poradę czy ktoś taki temat przerabiał? Zastanawiam się czy nie podjechać jutro do Zdunka na małe oględziny.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhym... tylko przejechałem już tym autem dość sporo km przez trochę ponad rok i wcześniej takiego czegoś nie słyszałem... Dodam, że owe popiskiwanie jest dość częste.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na progach zwalniających jest cisza. Wjazd/wyjazd z parkingu podziemnego po takiej jakby tarce również.

 

Aktualizacja:

Byłem u Zdunka w Gdańsku. Na wstępie chciałbym pochwalić ich za obsługę oraz za to, że za diagnozę (jazda z mistrzem serwisu i oględziny na podnośniku) nie wzięli ani złotówki. Zdiagnozowano, że mam uszkodzone odboje (osłony przeciwkurzowe) amortyzatorów przednich z obu stron. Sztyca amortyzatora wykonując ruch trze o gumę i wtedy słuchać ten pisk. Także @Sarna1 sprawdź u siebie :-)

Odboje wycenili na 70 zł sztuka + robocizna ze zbieżnością, razem 750 zł i 3h roboty. Z racji braku czasu i innych planów (dziś zwiedzanie Sopot/Gdynia, jutro powrót) muszę naprawę odłożyć lekko w czasie. Najważniejsze, że możemy bezpiecznie wrócić i nic nie odpadnie :-) Mam tylko nadzieję, że amorki przeżyją.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu Megane to typowa usterka. Odbój amortyzatora oddziela się od osłony przeciwkurzowej amortyzatora.

Warto to wymienić w najbliższej przyszłości, bo amortyzatory trochę "cierpią".

A to co słyszysz, może to i ta guma też coś tam piszczy :-). Niczym nie smaruj, brudem oblepi się, będzie gorzej dla amortyzatora.

Przy odpowiednio głębokim i szybkim ugięciu, amortyzatory wydają charakterystyczny dźwięk.  To normalny odgłoś pracy amortyzatora.

Poszukaj w necie, jak zbudowany jest amortyzator, a zrozumiesz dlaczego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Sarna1 napisał:

Swoja droga 600 pln za robociznę to sroga cena.

Liczą jak za wymianę amortyzatorów bo niby jedna robota. Dzwoniłem też do jeleniogórskiego ASO, gdzie na razie nie mogą znaleźć numeru części (u Zdunka od razu wiedzieli o co chodzi). Przysłali mi schemat i ogólnie chodzi o to:

20180504_235224.thumb.jpg.778f2200d379e052e3d12ff9731c6a0d.jpg

Zna ktoś może nr referencyjny? Oni go nie widzą bo niby w moim aucie po VIN tego nie ma... więc wysłali zapytanie do RP.

Powiedzieli to samo co do orientacyjnych kosztów robocizny. ASO w Lubaniu przez telefon twierdzi, że trzeba od razu wymienić całe łożyska (1k pęknie), a na upartego same odboje w tych samych pieniądzach co inni. Wszyscy twierdzą, że później konieczne jest ustawienie zbieżności. Jest?

Nieautoryzowany, dość popularny jeleniogórski warsztat za odboje chce 70 zł (ale za dwa) i 280 zł za robotę + ewentualna stówa za zbieżność. Tylko terminy mają do kitu bo najwcześniej 26.05 (ludzie ciągle wymieniają opony), a ja chciałbym to zrobić w przyszły weekend.

9 godzin temu, Lelupi napisał:

Odbój amortyzatora oddziela się od osłony przeciwkurzowej amortyzatora.

No i to właśnie się stało. Grubsza część leży na podporze sprężyny.

9 godzin temu, Lelupi napisał:

Warto to wymienić w najbliższej przyszłości, bo amortyzatory trochę "cierpią".

Nie wiadomo też ile już z tym jeżdżę. Niby normalka, powiedzieli mi że zwykle po zimie tak się dzieje więc trzeba kontrolować zawsze na wiosnę.

Póki co amorki całe ale mówili żeby to zrobić szybko bo mogą zacząć cieknąć przez brud jaki może się do nich dostać. Chciałem umówić się na jutro rano przed wyjazdem do Zdunka ale będą "mniejsze siły" i już coś tam mają do roboty. 

9 godzin temu, Lelupi napisał:

Niczym nie smaruj, brudem oblepi się, będzie gorzej dla amortyzatora.

Nie mam zamiaru.

9 godzin temu, Lelupi napisał:

Przy odpowiednio głębokim i szybkim ugięciu, amortyzatory wydają charakterystyczny dźwięk.

U mnie nie musi być głębokie. Co do szybkiego to zgoda :-) Kuźwa jak nierówne drogi mają w tym Trojmieście... masakra.

Dźwięk tylko z lewego przedniego koła. Z prawej cisza. U Zdunka pokazali mi, że ten pisk jest od gumy trącej o metal. Poruszali przy mnie gumą i dokładnie taki sam pisk się pojawił jak podczas jazdy. No i znowu brawa dla Zdunka za zaproszenie na halę napraw i opowiedzenie co i jak. Chciałbym mieć takie ASO u siebie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pbet napisał:

Wszyscy twierdzą, że później konieczne jest ustawienie zbieżności. Jest?

Pomyśl logicznie ,ustawienie zbierzneści polega na wkręceniu lub wykręceniu końcówki drążka z drążka kierowniczego,połączenie jest skontrowanie nakrętką i go nie ruszasz przy wyciąganiu całego mcpersona.Potrzebujesz odkręcicić drążek stabilizatora od mcpersona,mcperson od zwrotnicy i od karoseri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Lelupi. Jutro siadam do poszukiwań. Póki co wróciłem do domu.

Najgorsze, że zrobić to mogę tylko w jakąś sobotę i ciężko będzie znaleźć dobry warsztat z szybkim wolnym terminem.

3 godziny temu, krzychu73 napisał:

Potrzebujesz odkręcicić drążek stabilizatora od mcpersona,mcperson od zwrotnicy i od karoseri.

Ja tego sam nigdy nie robiłem i raczej nie będę. Brak odpowiedniego miejsca, doświadczenia, wiedzy i umiejętności :-) Dlatego muszę znaleźć kogoś kto to za mnie zrobi dobrze, szybko i nie za drogo :-)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli one są porwane i juz w 2 częściach to faktycznie nie ma co smarować. Ale w kliku poprzednich samochodach m.in. w MB R129 jak mi tak piszczało to posmarowanie hhs od wurth rozwiązywało problem. 

Też polecam odboje bilistein. A patrząc na wpisy na forum to pewnie zaraz będziesz miał amorki do wymiany bo są super jakości :-) więc założyłbym komplet bilistein b6 i masz wieczne amorki i nie będziesz wracał do tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Lelupi napisał:

11-267904 BILSTEIN

Po tym numerze nic nie znalazłem. To będą te?

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6952040129

A co sądzicie o Monroe i KYB?

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6679104422

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6612360777

Kto wyprodukował oryginalne (wadliwe)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!