Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzony rozrząd przez pasek alternatora Megane II 2.0 2006


bartekkrk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem gdzież wrzucić ten post, proszę o wyrozumiałość. Mam taki problem. Oddałem auto do mechanika z prośbą o diagnoze i naprawę klimy. Padła w czasie jazdy i nie wiadomo co zniknęło 250 gra z 500 czynnika. Miesiąc wcześniej ta sama osoba robiła komputer sterujący klimą bo uwaliło. Po 2 dniach dniagnoza, że zatarta sprężarka. Ok robimy. Po 3 dnia dzwonie do mechanika i mówi, że rzecz nieprawdopodobna, podjechał śćiagnąć czynnik, i cofajać auto stanęło. Rozszedł sie pasek alternatora(wszystko rozrząd, paski akcesoriów, było robione do 10 tysiacy temu, kwiecień tamtego roku) i  co ponoć wada fabryczna meganki II 2006 rok że nie ma osłony pod rozrządem, i wciągnęło kawałek paska i wlazło, i uwaliło rozrząd. Pytałem paru osób i mówią, fakt styknęli się z takim stanem rzeczy. Powiedzcie co mogę w takim przypadku zrobi, czy tylko diagnoza paska jest w stanie dojść do prawy czy wina paska czy mechanik grzebiąc przy spręzarce naciał pasek? wiadomo ekspertyza pewnei droższa niz sama robota silnika . 2 tysiące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie auto było w rękach mechanika ale niewiele Ci to daje. Pytanie w jaki sposób wymieniałeś

20 minut temu, bartekkrk napisał:

wszystko rozrząd, paski akcesoriów, było robione do 10 tysiacy temu, kwiecień tamtego roku

w sensie czy masz wszystko na jednej fakturze/paragonie. Wtedy można dochodzić z tytułu rękojmi/gwarancji. Jak nie masz papieru to tylko dobra wola sprzedawcy części / mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty do znajomego, a znajomy do swoich dostawców i do siebie z uwagi na robiciznę. Problem w tym, że to znajomy, a ze znajomym trochę jak z rodziną w takich sytuacjach - najlepiej wychodzi się na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałeś części sam, to uderzasz z reklamacją do sklepu, a oni już lecą dalej do swojego dostawcy. Jak mechanik części kupował, to oczywiście on musi się bujać z całym tym procesem. Tak przy okazji, popraw opis pod nickiem, bo wprowadzasz w błąd, skoro piszesz o MII, a w opisie MI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz droopy, przedtem miałem jedynke i nie zmieniłem opisu, już poprawione, ja do tego  kolegi co robił rozrząd nie mam pretensji autochodziło jak należy, drugi mechanik coś sknosił albo faktycznie się pasek rozwarstwił, ale tego nie udowodnie bez ekspertyzy paska,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bartekkrk napisał:

Po 2 dniach diagnoza, że zatarta sprężarka. Ok robimy.

Po 3 dnia dzwonie do mechanika i mówi, że rzecz nieprawdopodobna, podjechał ściągnąć czynnik i cofająć auto stanęło.

 Rozszedł się pasek alternatora ( wszystko  rozrząd, paski  akcesoriów, było  robione do 10 tysięcy temu, kwiecień tamtego roku) i  co ponoć wada fabryczna meganki II 2006 rok, że nie ma osłony pod rozrządem, i wciągnęło kawałek paska i wlazło, i uwaliło rozrząd.

Zatarta sprężarka a mechanik uruchamia silnik i cofając ( b.duży moment obrotowy ) pali pasek a jego strzępy blokują pasek rozrządu i " bigos z rozrządem ", zaworami, głowicą gotowy.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że reklamacja nie będzie uwzględniona, ze względu na przegrzanie paska.Najlepszym dla Ciebie wyjściem będzie jak byś się dogadał z mechanikiem u którego to się stało np.

niech on da robociznę a Ty kupisz części i zapłacisz za obróbkę głowicy.Szkoda zdrowia na łażenie po sądach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrócić uwagę na koło pasowe z amortyzatorem gumowym drgań skrętnych + nowa śruba mocująca.

Wytrzymuje ok.150 -200 kkm a powinno być zmienione po 120 kkm wg. producenta.

Gdy się psuje, może nawet przeciąć pasek rozrządu.

Zalecam stosować tylko koło pasowe oryginał lub markowe np; Corteco, Sasic, Satis,

Sprawdzić ;

    -  koło napędowe alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym ( przy dieslach ) oraz stan łożysk, 

    -  napinacz paska wielo-rowkowego,

    -  koło napędowe kompresora klimatyzacji i stan jego łożysk, 

Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować  czy ;

  1/ pasek osprzętu

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza i paska ),

  2/ koło pasowe wału chodzi równo nie bije na boki ?

        -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

        -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

   3/ na alternatorze z dieslem założone jest koło ze sprzęgłem jednokierunkowym czy zwykłe koło?

        Koniecznie musi być ze sprzęgłem jednokierunkowym ze względu na duże wahania momentu obrotowego.

         Ze względu na cenę, zastępowane jest ;

          - zwykłym kołem i jest to główny powód awarii ( awaria paska napędu powoduje awarię paska rozrządu ) ,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zawsze Andrzej pisze pierdoły, to w tym przypadku mogę się zgodzić, że cała akcja mogła się zacząć od koła pasowego. Kosztuje 200-300zl, ale każdemu szkoda wymienić raz na 180tys km. 

A jak pasek osprzętu to tylko Continental.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej jaki jest w sprężarce ( układzie klimatyzacji ) rozpuścił ten pasek. brzmi nieprawdopodobnie ale jeśli ktoś się zna na Renault to od razu Cię wyśmieje że z reklamacją albo ( nienawidzę tego słowa ) rękojmą się zwracasz. po drugie zatarta sprężarka równie dobrze też nadwyrężyła ten pasek dlatego zostaw mechaników i przyjmij to na klate - życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Dnia 27.07.2018 o 16:55, Andrzej-2010 napisał:

Zwrócić uwagę na koło pasowe z amortyzatorem gumowym drgań skrętnych + nowa śruba mocująca.

Wytrzymuje ok.150 -200 kkm a powinno być zmienione po 120 kkm wg. producenta.

Gdy się psuje, może nawet przeciąć pasek rozrządu.

Zalecam stosować tylko koło pasowe oryginał lub markowe np; Corteco, Sasic, Satis,

Czy koło pasowe z amortyzatorem drgań skrętnych zostało wymienione???

Koniecznie należy je wymienić aby nie narobić sobie ponownego bałaganu.

Nic na ten temat nie napisałeś!!!!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!