Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam wszystkich. Od niedługiego czasu jestem w posiadaniu Megane III z 2009r. Jest to benzyna 1.6 110km. Od samego początku mam pewien problem, który staje się coraz bardziej uciążliwy. Przy odpalaniu silnika nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym bardzo często długo "kręci" zanim odpali, dokładnie to trwa 4-5 sekund dopiero po takim czasie złapie i wchodzi na obroty. Pierwszą rzeczą za który się zabrałem żeby to wyeliminować wymieniłem świece, lecz po wymianie nic nie pomogło. Pojechałem do mechanika żeby podpiął go pod komputer i zobaczył czy wyrzuci jakiś błąd. Wyrzuciło 2 błędy: czujnik położenia wałka rozrządu a drugi jakiś problem na 4 cylindrze. Mechanik powiedział żebym zamienił cewki 1 z 4 i przyjechał do niego zobaczyć ponownie co pokaże. Kolejne sprawdzenie tym razem nie pokazało żadnego błędu. Powiedział żeby spróbować przeczyścić ten czujnik położenia wałka rozrządu, tak też zrobiłem lecz po czyszczeniu dalej żadnej poprawy..

I teraz pytanie, co jeszcze mogę zrobić, sprawdzić aby ten problem wyeliminować? czy ten drugi czujnik wału korbowego może mieć z tym wspólnego? Jakie inne rzeczy mogą za to odpowiadać. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MIII jest co prawda dużo bardziej 'skomplikowana' od MI ale warunki do odpalenia podobne -

przychodzi mi do głowy coś takiego jak ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i same wtryski oraz pompa paliwa, może nawet filtr - ogólnie układ zasilania paliwem

próbowałeś odpalać z lekko wciśniętym pedałem gazu (?)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z odpalaniem w Passacie B6. Mechanicy kombinowali na różne sposoby... ostatecznie pomogło zwiększenie dawki paliwa o kilka % podczas rozruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, marr29 napisał:

MIII jest co prawda dużo bardziej 'skomplikowana' od MI ale warunki do odpalenia podobne -

przychodzi mi do głowy coś takiego jak ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i same wtryski oraz pompa paliwa, może nawet filtr - ogólnie układ zasilania paliwem

próbowałeś odpalać z lekko wciśniętym pedałem gazu (?)

 

 

tak, dodawałem delikatnie gazu ale nic to nie pomagało. Najbardziej nasilone jest wtedy gdy podjadę jakiś odcinek dajmy na to kilka-kilkanaście km, samochód zostawię na dłuższą chwilę, próbuje odpalić i kręci dość długo. Dam przykład: jadę do pracy rano, zatrzymuję się w sklepie na chwilkę, wsiadam pali na strzała. Po 8 godzinach pracy wychodzę i kręci dzień w dzień przez 5-6 sekund.. Na zimnym po nocy pali jakby trochę lepiej,  ale z drugiej strony teraz zauważyłem, że jak odpalam po nocy to silnik odpali i od razu spada na obroty około 500 i szarpie silnikiem i delikatnie coś stuka spod maski. Dodam gazu i po chwili obroty wracają do normalności. Szczerze mówiąc to nie wiem co mam z tym dalej robić.. Mechanik twierdzi, że za takie coś odpowiada czujnik położenia wałka rozrządu albo któraś cewka padnięta, komputer nic nie pokazuje. Nie chce wymieniać na siłę po kolei różnych rzeczy bo mogę sporo kasy utopić zanim dojdę do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wałka rozrządu - to może być właściwy trop, z tego co teraz dopisałeś to losowe odpalanie i nie wchodzenie od razu na właściwe obroty opisują właśnie uszkodzony czujnik

możesz śmiało od tego zacząć, jeśli nie chcesz od razu kupować nowego podmień na jakąś używkę...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że nie mam nikogo z takim samochodem to by podmienił i od razu to zdiagnozował. Ale i tak już się przymierzałem do zakupu, także kupie oryginalny żeby już w żadne zamienniki się nie bawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Beksiu napisał:

x

Sprawdzałeś, czy pompa podaje paliwo?

Odpiąć złączkę z rampy i włożyć kartę - w dwie osoby.

Wygląda to na elektrozawór odpowietrzania filtra węglowego - jest otwarty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Beksiu napisał:

także kupie oryginalny żeby już w żadne zamienniki się nie bawić.

