Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niskie obroty, mała prędkość


Greg0r

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda.

Sondy ok tak jak prędzej wskazywałem. Mapsensor był na wyższych obrotach, ale jest dobrze. Krokowy zakładam, że działa dobrze, bo rozgrzewanie jest ok i wartość schodzi poniżej, a tak się praktycznie nie psuje.

Te obroty za niskie masz od zakupu samochodu, czy się zepsuło w trakcie eksploatacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jabrze napisał:

Szkoda.

Sondy ok tak jak prędzej wskazywałem. Mapsensor był na wyższych obrotach, ale jest dobrze. Krokowy zakładam, że działa dobrze, bo rozgrzewanie jest ok i wartość schodzi poniżej, a tak się praktycznie nie psuje.

Te obroty za niskie masz od zakupu samochodu, czy się zepsuło w trakcie eksploatacji?

Wyszło w trakcie. Jak pisałem wcześnie miałem problem ze zbyt wysokimi i po wymianie oringów przepustnicy było ok dłuższy czas 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się gubię, bo odpisuje do innego silnika innej osobie.

Zróbmy tak.

Upewnij się, czy jest odczyt temperatury - clip. Jeśli jest przerwa to wskazanie -50 stopni. (nie przez podmianę). Raczej to nie to, ale warto sprawdzić.

Przypomniałem sobie podobny przypadek z Twoim silnikiem. Było coś z potencjometrem (suwakiem) - złe położenie spoczynkowe. Nie pamiętam szczegółów bo było to wiele lat temu.

Rozbierałeś niedawno to masz jego obraz przed oczami. Dało mi do myślenia, jak mechanik regulował linką, a regulacji nie było, ale pomyślałem, że jest na odcinku gdzie nie oporu.

Mam nadzieję, że dolot powietrza masz drożny. U ciebie przed filtrem jest bimetaliczy przełącznik miejsca zassania powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2018 o 17:00, Greg0r napisał:

Nie chciałbym więcej inwestować dużych kwot bo auto powoli przestaje się opłacać

Kupując auto używane ( ok 248.000 km ) należy liczyć się z tak zwanym wsadem startowym/wymianą;

- rozrządu ( kiedy był zmieniany ),

- cewek, polecane to beru,

koła pasowe wału  z amortyzatorem gumowym, przebieg max 120.000 km,

- wymianą uszczelek kolektora ssącego,

- wymianą filtrów oleju/paliwa na markowe; mann, knecht, purflux,

- wymianą czujnika położenia wału, który jest czujnikiem chimerycznym, jak nowy to tylko oryginał;

  Na podstawie wysyłanego sygnału kątowego położenia wału korbowego, komputer oblicza ;

     - prędkość obrotową ,

     - steruje kątem wyprzedzenia zapłonu,

     - stabilizuje prace silnika na biegu jałowym,

     - steruje zaworem elektromagnetycznym pochłaniacza par paliwa ,

     - steruje elektrozaworem zmiennych faz rozrządu ,

Dnia 4.09.2018 o 20:17, Greg0r napisał:

Podciśnienie w kolektorze dolotowym ( na ciepłym silniku ) powinno oscylować w granicach ; 

     ok 28 do 36 kPa

- Wg, filmu waha sie do 39 kPa, a więc nie mieści się w normie. Należy wyczyścić cały układ dolotowy, zapewnić     

  ..szczelność i drożność wszystkich wężyków ciśnieniowych. 

13 godzin temu, Greg0r napisał:

Zrobiliśmy jeden prosty test a mianowicie wypięliśmy czujnik ciśnienia i w tedy auto chodziło niemalże idealnie (delikatne prawie niewidoczne falowanie) przy około 700 obrotach.

- Jak odepniesz map sensor to silnik przechodzi w tryb awaryjny ( pracuje wg.mapy ), chodzi lepiej ale zużycie paliwa jest wtedy

 ...większe i słabsza jest moc. Czujnik zamontowany musi być szczelny. Próbę przeprowadzać na ciepłym silniku.

