Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG w 1.4TCe ScIII Grand 7 osobowy


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny w naszej rodzinie Scenic Grand 1.4TCe tym razem wersja 7-osobowa uratowany od paliowej drożyzny.

Zbiornik 52,5 L ZTP 680/180 podwieszony pod podłogą, wlew pod klapką, instalacja BRC SQ32, strojnie z AFR i pod obciążeniem.

Spalanie na odcinku 390km, autostrada A4 prędkość 140-150 w porywach 160km/h 8.4/100 wg. komputera, po zatankowaniu LPG wyszło 10,12 LPG/100km.

 

20180914_160315.jpgwlew.JPGzbiornik 52,5.JPG

pb.lpg.JPG20180914_142938.jpg

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest OK i zgodne z przepisami, zrobiliśmy pomiar pod obciążeniem, podczas pomiaru w bagażniku auta było około 100kg, zbiornik LPG był zatankowany do pełna, a w zbiorniku Pb było 3/4 paliwa, wysokość od jezdni wynosiła 21,5cm, a przepisy mówią o 20cm. Na upartego można było wcisnąć zbiornik o 2cm wyższy i była by pojemność 59 L.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast moje wieloletnie doświadczenia z BRC są jak najbardziej pozytywne, a wcześniejsze Renówki ScI, ScII z silnikami 2.0 16V F4R i MII 1,6 16V K4M też były z BRC i przejechały już po 200 i 300tys.km na LPG bez problemów i jeżdżą nadal w rodzinie lub u znajomych.

Obecnie mamy w rodzinie 5szt. 1.4TCe z BRC.SQ32 i wszystko jeździ nienagannie, ja jeżdżę z żoną od 5 i 6-ciu lat dwoma 1.4TCe w ScIII ph2 oraz i Megi Coupe GTline zestrojone są na 158 & 162KM i wszystko działa doskonale.

Powiedz jakie mają znaczenie długie wężyki przy wtryskach LPG, przecież to sprawa dobrego zestrojenia, a wszystkie nasze BRC były solidnie strojone z AFR pod obciążenie i na hamowni.

Wiem, dobrze by było, aby wężyki były jak najkrótsze, ale przecież trzeba to jakoś dopasować do istniejących już warunków przy danym silniku ;-)

O wiele częściej spotykam się w naszym rodzinnym warsztacie z problemami w innych instalacjach, klienci narzekają, że muszą co jakiś czas podjechać do gazownika, bo coś trzeba dostroić, bo szarpie na gazie lub zamula. Przy BRC jakoś nie widzę takich problemów, dlatego też postawiłem na BRC i puki co tego będę się tego trzymał ;-)  

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRC to bardzo "idioto montero" odporna instalacja. wystarczy ją "wrzucić" pod maskę i działa. Stąd też niestety często tak a nie inaczej wyglądają auta pod maską.

Co nie zmienia faktu że to dobre instalacje aczkolwiek też mogą sprawiać problemy.

Odnośnie długości przewodów od wtryskiwaczy do wkrętki w kolektorze to akurat jeden z podstawowych elementów po którym można poznać instalatora "wrzucacza" od tego który wie co robi. od ich długości i to czy mają taką samą długość jednak sporo zależy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deku po to mamy forum, aby wymieniać doświadczeniami i się nimi dzielić, ja też nie twierdzę, że BRC to najlepsze instalacje, bo znam o wiele lepsze, ale też dużo droższe.

Stosunkowo głośnia praca wtrysków BRC też mi się nie podoba, zwłaszcza przy silniku 1.4TCe, który jest bardzo cichy, o wiele lepsze są pod tym względem Barracudy, ale mają trochę gorszą wytrzymałość.

Słusznie stwierdził kolega @lordboss

39 minut temu, lordboss napisał:

BRC to bardzo "idioto montero" odporna instalacja. wystarczy ją "wrzucić" pod maskę i działa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Dnia 17.09.2018 o 20:13, witman napisał:

Kolejny w naszej rodzinie Scenic Grand 1.4TCe tym razem wersja 7-osobowa uratowany od paliowej drożyzny.

Zbiornik 53 L podwieszony pod podłogą, wlew pod klapką, instalacja BRC SQ32, strojnie z AFR pod obciążeniem.

Spalanie na odcinku 390km, autostrada A4 prędkość 140-150 w porywach 160km/h 8.4/100 wg. komputera, po zatankowaniu LPG wyszło 10,12 LPG/100km.

zbiornik2.thumb.JPG.2560a950851e72b727c066601517fdd4.JPG20180914_160337.jpg20180914_160315.jpg

wlew.JPGpb.lpg.JPG20180914_142938.jpg

Myślę nad kupnem auta, jednak bardziej M III, z tym silnikiem pod lpg, dalej auto jeździ bezproblemowo na lpg, nic się nie dzieje przez tę instalację? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Pany, kupiłem scenica 1,4 tce. Chcę tam włożyć gaz i lekko podnieść moc (nic wyczynowego, wszędzie czytam, że same mapy podnoszą moc o jakieś 20 koni, i o to mi chodzi). Pytanie moje jest takie, czy najpierw zakładać gaz a potem jechać na zwiększenie mocy, czy na odwrót?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 16:22, witman napisał:

Powiedz jakie mają znaczenie długie wężyki przy wtryskach LPG

Np. później samochód reaguje na pedał gazu.