 

jeśli to będzie to,  daj znać, tak informacyjnie dla poszerzania wiedzy o humorach kapryśnych Francuzek  ;)

Edytowano przez marr29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 26.07.2018 o 19:56, Beksiu napisał:

Pojechałem do mechanika żeby podpiął go pod komputer i zobaczył czy wyrzuci jakiś błąd.

Wyrzuciło 2 błędy: czujnik położenia wałka rozrządu a drugi jakiś problem na 4 cylindrze.

Przed wymianą, warto czujnik przeczyścić, zobaczyć stan wtyczki i przewodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xx

czujnik został wyczyszczony, choć właśnie wcale zabrudzony nie był. Dlatego też się zastanawiałem czy go kupować.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Beksiu napisał:

czujnik został wyczyszczony

Czoło głowicy, czyli odbiornik magnetyczny również?

Odnośnie zapalania po 5-10 sekund miałem to samo i był to nieszczelny elektrozawór pochłaniania oparów. Powodował on cofanie się paliwa z listwy wtryskowej aż do filtra węglowego.

Do napompowania i stworzenia ciśnienia 3 Barów potrzeba tyle czasu. Sprawdź to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, jabrze napisał:

był to nieszczelny elektrozawór pochłaniania oparów

na Clipie nie wyskoczyłby błąd? gdzie się znajduje ten elektrozawór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektrycznie był dobry.

Na clipie przy monitorze silnika wyszło po ciśnieniu paliwa. Było prawidłowe, ale po przerwie było widać skok w odczycie.

Elektrozawór jest po lewej stronie przy nadkolu (stojąc przodem do otwartej maski). Jeden wężyk odchodzi od przepustnicy; drugi idzie pod samochód.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.08.2018 o 19:25, marr29 napisał:

jeśli to będzie to,  daj znać, tak informacyjnie dla poszerzania wiedzy o humorach kapryśnych Francuzek  ;)

Niestety nie był to trafiony pomysł.. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu lecz to nic nie pomogło. 

 

Dnia 2.08.2018 o 19:23, jabrze napisał:

Wygląda to na elektrozawór odpowietrzania filtra węglowego - jest otwarty.

Jak go najprościej sprawdzić czy działa poprawnie? muszę podpinać pod Clipa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Beksiu napisał:
10 minut temu, Beksiu napisał:

x

 

 

Wypinasz i sprawdzasz szczelność zasysając powietrze - musi być szczelny.

Przy wepchnięciu karty na zapłon zawór się otwiera i włącza się pompa paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.08.2018 o 19:24, jabrze napisał:

Wypinasz i sprawdzasz szczelność zasysając powietrze - musi być szczelny.

sprawdzone, niestety to nie to. W między czasie odstawiłem auto do kolejnego mechanika, po paru godzinach dostaję telefon, że nic nie mogą zrobić, nie wiedzą co jest przyczyną. Każdy podpina pod komputer i liczy na to że coś pokaże, (3-4 - krotnie sprawdzany na clipie bądź innych i 0 błędów). Nie wiem co mam dalej robić z tym samochodem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2018 o 19:56, Beksiu napisał:

czy ten drugi czujnik wału korbowego może mieć z tym wspólnego? 

 Czujnik ten jest chimeryczny i b.często silnik tak się zachowuje z jego powodu jak u Ciebie.

 Aby wychwycić jego usterkę należałoby pojeździć z clipem.

 Jak nowy, to tylko oryginał.

 Na podstawie wysyłanego sygnału kątowego położenia wału korbowego, komputer oblicza ;

    - prędkość obrotową ,

    - steruje kątem wyprzedzenia zapłonu,

    - stabilizuje prace silnika na biegu jałowym,

    - steruje zaworem elektromagnetycznym pochłaniacza par paliwa ,

    - steruje elektrozaworem zmiennych faz rozrządu, ( u Ciebie brak ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na "tanio" to kup sobie interfejs ODB2.

Jest tani, nawet tylko 40 zł kosztuje, a przyda się Tobie do kasowania różnych błędów.

Sprawdzisz nim w tym Twoim przypadku, różne parametry, jak auto nie chce zapalić.

Np . temperaturę silnika, płynu chłodzącego itp.

Bo komputer steruje ilością paliwa na rozruchu w zależności od temperatury otoczenia i silnika.

