Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdź wrtysk, błąd P242F


damian2011

Rekomendowane odpowiedzi

W moim przypadku ten błąd mówił że zgromadzono popiół na filtrze dpf. Powodem zapychania się filtra dpf w moim przypadku była nieszczelność w układzie dolotowym powietrza, pękła rura przy obejmie. W skutek do silnika docierało zbyt mało powietrza i następowało niepełne spalanie. Nie spalone paliwo zapychało dpf. Bez dpfa auto by kopciło, a tak zatrzymywało się na filtrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ciąg dalszy problemów z DPF. Wcześniej jeździłem dużo w trasy więc nie było to dla mnie problemem ale teraz znów jest. Sterownik inicjuje wypalanie dpf-a zawsze po przejechaniu 300km i zapełnienie musi być większe jak 25g. Jeśli zapełnienie jest mniejsze niż 25g po przejechaniu 300 km to inicjacja następuje gdy dobije sobie do tych 25g. Ostatnio jeździłem krótkie odcinki i mając przejechane 200 kilometrów zapełnienie było 68g a mimo to sterownik nie inicjował wypalenia mimo spełniających warunków na trasie. Wyskaczyl "sprawdź wtrysk" błąd "filtr cząstek stałych pełny". Przy 0 nieudanych wypaleniach. Musiałem wypalić stacjonarnie. Wypalanie stacnjonarne przebiega bez problemu za pomocą clipa lub pyclipa. Tak sam działo się na programie jak i na serii. Z samochodem nie ma innych problemów. Czas szybkiego zapełnienia to jedno ale czy nie powinno być tak ,że filtr powinien zacząć się wypalać po ilości sadzy w DPF a nie przejechanych kilometrach. Gdyby zapełniał się tylko po zapełnieniu do tych 25g nawet po 50 czy 30km podejrzewanym byłby zapchany popiołem ale w tym przypadku. Zastanawiał się nad tym żądanym wydatkiem powietrza dla EGR większość czasu wynosi 1200 czasami jest zmienny. EGR wymieniany na nowy bez zmian. Obecnie zaślepiony ale to nie miało żadnego znaczenia na odslepionym było tak samo. Może jakiś czujnik przy DPF się zepsuł albo inny mimo,iż nie wywala błędów. Może gdzieś nieszczelność w przewodach daje takie parametry sam już nie wiem. Ma może ktoś taki sam silnik czy to w Megane 2 scenicu 2 lub lagunie 2 i nagrałby jak wyglądają jego parametry. Miałbym porównanie. Albo ma ktoś taki silnik i mieszka w poblizu Warszawy lub Łodzi i chciałby pokazać jak u niego to wygląda byłbym wdzieczny. Wrzucam zrzuty ekranu z dzisiaj i filmy. 

 

 

 

IMG_20220930_233725.jpg

IMG_20220930_233654.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.09.2022 o 23:51, damian2011 napisał:

Ostatnio jeździłem krótkie odcinki i mając przejechane 200 kilometrów zapełnienie było 68g                                                                            a mimo to sterownik nie inicjował wypalenia mimo spełniających warunków na trasie.

Wyskaczyl "sprawdź wtrysk" błąd " filtr cząstek stałych pełny".

Przy 0 nieudanych wypaleniach. Musiałem  wypalić  stacjonarnie.

1/ Przy jazdach krótkich i po mieście;

     - ilość wytwarzanej sadzy jest duża a niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie,

     - fap - nie lubi niepotrzebnego nadmiaru paliwa i spalin,

2/ Typowe przyczyną niesprawności fap-a to;

    - przepływomierz - przy przebiegu kosmicznym -raczej do wymiany na nowy,

    - czujnik ciśnienia doładowania - musi być szczelnie zamontowany,

    - nieszczelność w układzie dolotowym,

    - lejące wtryski - wtryski na stół probierczy,

3/ Zalecana temperatura ;

    - przed turbiną - 790 C

   -  przed fap-em - 650 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko co piszesz już wiem. Mając 50g wyjeżdżałem specjalnie w trasę na wypalanie i co klops dopiero jak wyskoczyło 300km od ostatniego wypalania załączała się procedura. Przepływomierz już był wymieniany. Wtryski sprawdzane już wcześniej 2 wymienione. Turbina również wymieniona na używkę bez zmian. Tak samo jak EGR. Dpf jak zacznie już się wypalać to dość szybko temp przed filtrem nawet 630C w trasie po ok 15km nawet 60g do zera z tym ,że zawsze po 300km. Już na tyle poznałem samochód,że wiem że wypalanie powinno załączyć się po przekroczeniu 25g ,po 50g zapala się lampka polecenia prędkości (mając ostatnio 54g wyskakuje 300km od wypalenia cyk polecenie prędkości) a po 68g filtr pełny . To wszystko wiem,tylko to wszystko u mnie się dzieje jeśli przejdę od ostatniego wypalania w trasie (wypalania stacjonarnego nie liczy)300km. Dlatego chciałbym zweryfikować parametry silnika z innym takim samym. Żebym miał porównanie i jakiś punkt zaczepienia. Oprócz tego DPF naprawdę nic a nic z silnikiem się nie dzieje mimo 500 tyś . Pali na strzała w największe mrozy zero błędów na blacie. Złego słowa bym nie powiedział na ten samochód. Nie jestem mechanikiem staram się jakoś tylko racjonalnie wytłumaczyć pewne rzeczy. (Może to czujnik różnicy ciśnień pokazuje cuda, chodź mechanik mówił ,że jak wypala stacjonarnie to jest dobry). Potrzebuję jakiegoś punku zaczepienia a nie pojechać do mechanika żeby mi pół samochodu wymienił.