1.4 Tce można zamontować tak: 

 2.thumb.jpg.65e822aca7ff244ada9cbd8286ff3407.jpg3.thumb.jpg.4dfdd288fab8f52e42be1f0ffbce0e62.jpg

 

 

Dnia 19.09.2018 o 13:34, witman napisał:

Barracudy, ale mają trochę gorszą wytrzymałość

Ja w swoim BRC wymieniałem po 120k kilometrów - koszt  4 szt obecnie 900 zł + wymiana tylko w serwisie BRC

Znam przypadki, gdzie Barracudy wytrzymały 260k km i jeszcze jeżdżą - koszt 4 szt - 292 zł - wymienić możesz nawet sam.

 

Dnia 19.09.2018 o 13:34, witman napisał:

  że BRC to najlepsze instalacje, bo znam o wiele lepsze, ale też dużo droższe.

Ja znam i miałem dużo lepsze niż BRC i tańsze.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć czy Barracudy są wytrzymalsze czy nie, na forum LPG są różne opinie, niektórzy nie dojechali do 100tys. za to Barracudy są rewelacyjnie ciche i pracują dożo ciszej od wtrysków Pb. Moje doświadczenia z wtryskami BRC są pozytywne we wcześniejszym Sceniku II 2,0 16V F4R, jeden z wrtysków zaczął niedomagać przy 176tys.km, a zamęczyła go jakość naszego ówczesnego LPG. 

Wymieniam filtry osobiście i uważam, że jakość LPG w PL w ostatnich latach poprawiała się diametralnie, widać to po filtrach, ponadto warto stosować filtry fazy lotnej ''odstojnikowe'' np. Ultra360 mam takie zamontowane we wszystkich trzech 1,4TCe, niedawno w jednym z nich w Sceniku Grand 7os. jeżdżącym jako taxi przebieg na LPG 140tys.km (całkowity 290tys) wymieniałem filtry i zajrzałem do listwy wtryskowej oraz przepłukałem wszystkie wtryskiwacze, było to dla mnie dużym zaskoczeniem, że są takie czyste.

Tak więc wszystko zależy od dbałości o filtry, sposobu i dokładności montażu oraz zestrojenia instalacji LPG, zakładanie instalacji po taniości różnie się kończy, widzimy to w naszym warsztacie po autach klientów i niezależnie czy to jest BRC, Stag, KME czy inna firma, mamy w rodzinie około ~10 szt. 1,4TCe  z LPG, większość jest z BRC, ale są też ze Stagiem, KME i jeden z salonowym Holenderskim Prinsem

@sylwekdm  przy strojeniu sondą szerokopasmowa AFR długość wężyków do wtrysków nie ma większego znaczenia, najgorszy sposób strojenia instalacji LPG we wszystkich instalacjach to auto-adaptacja, niedawno wysłaliśmy naszego klienta z Meganką III 1,6 16V K4M z LPG Stag do znanej i bardzo dobrej Wrocławskiej firmy V-Gaz na strojenie AFR, po solidnym strojeniu gość jest zachwycony jak auto jeździ i pali.     

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, witman napisał:

Trudno powiedzieć czy Barracudy są wytrzymalsze

 

Ale za to są trzy razy tańsze i można montować pojedynczo - niestety BRC tylko na listwie dlatego instalacja wygląda tak:

 

 2.thumb.jpg.6b1d109daaeafd07b008aa9f4c34085d.jpg a nie tak: 1.thumb.jpg.1d2f261f694524ae702b6807943e7d5f.jpg

 

1 godzinę temu, witman napisał:

przy strojeniu sondą szerokopasmowa AFR długość wężyków do wtrysków nie ma większego znaczenia,

 

Długość wężyków, a co za tym idzie zwiększony czas przepływu gazu z wtrysku do kolektora co skutkuje reakcją na pedał gazu nie zniwelujesz strojeniem nawet na afr. Jak myślisz dlaczego wtryski benzynowe są jak najbliżej zaworów? https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Montaz-dysz-wtryskiwaczy-LPG,artykul,5736.html

Ważniejsze od długości jest to, aby były tej samej długości. A u Ciebie, są chyba różnej.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 lat jeżdżę Scenikiem bez najmniejszych problemów, żony Megane Coupe 5 lat, Grand na taxi ponad rok wszystkie dopieszczone z AFR-em, tylko filtry i olej w silniku.

A tak wygląda denko tłoka po przejechaniu 85tys.km na LPG, zero nagaru, sadzy czy oleju, a to tylko świadczy o bardzo dobrym spalaniu i całkowitym spalaniu mieszanki.

Niedowiarków zapraszam do naszego warsztatu, kamerka endoskopowa jest dostępna na miejscu. 

 

   

2018-02-19.jpg2018-02-19-1.jpg

 

Salonowa instalacja z górnej półki firmy Prins zakładana w Niemczech i Holandii też ma wtryskiwacze na wężykach i różnej długości, a pracuje poprawnie od wielu lat, mamy jednego takiego Scenika w rodzinie w tej chwili ma przebieg około 190tys.km i od nowości z LPG.

 

 

A tu proszę opinia jednego z doświadczonych instalatorów udzielającego się na forum-lpg, gość ( gregor0819 ) pisze, że montuje Włoskie i Polskie zestawy, poczytajcie:

https://lpg-forum.pl/post938817.html#p938817

 

 

  image.thumb.png.31a9fcd4b0d6f371df694422043ec946.png

 

oraz opinia innego użytkownika, który użytkuję dwa auta jedno ze Stagiem drugie z BRC, robiąc 30~40tys.km rocznie.

 

MrokDuszy.thumb.jpg.532a5c643282a983fee24a232729b768.jpg

 

https://lpg-forum.pl/post940156.html#p940156

 

i jeszcze jedna ciekawa wypowiedź

 

https://lpg-forum.pl/post941449.html#p941449

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!