Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od kupna auta przeze mnie minęło już kilka miesięcy, lecz wiadomo, że ciągle w głowie siedzi sprawa wymiany rozrządu z pompą wody, a jak wiadomo jak można uniknąć wydatku to zawsze warto go uniknąć, no chyba, że sytuacja już zmusza i jest konieczność czegoś wymiany.

Dziś poszperałem w dokumentach od auta i po 1. chciałbym zapytać Was czy książeczka wygląda w miarę okej, dodatkowo mam oprócz niej sporo dokumentów z Dekry i innych, a po 2. czy mogę jeszcze przełożyć o trochę wymianę, czy koniecznie muszę się pakować w ten wydatek (jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia  w aucie i wolałbym się skupić na nich).

Wiadomo, że zawsze można wymienić i śpać spokojnie, ale tak to równie dobrze można wymieniać co roku :P

Jeden wpis wydaje mi się odpowiedni, z 8 maja 2015 przy przebiegu 122766km jest wpis z rozrządem i pompą wody, widać tam Zachriemen + Wasserpompe .

Obecnie jak wiadomo mamy 11 maj 2018, a przebieg auta wynosi 172800km, a więc praktycznie równiutko 3 lata i 50 tysięcy kilometrów.

Co o tym sądzicie, warto wymieniać czy byście się wstrzymali na moim miejscu? Oczywiście musicie postawić się w sytuacji, że macie kilka równie poważnych wydatków. <piwko>

 

Edit : Bym zapomniał, 2.0 TCE 180KM

ksiazeczka.png

32253836_10205298885189208_4053811346255380480_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z wytycznymi ; rozrząd, pasek, wymiana po 120.000 km lub 6 lat.

Istnieje nie pisana reguła w Polsce, że rozrząd wymienia się zaraz po kupnie auta, dla swojego dobra  

( lub co najmniej  sam pasek, jeżeli pozostałe elementy są OK i masz zaufanie do tego wpisu ). 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadzam się jest taka reguła, ale to najczęściej gdy się nie jest pewnym bądź nie ma się historii serwisowej.

Tutaj książeczka wydaje mi się oryginalna, nie mówiąc o dziesiątkach innych dokumentów, które potwierdzają wiarygodność, włącznie ze zgodami na używanie dokładek zewnętrznych na zderzaki bo takowe muszą mieć pozwolenia w Niemczech, dekrami i innymi.

 

Co do pieczątek to także się wydają prawdziwe, jest to autoryzowany serwis Renault, który nadal istnieje i wszystko się zgadza, zatem stąd moje wątpliwości, bo gdyby nie to to bym już pewnie dawno to wymienił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie książka wygląda ciekawie. Jakby była wypisana przez jedną osobę. Spójrz na cyfrę 1 lub 2. Z resztą wszystkie są podobne. No ale nie ma w tym nic dziwnego. Ludzie lubią gdy obsługują ich Ci sami ludzie ponieważ są przekonani, że lepiej gdy ktoś "zna" ich auto. Pieczątki zmieniają się w 2013 i 2016 ale to też nic dziwnego. Pieczątki są od autoryzowanego dealera http://www.renault-kunze.de/ więc ja bym im po prostu wysłał skan książki z numerem VIN i zapytaniem czy wpisy w książce mają odzwierciedlenie w ich systemem. Ewentualnie można zadzwonić. Przy okazji dowiesz się czy robili faktycznie ten rozrząd z pompą. Jak nie znasz języka to pewnie masz wśród rodziny/znajomych kogoś kto się dogada.

Edytowane przez pbet
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet właśnie w translator wklepałem kilka prostych zdań i wysłałem to do tego salonu, wydaje się wszystko okej bo nawet zakupiony był w tym salonie, z tego co wynika z kilku dokumentów, w każdym bądź razie poczekam na ich odpowiedź.

 

Jeśli potwierdzą zgodność to do kiedy czekać z wymianą rozrządu? Jak radzicie? Książkowe 120 tyś czy raczej powyżej 100 tyś nie wchodzić?  W sumie to i tak do 100 tysięcy nie dobiję bo mało jeżdżę i prędzej wpadnie 6 lat od montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po google translatorze to Cię mogą nie zrozumieć lub niepoważnie potraktować. Lepiej było znaleźć kogoś kto się dobrze czuje w niemieckim i skrobnąć eleganckiego maila. No ale jak poszło to poszło. Nie wiem jak w tym silniku z interwałem. Co producent zaleca to sobie znajdziesz w MyRenault ale w praktyce każdy mechanik mówi żeby te interwały trochę skracać. U mnie też niby co 6 lat i chyba 150kkm ale planuję na 5 lat i około 100 km wymienić. We wcześniejszych autach jakie miałem mój mechanik mówił, że 4 lata lub 100kkm i nie dłużej. Masz mocny silnik i pewnie wykorzystujesz jego zalety więc podzespoły pracują pod większym obciążeniem. Nie warto czekać do ostatniego dzwonka ale jak potwierdzisz, że było robione to jeszcze za wcześnie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spotkałem się z opinią, że książkowo to można wymienić 1 rozrząd (założony na taśmie w fabryce), a następne to już raczej skracać.