- Wszelkie próby na częściach używanych nie są miarodajne i nie wnoszą nic nowego a prowadzą do większego mętliku. 

- Jeżeli chcesz jeszcze tym autem pojeździć to należy w niego zainwestować.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jabrze napisał:

U ciebie przed filtrem jest bimetaliczy przełącznik miejsca zassania powietrza?

Witam. Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia co to jest i gdzie tego szukać ;)

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Kupując auto używane ( ok 248.000 km ) należy liczyć się z tak zwanym wsadem startowym

Dzięki za wypowiedź :) Tutaj w pełni się z Tobą zgadzam, dlatego już w zeszłym roku, zaraz po zakupie była wymieniona chłodnica, założone nowe (regenerowane) półosie, oczywiście od razu zbieżność. Chwilę później nowe tarcze i klocki na tył i przód oraz nowe przewody hamulcowe. Chwilę później naprawa wybieraka skrzyni biegów + oczywiście nowy olej do skrzyni, czyszczenie przepustnicy i wymiana oringów na oryginalne. Mniej więcej rok temu wymiana sprzęgła na nowe (LUK). Jakieś dwa miesiące temu nowy olej silnikowy z filtrem, filtr powietrza, wymiana paska z rolkami, wymiana świec na nowe i kontrola kompresji (o ile dobrze pamiętam). Rozrząd był wymieniany około 30 tysięcy km temu, potwierdzone fakturą a i mechanik, który ze mną kupował auto mówił, że wszystko wygląda tam na nowe. Teraz doszedł jeszcze termostat i czujnik temp. + nowy płyn chłodniczy i odpowietrzanie. Warsztat już mi szykuje belkę na wymianę ;) To takie rzeczy, które teraz przychodzą mi do głowy. Co do pozostałych, to musiałbym odgrzebać rachunki :) Pomijam rzeczy typu nowe żarówki (Philips), czyszczenie styków itp. Jak dla mnie auto jest zadbane i doinwestowane. Inaczej nie podejmowałbym kolejnych kroków :) 

Cytat

cewek, polecane to beru,

Cewki nie były ruszane i nad tym się poważnie zastanawiam

Cytat

wymianą czujnika położenia wału

Jestem skłonny to wymienić ale nie wiem czy dam radę jeszcze w tym miesiącu. Zależy czy będę musiał inwestować dodatkowo w sondę.

Cytat

- Wszelkie próby na częściach używanych nie są miarodajne i nie wnoszą nic nowego a prowadzą do większego mętliku.

To zależy co podmieniamy. Map sensor został na chwilę podmieniony bo nie było przeciwwskazań. Wszystko zależy tez jakości używki. Dziś dostałem na test używany krokowy Magneti Marelli i zamierzam go sprawdzić (wszystko oczywiście bez kosztowo - akurat mam taką możliwość bo na zaprzyjaźnionym "szrocie" stoi podobna megi :))

I tutaj od razu chciałbym Was dopytać. Widziałem poradniki gdzie krokowy był wymieniany/czyszczony bez odłączania akumulatora. Jest to prawidłowe ? Czy mogę go podmienić na gorącym silniku ? Adaptacja to włączanie zapłonu na 15 sekund 3-krotnie ? Widziałem film, gdzie adaptację zalecano robić z wciśniętym pedałem gazu. Ma to znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłączonym zapłonie, to na pewno :) Czyli nie rozłączać zasilania i próbować bez adaptacji ?

Dnia 6.09.2018 o 08:58, Andrzej-2010 napisał:

wymianą czujnika położenia wału, który jest czujnikiem chimerycznym, jak nowy to tylko oryginał;

Czy jesteście w stanie przybliżyć mi gdzie on się znajduje ? :) Dziś dostanę zamówioną nową sztukę (oryginał). Czy przy jego wymianie powinienem o czymś wiedzieć ?