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, damian2011 napisał:

Przepływomierz już był wymieniany.

1/ Sprawdza się tylko oryginał, zamienniki żyją krótko i pokazują głupoty, 

17 godzin temu, damian2011 napisał:

Tak samo jak EGR.

2/Tylko oryginał, musi być 100 % sprawny aby go zaślepić i nie wprowadzał błędów,

17 godzin temu, damian2011 napisał:

Dpf jak zacznie już się wypalać to dość szybko temp przed filtrem nawet 630C w trasie po ok 15km                                                     nawet 60g do zera z tym ,że zawsze po 300km.

3/ A co z temperaturą spalin przed turbiną?

     a/ ten czujnik ma wpływ na wypalanie fap-a,

     b/ diagnostyka tego czujnika przez komputer jest mizerna/nie wystarczająca ;

         - jak wyrzuci błąd - to znaczy tyle, że już mało co pokazuje,

     c/  w momencie wypalania powinna ;

          - wzrastać temperatura spalin przed turbina i przed fapem,

          - zamykać się egr,

          - załączać się grzałki nurnikowe silnika,

         - zamykać przepustnica w dolocie,

4/ Zeskanować wskazanie ciśnień przez;

     - czujnik ciśnienia przed turbiną oraz czujnik ciśnienia doładowania powietrza tzw; map-sensor,

5/ Kiedy piąty wtryskiwacz się  uruchamia? czy jest w megan II???

     zobacz; Obwód elektrozaworu wtryskiwacza filtra cząstek stałych

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz i EGR tylko oryginały. Jeśli chodzi o czujnik przed turbina przy wypaleniu pokazuje czasami powyżej 700C. Chociaż jakąś 2lata temu miałem błąd df778 pisałem nawet na forum ale później już się nie pokazywał więc temat ucichł. Tu również film z wypalania DPF nagrywany jakieś 2 lata temu. EGR się u mnie otwiera przy wypalaniu a nie zamyka. Zaraz będę miał wypalanie po 300km więc nagram jak teraz to wygląda.

Screenshot_2022-10-14-13-50-47-777_com.android.chrome.jpg

 

 

Wczorajsze wypalenie oczywiście po 300km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz na pytania,

Temperatura płynu chłodzącego powinna być w okolicy 90 C,

Temperatura przed turbiną była ok;530C i prawie taka sama jak przed fap-em,

Ciśnienie doładowania poniżej zalecanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że po wypalaniu stacjonarnym powinieneś wpisać w pyclip procedurę SC036 - programowanie filtra po regeneracji. 

Masz silnik F9Q 816 i brak piątego wtryskiwacza więc wypalanie tylko w trasie, temperatura spalin w przedziale 550-650 stopni, woda minimum 70 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2022 o 18:10, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 - Prezes 

No tak robiłem. Parametry zawsze są spełnione jak piszesz. Gdy zacznie się wypalać po 300km w trasie nie ma problemu żeby się wypalił. Tylko zastanawiające jest ,że komputer nie informuje wcześniej ,że jest już odpowiednią ilość sadzy i nie podejmuje wcześniej próby wypalania to mnie nurtuje. Czy zapisany jest jakaś procedura w Renault, że musi mieć minimum 300km żeby zainicjować wypalanie. Pytanie czy miał ktoś problemy z DPF i wypalał mu się częściej (wcześniej)jak po 300km? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, damian2011 napisał:

Czy zapisany jest jakaś procedura w Renault,że musi mieć minimum 300km żeby zainicjować wypalanie

Osobiście nigdy z takim zapisem się nie spotkałem, ale gdzieś o minimum 200 km czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy samochód posiadający DPF ma jakiś algorytm wypalania. A u mnie jak widać najważniejszy nie jest ilość sadzy bo przy 65g wczoraj nie załączyła się nawet kontrolka polecenia prędkości a powinna od 50g. U mnie  tak jakby najważniejszym czynnikiem był przejechany dystans. Czytam na różnych forach innych samochodów gdzie DPF wypala się nawet częściej jak co 100km, uważam za słuszne. Bo komputer obliczył ilość sadzy jest już wystarczająca i uruchamia procedurę. To powinno być głównym kryterium. Chodźmy miało się załączać co 50km bo DPF jest pełny. To nie jest nic dziwnego , w takim przypadku szukałabym powodu tak szybkiego zapełniania. W moim przypadku szybko się zapełnia fakt. Ale czemu komputer nie bierze jako główny powód podjęcia próby wypalanie ilości sadzy tylko głównym czynnikiem podjęcia próby jest przejechany dystans a dopiero później iść sadzy. Nie powinno być na odwrót? Czy DPF ma jakiś oddzielny sterownik który też trzeba zaprogramować?

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!