Nigdy nie ma pewności ile lat w magazynach leżał kupiony na wymianę pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo w tym prawdy. Czasami istnieje możliwość zweryfikowania daty produkcji paska, którą czasami producenci na nim umieszczają. Czasami pojawia się tam numer z zakodowaną datą w systemie np. ddmmrrrr lub na opakowaniu paska umieszczają informację w stylu "zamontować do". Co do przechowywania to mówią, że różnie. Jedni 2 lata, inni 5 lat ale równie istotne jest jak pasek jest przechowywany (temperatura, wilgotność, itp.). Przykład ze strony Contitech:

  • Przechowywać w suchym, chłodnym i przewiewnym miejscu.
  • Optymalna temperatura przechowywania to 15-25°C.
  • Chronić przed światłem słonecznym.
  • Zabezpieczyć przed kontaktem z płynami (tj. oleje, płyny żrące, woda, etc).
  • Maksymalny okres przechowywania to 5 lat od daty produkcji.
  • Do momentu użycia pasków rozrządu przechowywać paski w oryginalnie zapakowanym pudełku.

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam pytanie właśnie w sprawie rozrządu. Kupiłem oryginalny zestaw z pompą dolz. Wczoraj odebrałem od mechanika. Podczas pracy z okolic rozrządu słychać dźwięk. Jest trudny do opisania, rytmiczny, coś jakby ocieralo lub tym podobne. Mechanik powiedział, że to prawdopodobnie pompa. Przyjechałem ponad 120 km na tym i jakby było ciszej. Ale czy to normalne? Spotkał się ktoś z takim zjawiskiem? Wg mnie wszystko powinno byc cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, safetycar napisał:

Kupiłem oryginalny zestaw z pompą dolz.

Ja już żadnej części tej g... firmy nie kupię. Kiedyś kupiłem i o mało nie skończyło się remontem silnika przez wadę pompy. Łopatki haczyły o obudowę, rolka stanęła i się stopiła, a pasek prawie się zerwał.

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekręcił bo to znajomy. Już nie raz wymieniał mi rozrząd i było ok. Dla mnie też jest to dziwne, że ten hałas po wymianie był głośniejszy. Po przejechaniu ok 150 km jakby było ciszej. I co ciekawe wydaje mi się, że pojawia się po nagrzaniu silnika, Szum też. Jutro podjadę jeszcze do innego warsztatu, zobaczę co mi powiedzą. PS. A najlepsze jest to, że auto jeździ dużo lepiej niż przed wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w 2.0 Tce jest pasek rozrządu a nie łańcuch?

Też kupiłem dwa auta w Niemczech ( bo tu mieszkam ) z wpisaną adnotacja w książeczce serwisowej, że był wymieniany rozrząd i nie wymieniałem.

I w moich przypadkach była to prawdą.

Nie sprawdzałem ,ale pierwszym autem gdzie była wymiana (focus 1) przy 164 tys Ja jeszcze jeździłem nim do 210 tys km

Co do uczciwości autoryzowanych Auto haus to różnie.

Moj brat kupił reno megan 3 154 tys km i zażądał wymiany rozrządu , bo takowy nie był wykonany jeszcze.

Wymienili ,ale bez pompy wody ,bo niby jeszcze dobra.

Gwarancje miał na rok od kupna.

Teraz pojechał ( po gwarancji )do polski Polski  i wymienił cały rozrząd, bo trapiło go to, że wymienili mu tej pompy wody a się o to kłócił.

Po wyjęciu pompy było już widać mały wyciek.

Morał taki,  że mieli to totalnie w dupie i spodziewali się że do końca gwarancji pompa jeszcze wytrzyma.

Jeżeli masz ten pasek to np. 1.6 110 km 

wymiana 120 tys lub 4 lata , to jeszcze masz rok czasu na to minimum , bo może jak ktoś wyżej napisał u Ciebie 6 lat.

Książeczki serwisowe raczej mówią prawdę , bo można tam po prostu zadzwonić. Jeżeli jet wymieniona wymiana paska i pompy to raczej tak było , bo klient za to zapłacił.

W przypadku mojego brata to robili to ekstra , bo by nie wziął tego auta za tą cenę co było (więc zrobili to po kosztach , bez pompy)

Nawet nie przypuszczał , że wymienią pasek bez pompy wody.

Ja mam 1.4 Tce i mam podobnież łańcuch a 2.0 pasek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, właśnie wróciłem po wymianie rozrządu z pompą wody i płynem oraz rolki napinacza i paska klinowego po 315k km. Poprzedni rozrząd firmy INA tak na oko jeszcze by sporo przejechał. Pierwszy fabryczny był gorszy, bo grzechotała pompa wody i rolka paska (napinacza paska klinowego) była ściachana. Teraz założyłem rozrząd firmy ContiTech, ale widać, że pompa ta sama co INA Teraz do przeglądu po 330k km Czy ten samochód jest niezniszczalny, bo takie beztroskie jeżdżenie zaczyna być nudne hehe?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!