I teraz tak .. Dziś rano podmieniłem silnik krokowy. Wyczyściłem go najpierw razem z czyszczeniem jego gniazda. Zrobiłem to bez rozłączania akumulatora. Zrobiłem adaptację 3xpo 15 sek zapłon i kluczyki ze stacyjki na 15 sek. Po tym zabiegu silnik zakręcił ale nie odpalił. Próbowałem 3 razy. Za drugim i trzecim z dodaniem gazu ale siniki gasł. Rozłączyłem zatem klemę od aku na około 1 minuty (reset). Powtórzyłem adaptację i sinik odpalił od razu. Niestety auto zachowuje się identycznie jak na moim krokowcu. Obydwa to Magneti Marelli. Czy na podstawie tego da się cokolwiek wywnioskować, poza tym że albo obydwa są sprawne, albo obydwa są uszkodzone ? ;)

Będę wdzięczny za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Greg0r napisał:

Czy na podstawie tego da się cokolwiek wywnioskować, poza tym że albo obydwa są sprawne, albo obydwa są uszkodzone ? ;)

 

Dnia 6.09.2018 o 08:58, Andrzej-2010 napisał:

- Wszelkie próby na częściach używanych nie są miarodajne i nie wnoszą nic nowego a prowadzą do większego mętliku. 

 

 

22 godziny temu, Greg0r napisał:

Czy jesteście w stanie przybliżyć mi gdzie on ( czujnik położenia wału ) się znajduje ?

Na połączeniu silnika ze skrzynią biegów.

23 godziny temu, Greg0r napisał:

Rozłączyłem zatem klemę od aku na około 1 minuty (reset). Powtórzyłem adaptację i sinik odpalił od razu.

Przed wymianą/czyszczeniem przepustnicy/krokowca należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na starej przepustnicy czy krokowcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Przed wymianą/czyszczeniem przepustnicy/krokowca należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na starej przepustnicy czy krokowcu

Dlatego pytałem wcześniej czy jest taka potrzeba ale pozostało bez odpowiedzi. Ciężko jest wydawać 100 zł na każdą część jeśli są to tylko przypuszczenia.

Spróbuję sam wymienić czujnik położenia wału (póki co nie wiem jaki tam jest dostęp) i zobaczę co wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.09.2018 o 08:58, Andrzej-2010 napisał:

wymianą czujnika położenia

Witam. Nowy czujnik założony wczoraj (oryginał). Na starym czujniku było bardzo dużo opiłków metalowych. Nic się nie zmieniło, auto zachowuje się tak samo. Wymieniałem bez rozłączania aku. Rozłączyłem go dopiero po wymianie (po przejażdżce) ale bez rezultatów. Możliwe, że potrzebny będzie komp do resetowania zapamiętanych parametrów pracy starego czujnika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jast  ( Megane 1 ph2 / 1.6 16V K4M700 / 210.000 km ) w  temacie

Jakie świece stosujecie w swoich silnikach? napisał

 - Uwaga na świece Renault 7700500155 

  " W moim przypadku, po przesiadce na Eyquyem nastąpiło pogorszenie kultury pracy silnika na wolnych obrotach.

    Nierówna praca, dziwne efekty akustyczne ( jakby mini strzały wydechem, sporadyczna czkawka), wyczuwalnie

    wyższy poziom wibracji, bardziej falujące obroty w okolicy 750.

    Opisane zachowanie, bez względu na rodzaj paliwa LPG/benzyna.

    Przed Eyquyem miałem NGK BKR6EZ i to były najlepsze świece.

   Jeździłem też na NGK BKR6E i także bez zastrzeżeń  "

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg, mnie należy; ( filtr paliwa wymieniłeś?? )

wymienić silniczek krokowy na oryginał,

- zapewnić czystość i szczelność map-sensorowi,

- przeczyścić przepustnicę, wymienić oringi,

- wymienić cewki na beru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!