Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie odpala


polocek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem prosić o pomoc w identyfikacji problemu nie odpalania megane II 1.6 16V +gaz. Raz na dwa miesiące autko potrafiło nie odpalić z rana ale po przyjściu z pracy popołudniu jak gdyby nigdy nic odpaliło i tak kilka razy. W końcu dziś popołudniu autko zdławiło sie po przełączeniu na gaz i nie mogę odpalić. Autko kręci i zarówno na gazie jak i na benzynie pojawia sie service i nie odpala.Podpiąłem kompa licząc na jakiś błąd( oprogramowanie jakies darmowe) i żadnego błędu. Pytanie moje jest czy jakby to był czujnik położenia wału korbowego to by pokazało błąd ?czy powininem najpierw jechać do gaziarza czy mechaniora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer wykaże błąd czujnika położenia wału.

Zakręć zawór gazu na butli, spróbuj odpalić na samej benzynie.

Większość błędów w pracy silnika to wina instalacji gazowej, niewłaściwie zamontowanej lub rozregulowanej.

Poczytaj; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtyczki w UPC pod maską, samo UPC też możesz sprawdzić. Czy przy próbie odpalenia słychać pompę paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Większość błędów w pracy silnika to wina instalacji gazowej, niewłaściwie zamontowanej lub rozregulowanej.

Właśnie przez taką super odpowiedź mechaników nie lubię LPG. Silnik źle pracuje? To LPG. Nie odpala? To LPG. Rdzewieje? To LPG. Koło odpadło? To LPG :P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po rozpoznaniu dzisiaj ustaliłem że brak iskry na świecach. Mierzyłem napięcie na kablach do cewki ( brak ) chyba że zle mierzyłem gdyż ściągnąłem kabel zasilający 1 cewke i podpiąłem miernik i wcisnąłem start stop. Nie mogłem wykręcić świec gdyż klucz który posiadam był za krótki.Czy ktoś zna rozwiązanke?

Edytowane przez polocek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś poruszać wtyczką tego czujnika położenia wału korbowego? Generalnie powinno wywalić błąd, ale jak sam wspomniałeś, korzystasz z jakiegoś darmowego oprogramowania, jemu naprawdę nie ma co ufać. Generalnie jakby iskry nie było to powinieneś czuć po krótkim kręceniu smród benzyny. Jakbyś mógł wykręcić świecę to miałbyś pewność, czy zalana paliwem czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kiepski dostęp jest do czujnika a świece sąza głęboko na mój klucz, i fakt czuć benzyne. Jutro zajme się tym czujnikiem postaram sie go wykrecić.

Czy wiecie moze czy po drodze do iskry na cewkach jest jeszcze przekaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów właśnie jestem po demontażu czujnika wału i po zmierzeniu pokazuje 240 ohm. Jak myslicie czy jest on sprawny?czy przyczyna braku iskry leży gdzie indziej.

Wracam do tematu nie odpalania. Wymienilem czujnik wału korbowego i nic nie pomogło auto nie odpaliło ale ciekawostka jest taka że po kilkunastu próbach odpalenia auto ledwo zaskoczyło  i pracowało z początku jakby gubiło jeden cylinder ale po kilkunastu minutach problem powrócił i znalałem opis na wyświetlaczu einspritzung überprüfen.pytanie moje jest takie czy poierwsza cewka może powodować takie zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To inaczej "check injection", problem układem zapłonowym, może z wtryskiem. Warto podjechać do kogoś rozsądnego z clipem i sprawdzić, co w trawie piszczy. Może być cewka, jak piszesz, może świece, może coś z samym wtryskiem.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej 2010 fakt są tam cenne wskazówki wedle tych wskazówek podejrzany byłby przekaznik pompy paliwa który zasila także cewki, pompe bym odrzucił gdyż na gazie także nie odpala. Lub cewke pierwszą ale czy aby z trzema by nie odpalił. Czy dobrze podejrzewam?

Edytowane przez polocek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, jak rozumiem, miernik podłączyłeś na wtyczce wpinanej do cewki, tak? Jeśli tam nie było napięcia to znaczy, że cewka nie ma zasilania i nie jest to żaden dowód na to, czy jest ona uszkodzona czy sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie napięcia nie ma na przewodzie do cewki. Czujnik wału korbowego wymieniłem zostaje mi tylko ten przekaźnik ale juz jestem umowiony do elektryka najlepszego w mieście zobaczymy i dam znać. Ale czy komputer jakby bylo coś nie tak to by się nie łączył z pc.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!