Może komp dostaje info  że jest bardzo i np. zalewa świece?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem, że to głupie ale u mnie winą był akumulator. Przypadek identyczny. Mimo, że dobry to takie odpalanie wróżyło jego koniec. Po pewnym czasie (2-4 msc) padł całkowicie. Nie stwarzał innych problemów. Problem był nie rozwiązany nadal. Po wymianie te problemy u mnie ustały. W tym czasie akumulator nie dawał oznak, że jest w złej kondycji czy ma inne problemy.  Też mi mechanicy szukali co to jest i co się dzieje. Nikt nie znalazł nic. Nie twierdzę, że w każdym przypadku ale w moim przypadku to rozwiązało problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2018 o 15:37, Andrzej-2010 napisał:

Czujnik ten jest chimeryczny i b.często silnik tak się zachowuje z jego powodu jak u Ciebie.

To jest kolejna rzecz którą muszę sprawdzić bo też wiele ludzi wskazuje na ten czujnik.

 

15 godzin temu, kacper69 napisał:

Tak na "tanio" to kup sobie interfejs ODB2.

w sumie też dobry pomysł, parametry mi facet sprawdzał ale jak podjechałem i wtedy auto odpalało na strzała.
coś takiego " https://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-kabel-obd-ii-elm-327-usb-i7247928590.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_mtrzcj_pla_motoryzacja_all_rest&ev_adgr=Narzędzia+i+sprzęt+Warsztatowy&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=CjwKCAjw_IPcBRAjEiwAl44QkZWJ1nmHSpUlNAVYY5wtMeHLDJ-PRcIaVu1eIrP1WKmR8r--6lV_vhoCU1IQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CMaQxfn8h90CFVIdGAodWmkPaw " ?

 

14 godzin temu, dreq02 napisał:

u mnie winą był akumulator

po odpaleniu spadały obroty do ok. 500? bo ja praktycznie z każdym odpaleniem obroty spadają na 500 i prawie auto gaśnie. Dopiero minuta, dwie i wraca do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny sugerujesz problemy z zasilaniem w paliwo.

Warto zmierzyć ciśnienie zasilania wtrysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie, nie spadały. Właśnie akumulator nie wykazywał zużycia jakiegoś (no może radio nie działało długo bez uruchomionego samochodu). Nie mówię także, że u mnie to rozwiązało problem tylko, że jakoś dziwnie po tej wymianie nie obserwowałem takich rzeczy. A aku mam trochę mniejszy niż oryginał bo mój gazownik schrzaniał instalację parownika (potem poprawił ale jak musiałem kupić to musiał być mniejszy wymiarowo i chyba odrobinę ma pojemności mniej niż oryginał).

 

Jak pisałeś o spadkach obrotów to może lewe powietrze się dostaje albo coś z przepustnicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli obroty są nie OK, to może warto sprawdzić potencjometr położenia przepustnicy?

Może troszkę się wymądrzam, bo nie wiem czy w tym modelu jest taki potencjometr, ale jak kiedyś jeździłem Fordem Escortem , to tam właśnie miałem z tym potencjometrem położenia przepustnicy problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

musisz się liczyć z tym, że 90% porad tutaj widnieje tylko i wyłącznie dlatego że komuś się tak stało - ale w zupełnie innym silniku a nawet aucie - i są dodawane coraz to nowe odpowiedzi mimo, że pewnie nikt nawet się nie zastanowił co to może być u Ciebie, tylko PISZE co miał kiedyś w swojej..... więc bez  dobrego mechanika lub kogoś kto zna te auta się nie obejdzie

co do interfejsu nie kumam ludzi którzy piszą ' do usuwania błędów' tylko po co? chyba o to chodzi żeby po błędzie eliminować usterki a nie ciągle je usuwać, więc jeśli chodzi o renówkę polecam clipa - bez podjazdu z jakimiś tanimi zabawkami do niego

nie musisz go kupować jak masz problem ale jak już jedziesz do kogoś to patrz żeby raczej dysponował clipem a nie jakimś gównem za 3.50

bo jeśli chodzi o diagnostykę to ten z linka ssie 

Edytowano przez sadisticescape

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po długim oczekiwaniu na termin do jednego z najlepszych mechaników od francuskich samochodów w mojej okolicy, dzisiaj po 3 dniach otrzymałem telefon, że niestety nie poradzili sobie z tym problemem.. Wszystkie te rzeczy, które były opisywane wyżej zostały sprawdzone i nie tylko. Delikatnie mówiąc jestem załamany, że kilka miesięcy prób dalej nic nie dały. I teraz pytanie co moge jeszcze zrobić? Oddać auto do aso? Myślę, że tam również wiele nie zrobią, tylko skończy się na płaceniu ogromnych pieniędzy. Jakieś rady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×